Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Eylül '09

 
Kategori
Teknoloji
 

Android cep telefonu

Android cep telefonu
 

redhat


Merhaba arkadaşlar,

Cep telefonu pazarında teknoloji her zamanki gibi son sürat ilerliyor. Akıllı telefonlar, artık ben telefon değilim bilgisayarım diyen cep telefonları kol geziyor heryerde. Neredeyse her gün donanım olarak çok güçlü yeni bir cep telefonu piyasaya sürülüyor neredeyse. Tabi yazılımsız yani işletim sistemsiz telefon ampül yığınından farksızdır. Mevzu yazılım ile tamamlanıyor.


Cep telefonları için geliştirilen işletim sistemlerine kısa bir süre önce Google'ın geliştirdiği Android işletim sistemi de eklendi. Grafiksek özellikleri, hızı ve işlemciyi kullanım şekli açısından gelecek vaadediyor. Tabi bu önemli özellikleri ile Samsung ve HTC gibi tanınmış markaların gelişmiş bazı modellerinde de hemen yerini aldı.

Mobil uygulamalar geliştirenler için hatırlatmak isterim. Android işletim sistemli telefonlarda çalışan henüz çok fazla uygulama yok (third party demek istiyorum). Kısa bir süre önce Android SDK sını indirip Java Eclipse platformu üzerinde bazı denemeler yaptım. Güzel şeyler yapmışlar, ayrıca Eclipse içerisindeki Android simülatörü de çok hoş.

Denemek isteyenler olursa aşağıdaki adresten sdk indirebilirler.
İlgililerine duyurulur, kolay gelsin:)

http://developer.android.com/sdk/1.6_r1/index.html

Hoşçakalın
 
Toplam blog
: 142
: 1570
Kayıt tarihi
: 17.03.09
 
 

İnternet ve bilişim teknolojileri konularına ilgi duyan, yenilikleri takip eden ve bu yenilikleri pa..