Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mart '11

 
Kategori
Eğitim
 

Anguslar ve ithal öğretmenler

Anguslar ve ithal öğretmenler
 

sontur


İthal Angus sığırlarıyla ete doyduk !..

İthal doktorlarımız henüz gelmediler...Onlar gelince de toplum olarak sağlığımıza kavuşacağız!...

Milli Eğitim Bakanı çağımızın buluşu “dev bir projeyle” ithal İngilizce öğretmenleri getiriyor... Bu sayede çocuklarımız bülbül gibi İngilizce konuşacaklar...

Konuya tarihsel bir anekdotla girmek istiyorum...

Köy Enstitülerinin kurulmasında, geliştirilmesinde büyük katkıları olmuş, Dünya klasiklerini okullarımıza sokarak kitap okuma alışkanlığı kazandırılmasında büyük emeği geçen, Milli Eğitim Bakanımız Hasan Ali Yücel, İkinci Dünya Savaşı döneminde bu görevdeydi ...(1938- 1945) Bu dönemde; Nazi kıyımından kaçan çok sayıda profesör, öğretmen Türkiye’ye sığınmıştı... Bunların çoğu üniversitelerimizde görev yaparak, başarılı çalışmalara imza atmışlardı... Bu profesörlerden biri de Hasan Ali Yücel’in komşusuydu... Profesör, Türkiye’yi zaman içinde sever ve Türk vatandaşı olmaya karar verir... Türk vatandaşı olmuştur ve çok mutludur.... Bir ay sonra maaşını aldığında, maaşının çok eksildiğini görür... Soluğu Hasan Ali Yücel’in kapısında alır... Durumu Bakan’a anlatır... Hasan Ali Yücel, dostunun omzuna ellerini koyarak: “Ah dostum ah... Türk olmak çok zor” der.

Ah şu okullar olmasa, bakanlığı çok iyi idare ederdim diyen Osmanlı anlayışı, günümüzde de bu anlayışı sürdürüyor gibidir...

Sorunun temelinde öğretmen yetiştirme sisteminin – sistemsizliğinin demek daha doğru olur- hastalığı yatıyor...

Günü kurtarmaya yönelik siyaset, eğitimimizi bu hale getirdi...

Milli Eğitim, sadece sayısal verilerle uğraştı, kaliteyi hiç düşünmedi...Kaliteli eğitimi bir ölçüde özel okullara havale etti...

Şu anda, kadrolu öğretmen, sözleşmeli öğretmen, ücretli öğretmen ayrışımı – ayrımı- düzensizliğin, plansızlığın, adaletsizliğin bir göstergesi olarak karşımızda durmaktadır...

İyi, kaliteli İngilizce öğretmeni mi yetiştirmek istiyorsunuz, bunun yolu çok kolay: İngilizce öğretmeni adaylarını okul yıllarından başlayarak, belli sürelerle İngilizce konuşan ülkelerdeki eğitim sisteminin içine göndermenin yollarını bulunuz ve bunun finansmanının sağlayınız... Bu sadece İngilizce öğretmenleri için değil, tüm öğretmenlerin branşlarını kapsayacak şekilde yapılmalıdır..

Ülkemizde yapılan hizmet içi eğitimlerin bir formaliteden öteye gitmediğini, bir emekli öğretmen olarak biliyorum...

İthal Anguslarla ete doymadığımız gibi, gelecek dönemde de açlıkla karşı karşıya kalacağız...

İthal İngilizce öğretmenlerle de; İngilizce öğrenemeyeceğimiz gibi, Milli Eğitimimiz de bir darbe yemiş olacaktır...

Yerli malı, Türkün malı, herkes bunu kullanmalı diyen zihniyetten, nerelere geldik...

Türk olmak zordu, gitgide de zorlaşıyor !...

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..