Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mart '09

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

ANDOB 9.Senfoni'yi seslendirdi

ANDOB 9.Senfoni'yi seslendirdi
 

Antalya Devlet Opera ve Balesi Orkestrası ve Korosu


Antalya Devlet Opera ve Balesi yıllık programına; opera, operet, müzikaller, bale ve çocuk oyunlarının yanısıra çeşitli konserler de alıyor. Beethoven 9. Senfoni (Neşeye övgü) de bunlardan birisiydi. 28 Şubat akşamı, bu muhteşem koral senfoni, şanına yakışır şekilde icra edildi.

Haşim İşcan Kültür Merkezi'nde 17 Ocak 2009 tarihinde olacaktı bu konser. Şef Alexandru Samoila'nın ani rahatsızlığı, programı 28 Şubat 2009'a erteletmişti. Yine aynı mekanda yaklaşık 40 gün sonra seslendirilmiş oldu 9. Senfoni.

...

47 kişilik koro, 61 kişilik orkestra ve 4 soloist (bunlar benim izlerken yaptığım rakamsal saptamalar) Beethoven 9. Senfoniyi seslendirdi. Sahnedeki topluluğun adı; Antalya Devlet Opera ve Balesi Orkestrası ve Korosu.

Şef, Alexandru Samoila ve Koro şefi, Krastin Nastev.

Solist sanatçılar; Soprano Aslı Ayan, Mezzosoprano Arzu Mecidova, Tenor Koray Damcıoğlu ve Bas Engin Suna

Haşim İşcan Kültür Merkezi hizmete girdikten sonra ikinci kez bir etkinliğe katıldım. İlk önce Harem'i izlemiştim. Salonun kötü olan ses dağılımı sorunu, ses yükselticilerle düzenlenmiş ve çok rahatsız edici bulmuştum; Metalik ses kulak tırmalıyordu.

9. Senfoni'de de sanıyorum ses desteği kullanıldı ama rahatsız edici değildi. Konseri en son sırada izledim. Kulağıma gelen ses kalitesi iyi düzeydeydi.

Antalya Devlet Opera ve Balesi Korosu ile onlara eşlik eden orkestraları görüştüğüm müzik otoritelerince de 'çok iyi' bulunmuştu. Bir müziksever, bir dinleyici olarak Antalya'da böyle bir orkestra ve koroyu dinlemek beni gururlandırdı.

Güzel bir konserdi; Haşim İşcan Kültür Merkezi Opera Salonu'nu merdivenlerine kadar dolduran izleyenlerin ayakta alkışlarıyla karşılık buldu.

 
Toplam blog
: 355
: 1099
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1960 Ankara doğumlu bir Çankırılıyım. İşimin burada olması nedeniyle, Antalya'da yaşamaktayım. Ti..