Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Aralık '17

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Anamın Tarhanası

Anamın Tarhanası
 

salih arıkan


Şu günlerde öğle saatlerinde bol bol tarhana içiyorum. Bu yazıyı yazarken gözümdeki biriken yaşları saklamaya çalışıyorum. Uzun yıllarım gurbette geçti yatılı okul memuriyet derken sıla neresi gurbet neresi  karıştı gitti şair derya ben gurbette değilim gurbet benim içimde. Taşıdım içimde hem sevgileri hüzünleri acıları. Her köye gidince yoksul soframızda tarhana ve bulgur. Fukaracık anamın başka sunacak neyi var. Bir dağarcık tarhana bulgur. Çetin kış şartları dağ başlarında. Şimdi ben betonlaşan bu   şehirlerde dağ başı yalnızlıkları yaşıyorum. Derdi rahmetli  bir gün olur özlersin benim tarhanamı bulgurumu derdi. Ben güler geçerdim. Her memlekete vardığımda oradaydı hep o kapının açılacağını sandım. Bir şubat soğuğunda toprağa verdik. Veysel gibi sadık yârine kavuştu. Bizim her gün yaklaştığımız ama sanki hiç uğramayacağımızı sandığımız hakikat ölüm. Lezzetleri unutturan ölüm. Gerçeğin ta kendisi. Şimdi öğlenleri tarhana içiyorum. Onu arıyorum kokusunda tadında. Belki bir iz bulurum diye nerede. Her tarhana ayrı güzel ve şifa ama o sevgiyle pişen gözyaşlarıyla besmeleyle pişen tarhana bulunamıyor. Belki de ahrete saklıdır. Bir tarhananın bu denli aranacağını bilmezdim.Ey kırk yaşım daha öğreneceğin çok şey var. Önceden akrabalardan isterdim  meğer pazar yerlerinde de satılırmış. Nereden bilirdim. Geçenlerde boz yaka pazarından aldım. Kimseye minnet etmeden alıvermek ne güzel. Hayatta birinden bir şey istemek beni yoruyor. Ey Fadime sultan senin kokun ve ellerin yok ama hatıran var.Sıcacık tarhana var soframda. İnşallah hep olacak. Hazır çorbaları sevmiyorum. Tarhana olmalı benim soframda.Yoğrulmuş kiremitlerde kurutulmuş ve bir öğlen dumanı tüte tüte gelmiş soframa. Özlüyorum tarhanayı seni ve tüm sevdiklerimi kapımızı çalanların azaldığı bireyselliğin ve bireyciliğin artığı bu günlerde tarhana beni geçmişimden koparmıyor. Sanki o güzelim tarhana olmayınca geriye  hiç bir şey kalmayacakmış gibi. Soğuyan yüreğimi ısıtmıyor belki ama içimi sımsıcacık yapıyor tarhana. Daralmış hanemi ve yüreğimi ferahlatıyor. Sanki karda açan bir kardelen gibi beni betonlaşmış şehirden koparıyor. sidan yaylasına götürüp dağ başlarında kenger yemeğe götürüyor. Rabbim nereden geldiğini ve nereye gideceğimizi unutturmasın. Soframızdan sıcacık tarhanayı eksik etmesin. Salih Arıkan Tel: 0506 514 96 93

 

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..