Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Aralık '07

 
Kategori
İnançlar
 

Anayasanin 24 ncu maddesi

Basbakan ve bugunku hukumetin uyeleri anayasal suc islemektedir. Sadece onlar mi? Mulki amirler, okul yoneticileri, daha bircok resmi idari kurum yoneticileri. Turban takanlara, ya da esi turbanli olanlari yeterlilik gozetmeksizin onemli mevkilere atamaktadir. Millilligi kalmamis egitim bakaninin egitimi din kurallarina gore sekillendirmesi. TRT nin programlarini din uzerine olusturmasi. Bu durum toplum uzerinde dini baski olusturmaktadir.

Anayasanin yirmidorduncu maddesi, Kimse, ibadete, dinî âyin ve törenlere katılmaya, dinî inanç ve kanaatlerini açıklamaya zorlanamaz; dinî inanç ve kanaatlerinden dolayı kınanamaz ve suçlanamaz.

Din ve ahlâk eğitim ve öğretimi Devletin gözetim ve denetimi altında yapılır. Din kültürü ve ahlâk öğretimi ilk ve orta-öğretim kurumlarında okutulan zorunlu dersler arasında yer alır. Bunun dışındaki din eğitim ve öğretimi ancak, kişilerin kendi isteğine, küçüklerin de kanunî temsilcisinin talebine bağlıdır.

Kimse, Devletin sosyal, ekonomik, siyasî veya hukukî temel düzenini kısmen de olsa, din kurallarına dayandırma veya siyasî veya kişisel çıkar yahut nüfuz sağlama amacıyla her ne suretle olursa olsun, dini veya din duygularını yahut dince kutsal sayılan şeyleri istismar edemez ve kötüye kullanamaz.

Anayasa boyle soyluyor, anayasaya karsi gelmek yuce divanda yargilanmak demektir. Bugunku hukumette bunu bildigi icin yargiyi kontrolu altina almaya calisiyor. Ileride baslarina gelebilecekleri onlemek amaci ile,

Korkunun ecele faydasi yok, gunun birinde yaptiklarinizin hesabini mutlaka vereceksiniz. Din uzerinden siyaset yapanlar, cahil insanlari kandirabilirsiniz ama Allahi asla,

 
Toplam blog
: 377
: 711
Kayıt tarihi
: 05.08.06
 
 

Türkiye'yi ve Türk insanını çok seviyorum. Dünyada bütün canlıların yaşam hakkı olduğuna inanıyorum...