Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ocak '07

 
Kategori
Takı Yapımı
 

Angoradan renk renk papatyalar.

Angoradan renk renk papatyalar.
 

Son zamanlar da hoby olarak takı yapma merakı hanımlar arasında revaçta. Kimi incik boncuk gibi materyallerle, kimi ise artık malzemelerle (ip, kumaş) harkulade takılar, hanımları cezbeden ürünler meydana getiriyorlar. Tabi bu insanın için gelen bir istek ve merakla oluyor..

Bende bu aralar vaktimin çoğunu evde geçirdiğim için Derya' nın bu işler üzerine olan programını ilk defa gördüm. Ve artık iplerle broş, toka, boyun atkısı veya bağı olarak kullanılacak bir takı yaptılar. Çok kolay ve güzeldi.. Hemen tatbik ettim ve tabiki sonuç mükemmel oldu. Resimde ki çiçekler benim el yapımı tokalarımdır efendim.

Şimdi nasıl yaptığıma gelelim... Ben cetvelle yaptım. Fakat çok kalın iki veya üç şişle de yapılabiliyor. Sadece ilmek atıyorsunuz o kadar.. Hani kazak, hırka vs gibi başlarken atılan ilmekler var ya aynen onun gibi..

Yapmak istediğiniz gülün büyüklüğüne göre en az 85 ilmek olmak şartıyla ve angora yün ile daha mükemmel sonuç alınıyor, diğer iplikler sönük kalıyor püf noktası burası...

Düzgün bir şekilde 85 ilmek attıktan sonra, şişten çıkartıyoruz. İlmeklerin alt tarafı üste gelecek şekilde içinden ip geçirerek büzdürüyoruz ve papatya şeklini veriyoruz. Derya içe doğru sararak gül şeklini veriyor ve sardıkça gülün dibinden iğneyle tutturuyor. Daha sonra o 35 ilmekla daha iki yaprak yaparak çanak yapraklarını yapıyor bilginize.. İster gül yapabilirisniz ister papatya..

Sonra elde ettiğiniz bu papatyayı isteğinize göre, istediğiniz yerde kullanabilirsiniz. İster toka mekanizması alıp üzerine tutturabilirsiniz, ister yaka iğnesi olarak kıyafetlerinize uygun renklerde kullanabilirsiniz, isterseniz yaptığınız berelere takabilirsiniz.

Veya düz kafaes kafes şal örüp yaptığınız papatyaları, renk renk üzerine yerleştirebilirsiniz.. Seçim ve zevk sizin.. Ben şuan sadece saç tokası yapabildim.:)

Güle güle kullanın.

 
Toplam blog
: 529
: 3765
Kayıt tarihi
: 29.08.06
 
 

İstanbul'da doğmuşum... Dünyalar tatlısı bir kızım var... Herkesi kolay kolay sevemem... ..