Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ekim '10

 
Kategori
Anılar
 

Anılarda kalan bir okul marşı

Anılarda kalan bir okul marşı
 

1985’ten beri Söke’deyim. Söke İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde uzun yıllar hizmet verdim. ( 1985 – 1993 ). Şunu yaptım, bunu yaptım bana söz düşmüyor. Ancak bir vatandaş olarak, havasını teneffüs ettiğim, suyunu içtiğim ve ekmeğini yediğim ve içinde huzurla yaşadığım bu ilçenin bana olan borcunun verdiğimin inancındayım.

Geçenlerde dosyalarımı karıştırırken elime, önümü “KOCAGÖZOĞLU İLKOKULU MARŞI “ adını taşıyan şiirim elime pat diye düşüverdi. Şiiri 24 Aralık 1988 tarihinde yazmışım. Bu şiirimi aynı zamanda o tarihlerde Söke Lisesi’nde müzik öğretmeni olan değerli öğretmen meslektaşım Özer Aydoğan tarafından bestelenmiştir.

Çokta güzel harekeli bir bestesi ve uygun müziği vardır. Yanımda banda alınmış sözleriyle birlikte arşivimde bir andaç olarak duruyor. O yıllarda Kocagöz İlkokulu olan bu tarihi eğitim yuvası, şimdi İlköğretim Okulu olarak geçiyor. Zamanla bazı şeyler çağa göre değişiyor.

Zamanın okul müdürü Mehmet Şahin’di. Mehmet Şahin Bey bu okulun çalışkan dürüst ve özverili bir idarecisi idi. Uzun yıllar bu okulda idarecilik yaptı, Kocagöz ilkokulu o yıllarda ilçenin içinde adı sık sık duyulan bir okuldu. Öğretmenleri, öğrencileri, okul Aile Birliği, Okul Koruma Dernekleri ve tümüyle adını ilçenin dışına taşmıştı.

İşte o günler de okul müdürü Mehmet Şahin Bey’in arzusu üzerine aşağıdaki Marşı yazmış ve kendilerine armağan etmiştim. Sözü buraya kadar getirmişken Kocagözoğlu İlköğretim Okulu’ndan biraz söz etmek istiyorum:

Adını andığımız ilköğretim okulu, Sökeli tanınmış ailelerinden Ahmet ve Halil Kocagöz kardeşler tarafından 1909 yılında yaptırılmıştır. O zamanın tarzına göre iki katlı olarak inşa edilmiş ve yedi derslikli bir okuldur. Bina o günlerin değer yapısına ve maliyetine göre 960 altın lira harcanmıştır. 1967 yılında Ahmet Kocagöz kızı Sıdıka Keskinoğlu tarafından 550.000 TL daha harcanarak bugünkü hale getirilmiştir.

Okul Konak Mahallesinin sınırları içinde olup kentin ana merkezinde Hükümet binasına 150 adım kadar yakınlıktadır. Cumhuriyet Meydanına çok yakın bir yerde kurulmuştur. Hükümet binasından Söke Lisesi’ne doğru giderken yolun solundadır. Ana kapısı caddeye doğru açıktır.

Okulun tipi A’dır. 2010 - 2011 Eğitim / Öğretim yılına göre halen bir müdür, bir müdür yrd., 24 öğretmen ve 448 öğrenciyle eğitim ve öğretimine normal olarak devam ediyor. Bünyesinde Anasınıfı vardır. Şimdi sözü fazla uzatmadan ve eğip bükmeden, bundan 22 yıl önce kaleme aldığım ve adı geçen okula armağan ettiğim “ Kocagözoğlu İlkokul'u Marşı’nı sizlerle burada paylaşmak istiyor, 2010 - 2011 eğitim / öğretim yılında öğretmen ve öğrencilerine başarılar diliyorum.

Ayrıca bu yazımla Milliyet Blog’ta 600. yazıya dalya demenin sevincini yaşıyorum.

KOCAGÖZOĞLU İLKOKULU MARŞI

Atamdan armağandır

Kocagöz ilkokulu

Mazide adı vardır

Kocagöz ilkokulu.

****

Başlar dik vücut zinde

Atatürk’ün izinde.

****

Söke’nin Ovası’nda

Eğitim çabasında

Öğretim yarışında

Kocagöz ilkokulu.

****

Küçük, büyük hep zinde

Atatürk’ün izinde.

****

Çocukları gözdedir

Şarkı, türkü sözdedir

Adı gibi özdedir

Kocagöz ilkokulu.

****

Başlar dik vücut zinde

Atatürk’ün izinde.

****

Coşku dolu heyecan

Sevgi, saygı her zaman

Seninle güzel vatan

Kocagöz ilkokulu.

****

Küçük, büyük hep zinde

Atatürk’ün izinde.

****

Çalışmak bir özveri

Göz nuru, alın teri

Seksen yılından beri

Kocagöz ilkokulu.

****

Başlar dik vücut zinde

Atatürk’ün izinde.

Söz: Abdülkadir Güler / İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü-Söke

Müzik ve beste: Özer Aydoğan, Söke Lisesi Müzik öğretmeni. 24.12.1988- Söke

Kaynak: 1- Söke şairleri Antolojisi / Abdülkadir Güler- İzmir – Şubat 1990..s.45

2- 100 Yıllık Çınar- Kocagöz İlköğretim Okulu 100.Yıl Dergisi- Okul Marşımız / Abdülkadir Güler, 2009.s.1.

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..