Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Eylül '13

 
Kategori
Güncel
 

Andımızı kaldırmayalım geliştirelim...

Andımızı kaldırmayalım geliştirelim...
 

Son zamanlarda "Andımızın" okullardan kaldırılması için bir takım çalışmalar yürütülüyor. Birileri imza kampanyaları düzenliyor. Bunu gerçekten anlamakta zorluk çekiyoruz. Bizi "Andımız"  bugüne kadar hiç rahatsız etmedi. Çünkü ülkemiz için çalışacağımızı anlıyorduk, ülkemizin daha da ileri gitmesini istiyorduk bundan. Başka bir şey değil. Ama birileri geldi, "Türk" kelimesinin "ırkçılık" olarak okumamız gerektiğini  söyledi. Bizler de şaştık kaldık bu işe tabii. Oysa Atatürk, "Ne Mutlu Türküm diyene" demişti. "Ne Mutlu Türk olana" dememişti. Türk kelimesi, bir ırkı değil tarihten süzülüp gelen, bu topraklarda yaşayan, ortak değerleri olan bir milleti anlatıyordu.
 
Bakın "Andımız" tarihsel süreç içinde nasıl değişmiş.
 
Reşit Galip'in orjinal metni
 
Türkçe:
 
Türküm, doğruyum, çalışkanım. Yasam, küçüklerimi korumak, büyüklerimi saymak, yurdumu, budunumu özümden çok sevmektir. Ülküm, yükselmek, ileri gitmektir. Varlığım Türk varlığına armağan olsun.
 
İngilizce: 
 
I am a Turk, honest and hardworking. My principle is to protect the younger to respect the elder, to love my homeland and my nation more than myself. My ideal is to rise, to progress. My existence shall be dedicated to the Turkish existence.
 
Cumhuriyet'in 10. Yılında
 
Mustafa Kemal (Atatürk) used the phrase "Ne mutlu Türküm diyene" (How happy is the one who says "I am a Turk") in his speech delivered for the 10th Anniversary of the Republic of Turkey, on October 29, 1933 (Republic Day)
 
1972
 
Türkçe :
 
Türküm, doğruyum, çalışkanım. Yasam, küçüklerimi korumak, büyüklerimi saymak, yurdumu, milletimi özümden çok sevmektir. Ülküm yükselmek, ileri gitmektir. Varlığım Türk varlığına armağan olsun.
 
Ey bu günümüzü sağlayan, Ulu Atatürk; açtığın yolda, kurduğun ülküde, gösterdiğin amaçta hiç durmadan yürüyeceğime ant içerim.
 
Ne mutlu Türküm diyene.
 
İngilizce:
 
I am a Turk, honest and hardworking. My principle is to protect the younger to respect the elder, to love my homeland and my nation more than myself. My ideal is to rise, to progress. My existence shall be dedicated to the Turkish existence.
Oh Great Atatürk, who had created our life of today; on the path that you have paved, in the country that you established, I swear to walk incessantly with the purposes that you have set.
 
How happy is the one who says "I am a Turk."
 
1997
 
Türkçe: 
 
Türküm, doğruyum, çalışkanım. İlkem, küçüklerimi korumak, büyüklerimi saymak, yurdumu, milletimi, özümden çok sevmektir. Ülküm, yükselmek, ileri gitmektir.
Ey büyük Atatürk! Açtığın yolda, gösterdiğin hedefe durmadan yürüyeceğime ant içerim.
 
Varlığım Türk varlığına armağan olsun. Ne mutlu Türküm diyene !
 
İngilizce:
 
I am a Turk, honest and hardworking. My principle is to protect the younger to respect the elder, to love my homeland and my nation more than myself. My ideal is to rise, to progress.
 
Oh Great Atatürk ! On the path that you have paved, I swear to walk incessantly toward the aims that you have set.
 
My existence shall be dedicated to the Turkish existence. How happy is the one who says "I am a Turk !".
 
Andımızı Türkçe ve İngilizce birlikte okumak daha iyi anlatıyor. İngilizce okuyunca, ırkçılık olmadığını daha iyi anlıyorsunuz. Çünkü Amerika da "nation" diyor ve bu kavrama önem veriyor.
 
 
Sadece "And" olayı bizde de yok, Amerika'da bile olan bir şey ve bakın zaman içinde orada da nasıl bir evrim geçirmiş.
 
Pledge of Allegienace (Bağlılık Yemini)
 
Official versions
 
1892
 
"I pledge allegiance to my Flag and the republic for which it stands, one nation indivisible, with liberty and justice for all."
 
