Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Nisan '07

 
Kategori
Felsefe
 

Anı yaşamak

Anı yaşamak
 

Bu gece uzun olacak belli, yaşamı düşünüyorum nedir yaşam içimde tekrar tekrar sorguluyorum, bu gece feragat ettim kendimden herşeyle yorduğum beynimi bu gece kendim için yormaya karar verdim kendimle yüzleşmeye kendime sorular sormaya gerekirsede kendimi cezalandırmaya...

Neden hata yapar insanoğlu dedim önce, yaparken hata olduğunu görmediğimiz şeyi sonra neden hata olarak algılarız neden? Birdaha yapmayacağım dedikten sonra neden tekrar tekrar yaparız diye düşündüm uzun uzun, insanoğlu hata yapmayı seviyordu aslında yasak şeylerin tatlı geldiği bir gerçekti yapılmaması gerekenler bizde hep ilgi uyandırıyor ve uyandırmayada hep devam edecekti, bu baştan itibaren böyle olmuştu ve olmayada devam edecekti...

Cennetten kovulan adem yasak meyveyi yediği için kovulmuştu o yasaktı ama yasak ilgi uyandırmıştı dünyanın yaratılmasından batmasına kadar da böyle sürüp gidecekti, hatalar bazen hayatımızı değiştiren bazen bizi olgunlaştıran bazende pişmanlık duygusu uyandıran hatalar... Orhan abinin dediği gibi hatasız kul olmaz evet hatasız kul olmuyor ama hata üzerine hata yapmak acaba yaptığın hatayı farkedememek mi, yoksa ne olursa olsun ben anımı yaşamak istiyorum hatada benim günahta, sevapta kime ne demek m? Çok düşündüm ama doğru cevabı bulamadım anı yaşamak evet anlık mutluluklar vardır ve mutluluklar yine yaşadığın anlarda saklıdır hata olarak görmezsin belki o an çok büyük hata yapıyorsundur ama mutlusundur belkide sonrasında ebedi pişmanlık olacaktır belki ömür boyu ızdırabını çekeceğin mutsuzlukların olacaktır, acaba değermidir? Bizler çoğunlukla kendimizden önce başkalarının bizim için ne diyeceğini düşünerek yaşıyor ve ona göre hareket ediyoruz başkalarının bizim hakkımızda yürüteceği fikirler bizim için çok önemli peki bu özgürlük mü? Bu kendimizi kandırmak değil mi? Ben özgürüm adı altında yaşanan özgürsüzlük değil midir? Sorular, sorular, sorular...

Hayat sorulardan ibarethatalardan, günahlardan, sevablardan, iyiliklerden, kötülüklerden ibaret... Hayat üç aşama giriş , gelişme ve sonuç bizler girişi yapıyoruz, gelişmeyi başkalarının bakış açılarına göre yönlendiriyoruz ve sonuçtada bir kefen üzerimize örtü olan bir avuç toprak... Niçin ve kimin için yaşıyoruz, ben yarın sabah uyandığımda kendim için birşey yapmayı deneyeceğim elalem neder? Eş dost neder? Korkusunu yaşamadan, çünkü, hayat benim hayatım benim hayatımda doğrularım ve yanlışlarım her zaman olacaktır ben mükemmel değilim sizde değilsiniz, hiçkimse mükemmel değildir...e ne duruyoruz anımızı yaşayalım anlık yaşanan mutlulukların tadına varalım, unutmayın ki, dün gitti, yarın gelmedi, anı yaşa... sağlıcakla...

 
Toplam blog
: 24
: 1028
Kayıt tarihi
: 20.09.06
 
 

1984 Ankara doğumluyum. Gazi üniversitesi matbaa bölümünde okurken evlendim. Okulu bıraktım, eşimin ..