Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Kasım '10

 
Kategori
Anılar
 

Anılarda öğretmenim

Anılarda öğretmenim
 

Işıl ışıl gözlerine

Acı, tatlı sözlerine

Apaydınlık özlerine

Hayran olam öğretmenim

***

Tebeşirli ellerine

Şarkı, türkü dillerine

Ufuktaki gözlerine

Kurban olam öğretmenim

***

Cumhuriyetimizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk, öğretmenlerimize önemli ölçüde değer vermiştir. Toplumun değerlerinden biri olarak öğretmenleri manidar sözleriyle hep yüceltmiştir. Her gittiği yerlerde öğretmenlere saygı ve önem vermiştir. Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK, sözlenin birinde:

" Muallimler yeni nesil sizin eseriniz olacaktır " diye vurgularken bir başka sözünde ise: "Sizin başarınız Cumhuriyetin başarısı olacaktır. Hiçbir zaman hatırınızdan çıkmasın ki, Cumhuriyet sizden ilmen, fennen, bedenen kuvvetli ve yüksek karakterli koruyucular ister “ der.

Ben bunları yazarken geçmişte yazdığım bir şiirin hikâyesinden söz etmek istiyorum. 1966–1972 yılları arasında kendi ilçem olan Mardin Kızıltepe’de öğretmenim. O yıllarda benim ilkokul öğretmenim A.Rahim Akpolat’ta bizim İlköğretim müdürümüz idi. Kızıltepe’de okullararası bir şiir okuma yarışması düzenledik. Yarışma İlkokul, ortaokul ve Liseli öğrenciler arasında yapılmıştı.

O anılan şiir okuma yarışmasında benim ilkokul beşinci sınıfta bulunan üç öğrencimde bu yarışmada derece almışlardı. Öğrencilere çeşitli armağanlar verdiler. Birinci gelenlere çeşitli armağanlarla birlikte bir de kol saati hediye etmişlerdi. Mehmetçik İlkokulu’nun salonu hıncahınç kalabalıktı. Düzeyli ve heyecan dolu bir yarışma yapılmıştı. Salonda İlçenin kaymakamı, protokolü, öğrenciler, öğretmenler ve öğrenci velileri hazır bulunmuştu.

Birinci gelen öğrencim benim ÖĞRETMENİM başlıklı şiirimle ödül almıştı. Ödül töreninden sonra benden de bir şiir okumamı istediler. Ben bu şiirimi İlkokul öğretmenim olan Sayın A.Rahim Akpolat için yazmış ve orada ona armağan ederek heyecanla okumuştum. İlkokul öğretmenim ve o günlerde İlköğretim müdürümüz olan Sayın A.Rahim Akpolat, o heyecanla ayağa kalktı ve gözyaşlarıyla beni kucaklamıştı. Yanaklarımdan ve gözlerimden üç kez öpmüştü. O anı hiç bir zaman unutamam.

İlkokulda 4. sınıftaki öğretmenim Sayın A.Rahim Akpolat’ı yakın bir zamanda Tarsus’ta toprağa verdik. Rahmetle ve saygıyla anıyorum. Sevgili öğretmenim Sayın A. AKPOLAT, Kafkas kökenli bir örnek öğretmendi. Bizleri çok iyi yetiştirmişti. Vefat edene kadar zaman zaman O’nu arardım, böylesi 24 Kasımlarda ve bayramlarda onu yalnız bırakmazdım.

24 Kasım Öğretmenler Günlerinde Türk Milli Eğitimine emeği geçmiş öğretmenlerimizi unutmamalıyız. Bir ufak karanfil çiçekle onların gönlünü alabiliriz. Fakat ne yazık ki yapılan kutlamalarda ve basında söylenen sözlerin çoğu yavan ve cılız kalıyor. Adet yerini bulsun diye yazılıyor ve söyleniyor. Her neyse böylesine güzel ve anlamlı bir günde zülfüyâra dokunmak istemiyorum. Söyleyeceklerim aramızda kalsın.

Biz Sayın büyüklerimizden yılda bir kez olsun emekli öğretmenler olarak ilgi bekliyoruz. Fazla bir şey değil, bir telefon veya bir kırmızı karanfil yeterdir. Önemli olan hatırlanmaktır. Bu benim Sayın büyüklerimize sadece bir serzenişimdir.

Bir eğitimci olarak, 32 yıl M.E. B, bünyesinde ve yine 12 yılda özel bir okulda hizmet verdim. Ama çok şükür ki hala ayakta ve dip diriyim. Hiç kimseye muhtaç filan da değilim. Ama ne var ki vefa diye bir şey vardır… Bu sözlerimi, sadece kendim için söylemiyorum, Sökeli emekli öğretmenlerden duyduklarımı hatırlatmak bağlamında yazmak istedim.

Söke’den olsun ve Anadolu’nun değişik yerlerinden olsun, hatta yurtdışından bile beni telefonla, E.Posta ile çok arayanlarım oldu, sırası gelmişken hepsine ayrı ayrı teşekkürlerimi sunuyorum.

Türk Milli eğitimine emeği geçmiş genç, ihtiyar tüm öğretmenlerimizin 24 Kasım Öğretmenler Günü’nü candan kutluyor, benden büyük olanların hepsinin ellerinden saygıyla öpüyorum. Aramızdan ayrılanları şükranla ve rahmetle anıyorum.

Yeni göre başlayanlara görevlerinde sağlık ve başarılar diliyorum. Emekliye ayrılan sevgili öğretmenlerimize de sağlık ve uzun ömürler diliyorum. Sözlerimi sevgili ilkokul öğretmenim olan Sayın A.Rahim AKPOLAT ve beni yetiştiren, emeği geçen tüm öğretmenlerime selam ve saygılarımı sunarak ÖĞRETMENİM başlıklı şiirimin son sözleriyle bitirmek istiyorum.

A’dan Z’ye tek başına

Güzel ahlak savaşına

Katıksız olan aşına

Ayran olam öğretmenim

***

Alev alev, ışık ışık

İlim, irfanla karışık

Dostla, düşmanla barışık

Sevgi sana öğretmenim

***

Olmazsa da evin, bağın

Anadolu hep toprağın

Özgürdür hep al bayrağın

Saygı sana öğretmenim

***

Adın ulu, yüce, derin

Bütün insanlık eserin

Bunca emek, alın terin

Hürmet sana öğretmenim

***

Güneyin uzak köyünden

Küçüğünden, büyüğünden

Ahmet’lerden, Zeynep’lerden

Selam sana öğretmenim

***

Şiir şiir, türkü türkü

Yetmiş iki milyon Türk’ü

Önder ettik ATATÜRK’Ü

Binler yaşa öğretmenim

Sen çok yaşa öğretmenim ...( 1 )

1- Harran’da ATATÜRK Çiçeği / Şiirler- Abdülkadir GÜLER , İzmir, 1986 s. 23.

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..