1892 to 1922
 
"I pledge allegiance to my Flag and to the republic for which it stands: one nation indivisible, with liberty and justice for all."
 
1923
 
"I pledge allegiance to the Flag of the United States, and to the republic for which it stands; one Nation indivisible with liberty and justice for all."
 
1924 to 1954
 
"I pledge allegiance to the Flag of the United Statesof America, and to the republic for which it stands; one Nation indivisible with liberty and justice for all."
 
1954 to Present
 
"I pledge allegiance to the Flag of the United States of America, and to the republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
 
 
Yani "And"a karşı olmak, onu tamamen ortadan kaldırmak neyi çözecek? Yoksa başka amaçları mı var bu çabaların? Kaldırmak yerine, daha da geliştirmek lazım.
 
Çocukları gelecek için birlik idealine yönlendirmek gerekir. Amerika da başka milletlerde bunu yapıyor.
 
Bir de şu var.
 
Bu andımız olayına artık Milli Eğitim Bakanlığı'nın tek başına karar vermemesi lazım. Böyle olursa her zaman konu tartışmalı olabilir.
 
Bu aslında ülkenin geleceğini şekillendiren önemli bir politikadır. Bu politikayı, bilimsel bilgiler temelinde siyasetçiler büyük bir uzlaşı ile belirlemelidirler.
 
Keşke şu anda anayasa uzlaşma komisyonu çalışıyor, bazı maddelerde uzlaştılar, bunların sayısı da artmaya başladı. Her parti nasıl bir andımız istiyor, yazsalar, sonra bunlar üzerinde tek tek görüşülse ve ortak bir metin çıksa ortaya, ne kadar güzel olurdu.  Böylece, bu tartışmalar da sona ererdi.
 
Eğer andımızı kaldırmaya çalışanlar art niyetli değillerse "Andımızı" kaldırmak yerine neden onu daha da geliştirmeyi teklif etmiyorlar ki?
 
Çocuklara her sabah, şöyle bir "and" okutup bir 10 yıl gözetlesek nasıl olur acaba? Ülkemizi bununla daha da birleştirebilir miyiz? Önemli olan "ortak noktaları", "ortak değerleri" ortaya çıkarmak ve ülkede "birlik-beraberliği" sağlamaktır.
 
Eleştiriyorsun da önerin var mı bir alternatifin var mı diyenlere, işte benim önerim;
 
ANDIMIZ
 
"Ben bir Türkiye Cumhuriyeti vatandaşıyım;
Ülkemi seviyorum
Yurdumu seviyorum
Yaşadığım yöreyi seviyorum
Çevremi seviyorum
Yeşili seviyorum
Dünyayı seviyorum
Okulumu seviyorum
Kendimi seviyorum
Ailemi seviyorum
Arkadaşlarımı seviyorum
Ülkemin insanlarını seviyorum
Dünyamın insanlarını seviyorum
Ülkemin maddi ve manevi bütün
Ortak değerlerini seviyorum
Ülkeme şükran duyuyorum
Bugünlere gelmemize neden olanlara
Bütün kalbimle
Teşekkür ediyorum
Güvendeyim
Güvenilirim
Özgürüm
Sağlıklıyım
Huzurluyum
Mutluyum
Doğruyum
Çalışkanım
Akıllıyım
Zekiyim
Tutkuluyum
Coşkuluyum
Güçlüyüm
Azimliyim
Dirençliyim
Değerliyim
Yenilikçiyim
İlericiyim
Başarılıyım
Kusursuzum
Mükemmelim
Harikayım
Her şeyin çaresini buluyorum
Her zaman çözümden yanayım
Yeterliyim
Ben varım
Ben herkesle birim, eşitim
Hiç bir zaman ayrımcılık yapmıyorum
Sürekli olumlu düşünüyorum
Sürekli sevinçli olmayı seçiyorum
Hayatı seviyorum
Yaşamayı seviyorum
Yaşatmayı seviyorum
Paylaşmayı seviyorum
Kendi içimde tam ve bütünüm
Kendi yolumu kendim açıyorum
İnsanlara sürekli en iyi yönümle katkıda bulunuyorum
İnsanlara sürekli sevgi veriyorum
İnsanlara saygılıyım
Kimseye bilerek isteyerek haksızlık yapmıyorum
Biliyorum;
Bu ülke hepimizin.
 
Ey büyük Atatürk!
Açtığın yolda, gösterdiğin hedefe hiç durmadan yürüyeceğime ant içerim." 
 
Toplam blog
: 648
: 2341
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

1995 ODTU Fizik Lisans, 1998 ODTU Fizik Yüksek Lisans (Biyofizik)  mezunuyum. Özel sektörde kalit..