Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Kasım '13

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Andre Rieu İstanbul'da fırtına oldu esti

Andre Rieu İstanbul'da fırtına oldu esti
 

Aylardır bu konseri bekliyordum


Andre Rieu ve bugece 25. kuruluş yıl dönümünü kutladığı ünlü besteci Johann Strauss'un adını taşıyan orkestrasıyla İstanbul'a geldi. Aylardır bu konseri beklemekteydim. Sonunda Allaha şükürler olsun muradıma erdim. 

Hayatta herkez farklı şeylerden keyf alır, kimisi şaşalı evlerden kimisi lüks arabalardan, kimisi gezmekten. Ben ise Sanattan keyif alıyorum.

Sinan Erdem Konser salonuna geç kalmamak için erkenden gittim. Hava çok soğuktu, soğukta biraz beklemek beni hasta etti.

Konser başladığında Andre Rieu'nun konuşmalarını İngilizce bilmeyenler için bir bayan çevirdi. Organizsazyonda en çok kızdığım şey Konser başladıktan sonra salona hala izleyicileri almaları ve diğer izleyicilerin bundan rahatsız olmalarıydı. 

Hele hele ünlü bir spor yazarı, güzellik yarışmalarının jüri üyesi hemen hemen her tepe başında gördüğümüz bir gazeteci yazar'ın salona geç gelmesi Andre'nin tatlı sert tepkisine sebep oldu. Ben olsam utanırdım. Bu 10 yılda bir olacak bir konser, orkestra doğum gününü İSTANBUL'DA KUTLADI. 

Gerek başlangıçta gerekse konserin sonuna kadar espirileri eksik olmadı. Klasik müzik sevmeyen insanları Klasik müziğe alıştıran ve sevdiren adam Rieu. Konser boyunca "Ben" demedi, orkestrasını ve müzisyen arkandaşlarını nazara verdi, onları övdü. Bir orkestra şefi olarak bu işin tam bir ekip işi olduğunu ve başarının ferdi değil kollektif bir çalışmanın ürünü olduğunu dinleyicilere bir kez daha kanıtladı.

Rieu, seyirciyi şaşırtmayı ona tatlı sürprizler yapmayı çok seviyor. Bu seyircinin çok hoşuna gidiyor o yüzden ben ona "Kemanın Gülen Yüzü" adını verdim kendimce.

Şehir yaşamının stresini öyle bir atıyorsunuz ki üzerinizden inanamazsınız.

Bize neler yaptı inanamazsınız. Carmen'den, Dr. Zhivago'ya, Eski Siyah Beyaz filmlerin dönemindeki film müziklerinden klasik eserlere tam bir çeşit cümbüşü yaşattı. Orkestrasında bulunan Rus, Güney Afrikalı, Macar, Alman vb solistlerle veya Müzisyenlerle İspanya'dan, Venedik'e, Rusya Steplerinden Viyana Sokaklarına müzikle gezdirdi gezdirdi ve tekrar Avrupa'nın en Güney Doğu'su Sinan Erdem Salonuna bizi bıraktı.

Müzik, görsellik, espiriler muhteşemdi.

Klasik Müzikte Türk izleyicisi de Batı Avrupa'da olduğu gibi genelde yaşlıydı. Seyirci Andre'nin ritmine dil sorunu dolayısıyla uyum sağlamakta zorlansada yinede alkışlarla ve Vals'lere dans edip katılarak konserin keyfini çıkarttı.

Kimse gecenin bitmesini istemedi.

En sevdiğim filmlerden olan Dr. Zhivago'yu ne zaman seyretsem Kazakistan'ın soğuk kış günlerini, ilk o filmi izlediğim çocukluk anılarımı hatırlarım. Andre Rieu ve JS orkestrası bilmeden beni çocukuğumla ve Kazakistan günlerime götüren Dr. Zhivago'un film müziğini Rus sanatçılarla çaldığında kendimi ağlarken buldum. (https://www.youtube.com/watch?v=Vkvom_V5cLg)

Kendi kendime "Oğlum Ayhan, Allaha şükretmelisin, sana para değil ama Kültür verdiği için" diye düşündüm, sonra Yüce Yaratıcı'ya bana öğrettikleri ve yaşattıkları için teşekkür ettim. Evet ölsemde gam yemiyorum. Vasiyetim öldüğüm gün eşimden Dr. Zhivago'nun şarkısıyla beni gömmeleri olacak...

Biraz önce öğrendim ki meğerse erken kalkmışım konserden ve Rieu veda ettikten ve ben kalktıktan hemen sonra yarım saat daha devam edip KATİBİM dahil dört Türk ezgisi çalmış (Alacağım olsun Rieu). Oysa ben sözünde durmadı veda etti çalmadan gidecek diye erkendan ayrılmıştım, meğerse nabız yoklamış..

Güle güle git Andre ve JS Orkesrası.

Yine bekleriz, bunu saymıyoruz bir daha ki sefere İstanbul İnönü stadyumu bittikten sonra Boğaz kenarında bir show'un olur umarım.

Anrea Botticelli'nin "con te partiro" Rieu ve JS yorumu da süperdi...https://www.youtube.com/watch?v=Wdx5nGphnAI

https://www.youtube.com/watch?v=xZ53OA9Uiyc

 

 
Toplam blog
: 722
: 3755
Kayıt tarihi
: 23.01.09
 
 

A.Ü İktisat Fakültesi mezunuyum, daha önce Kazakistan ve Hollanda'da eğitmenlik ve tercümanlık iş..