Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Eylül '12

 
Kategori
Güncel
 

Angelina Jolie, Mersinli çiftçi Kemal Öncel ile karşılaşsaydı!...

Angelina Jolie, Mersinli çiftçi Kemal Öncel ile karşılaşsaydı!...
 

Halkımız, sinema oyuncusuna, “artist” der.

“Artist” ile “yapmak” birleşince, söz dağarcığımız “olumsuz anlamlı” bir deyim kazanmış. Gündelik dilde, “hava atan”, “bilgiçlik taslayan”, “hoşa gitmeyen sözler söyleyen”,  “insanı çileden çıkaran tavır gösteren”ler için kullanılır.

Sıradan kişilerin birbirine “Artistlik yapma!” demeleri sıradan bir deyiştir. Ama “artistlik yapma”nın, “siyasi literatür”e geçen bir örneği var ki, unutmak mümkün değil!

Mersinli çiftçi Kemal Öncel, Mersin’de AKP Kongresi’nin yapılacağı salona giren Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’a, "Çiftçinin hali ne olacak? Hangi yüzle geliyor buraya" diye bağırmıştı.  Sonra, “Artistlik yapma.”, “Artistlik yapmıyorum, ben sanatçı değilim.” cümleleri ekranlara yansımıştı.

Mersinli çiftçi Kemal Öncel’in “Artistlik yapmıyorum, ben sanatçı değilim.” demesi, halk arasındaki “kanı”yı dile getirmesi bakımdan anlamlıydı.

Halkımız, “artistlik yapma”yı, “sanatçılara özgü" görüyordu.

*****

Angelina Jolie kim?

ABD’li ünlü sinema sanatçısı!...

Yani artist!

Ama Türkiye’ye BM Özel Temsilcisi olarak geldi, Kilis Öncüpınar'da Suriyeli sığınmacıların yaşadığı konteyner kenti ziyaret etti. Suriyeli ailelerle yattıkları yerde konuştu; kreş, anaokulu ve hastaneyi gezdi.

Angelina Jolie, sonra izlenimlerini anlattı, hoşumuza giden sözler söyledi:

"Şimdi ondan on kat daha fazla sığınmacı var. Çok minnettarız. Bugün çok sayıda aileyle ve çocukla da görüştüm. Aileler ve çocuklar da Türk halkına ve Türk hükümetine aynı şekilde minnettarlar. Çok duygusallar ve Suriye'de yaşananlardan dolayı büyük endişe duyuyorlar, Suriye'de kalan aileleri ve arkadaşlarını merak ediyorlar."

Angelina Jolie, kamplara alınmayan milletvekillerimize inat, “Hiçbir yerde bunun gibi bir kamp görmedim.” dedi.

*****

“Artistlik yapmıyorum, ben sanatçı değilim.” diyen Mersinli çiftçi Kemal Öncel, Angelina Jolie ile karşılaşsaydı ne olurdu?

“Artistlik yapma!”

“Yapmıyorum!”

“Nasıl yapmıyorsun, sen sinema sanatçıcı değil misin?”

“Evet, ama...”


“Benim vekillerimin alınmadığı yerlere, elin kolunu sallaya sallaya giriyorsun, bir de konuşuyorsun!”

Bir de biz konuşalım:

“Hoşgeldiniz, Angelina Jolie, şeref verdiniz!”



TURGUT ÇELİK

 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..