Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Şubat '08

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Anılardaki "Camdan kalp"

Anılardaki "Camdan kalp"
 

-Zamanın birinde bir filmi izlemiştim.
-Üç arkadaş birlikte gitmiştik.
-Beyoğlunda.
-Yeşilçam sokağında.
-Sinepop’ta oynuyordu.
-Uzun yıllar olmuş.
-Şöyle geriye dönüpte baktığımda zaman nede çabuk geçmiş.
-Dile kolay en az 18 sene.
-Ve ben halen o güzelim filmin kimi sahnelerini unutamamışım.

* * * * *

-Soğuk ve karlı bir İstanbul akşamıydı.
-Üç arkadaşız.
-Kafadarız.
-Kafamızın estiğini yapanlardanız.
-Bir başımız.
-Birde peşimiz.
-Recep.
-Alper
-Ve ben.

* * * * *

-Soluğu aldık Beyoğlunda.
-Koştura koştura girdik sinemaya.
-Donuyoruz ama.
-Ve film başlıyor.
-Dışarıda da kar yağıyor.
-Ve soğuk insanın kanını donduracak cinsten.
-Ama başlayan filmle içimiz ısınmaya başlıyor.

* * * * *

-“Camdan Kalp.” Filmin adı.
-Yöneten; Fehmi Yaşar.
-Oyuncular;
-Genco Erkal.
-Füsun Demirel.
-Ve Şerif Sezer.

* * * * *

-Güncelliği yakalayamayan bir film yönetmenidir Genco Erkal.
-Filmdeki rolü.
-Ve adı Kirpi.
-İnsancıl.
-Hümanist.
-Alçak gönüllü.
-Yardımsever.
-Karısından azar yiyen.
-Piyasası olmadığından para kazanamayan.
-Kendi evinde sığıntı durumuna düşen birisidir Kirpi.
-Evlerine hizmetçi bir kadın gelmektedir.
-Her gün dayak yiyor kadın.
-Kimden mi?
-Kimden olacak.
-Tabiki kocasından.
-Gözleri morarmış.
-Kimi zaman kolu, başı bandajlı.
-Kirpi’nin yardım etme damarı tutar.
-Konuşur hizmetçi ile.
-Durum vaziyet nedir diye?
-Hizmetçi kadın döker içini Kirpi’ye.
-Kocası üzerine kuma getirecektir hizmetçi kadının.
-Kirpi dayanamaz illede yardım edecek kadına.
-İçi elvermiyor.
-Kadının sorunlarına eğiliyor.
-Gidip kumayı buluyor.
-Kumada çocuk bakıcılığı yapmaktadır.
-Ve evlidir.
-Kocasını terk edecektir kuma.
-Müstakbel kumaya sorar Kirpi;
-“Neden kocanı aldatıyorsun.” Diye.
-Müstakbel kuma cevap verir.
-“Kocamın çeşmesi akmıyor.”
-Ve bu cevaba nede çok gülmüştük.
-Hiç unutamadım bu sahneyi.

* * * * *

-Film Kirpi’nin hizmetçi kadına yardım arayışları ile devam eder.
-Sonrası ne mi olur.
-Burası Türkiye.
-Ve Anadolu insanına kimi zaman laf anlatmak kolaymı?
-Kolay değil.
-Hizmetçi kadının aile efradı gelir İstanbul’a.
-Kızlarının Kirpi ile kırıştırdığını düşünürler.
-Ve ne mi olur.
-Bıçağı yüreğine saplarlar.
-Kirpi’nin canını alırlar.

* * * * *

-Film bitti.
-Ve biz dışarıya çıktık.
-Müthiş bir Byoğlu akşamı vardı.
-Soğuk ve karlı bir akşam.
-Ama İstiklâl caddesi her zamanki gibi hareketli.
-Kar serpiştiriyor.
-Ayaklarımızın içi bir hayli nemlenmiş.
-Hasta olma endişesi taşıyoruz.
-Ve buna rağmen bir yerlerde illede oturup çay içeceğiz.
-Yürüdük Tünel’e doğru.
-Karaca Tiyatrosunun yanında, dipte bir kahvehane vardır.
-Girdik oraya.
-Ve başladık çay demlenmeye.
-O soğuk havada nede güzel gitmişti çay.

 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..