Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mart '11

 
Kategori
Anılar
 

Anayaso

Şu anda lapa lapa kar yağıyor, biraz da rüzğarın etkisiyle tipi şeklinde. Bizler sıcacık evlerimizde oturup bu güzel manzarayı seyrediyoruz. Bugün yarın ve belki Pazartesi Salı bütün yurtta bütün şiddetiyle devam edecekmiş kar. Şimdi düşünüyorum, acaba yurdumuzun ücra ve yüksek köşelerinde durum nasıl. Acaba hala ulaşılamayan, yolu kapalı, köprüsü olmayan, köyler, mezralar var mı. Varsa oralarda bu günlerde Allah korusun ama yürüyemeyecek kadar hasta, ateşli, acilen ameliyat olması gereken, doğurması çok yaklaşmış hamile kadınlarımız varmı. Varsa onların acilen doktora, hastahaneye veya ebeye yetiştirilebilmesi için yol var mı, köprü var mı, varsa açık ve kullanılabilir durumda mı? 

Seneler önce, kış aylarında, kar tipi bastırınca, yurdumuzun birçok köyünde yollar kapanır, iyi yollar veya köprüler olmadığı için özellikle hastahaneye, doktora, ebeye yetiştirilmesi gereken vatandaşlarımız çok sıkıntı çekerlerdi. Şimdi hala böyle yerler kaldı mı, mağdur durumda kalan yurttaşlarımız var mı, bilmiyorum. O zamanlarda, belki 30 -40 sene evvel bir gazetede, yazarı belli olmayan bir şiir yayınlanmıştı. O gazeteden kestiğim gazete küpürü bugün çok sararmış ve zor okunur bir halde. Beni çok etkileyen, gözlerimi yaşartan, ağlamanın eşiğine getiren ve çaresizliği çok dokunaklı bir şekilde ifade eden bu şiiri, kaybolmasın, unutulmasın diye aşağıda naklediyorum. Belki siz de seversiniz. 

Anayaso 

Gece dağlar gar altında galanda
Ben gülmezem
Dil bilmezem
Şavata’dan Hakkari’ye yol bilmezem
Gurban olam, çaresi ne, hooooooyyyyyy babooooovvvvv 

Bebek yanir, bebek hasta, bebek ateş içinde
Ben fakiro
Ben hakiro
Dohtor ilaç, çarşı bazar, tam takiro
Gurban olam, bu ne iştir, hoooyyyy baboooovvvvv 

Çonçiğ ağlir, çonçiğ öliir, geçit vermir Zap Suyi
Parasizo
Çaresizo
Ben halsizo, ben dilsizo, şeher uzak yolsizo
Bu ne haldır, bu ne iştir, hoooyyyy babooovvvvv 

Gara dağ gar altında, ufağ ufağ mezerler
Yeddi ceset hetim hetim Zap Suyinde yüzerler
Hökümete arzeylesem azarlar
Ben ketumo, ben yetimo
Ben ne biçim vatandaşım hoooyyyy babooovvvv 

Şavata’dan Ankara’ya ses getmiir
Biz getmeğe guvatımız heç yetmiiiir
Malımız yoh
Yolumuz yoh
Ankara’ya ses verecek dilimiz yoh
Bu ne biçim memlekettir, hoooyyyyy baboooovvvvv 

Yerin yurdun adresesin bilmirem
Angara’da Anayasso
Ellerinden öpiy Hasso
Yap bizede iltimaso
Bu işin mümkini yoh mi hoooyyyyy babooovvvvv 

Yine gözlerim yaşardı. Bugünlerde yine Anayasa tartışmaları var.
 

 
Toplam blog
: 326
: 941
Kayıt tarihi
: 10.03.11
 
 

Okullar: TED Ankara Koleji, ODTÜ, Bogaziçi Üniversitesi (Master) İş Hayatı: Philips, Anadolu Endü..