Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mayıs '08

 
Kategori
Turizm
 

Anılarım; Turizm Bakanlığı'nın gümüş yılı gecesi (1)

Anılarım; Turizm Bakanlığı'nın gümüş yılı gecesi (1)
 

Turizm Bakanlığı'nın Gümüş Yılı Gecesi'nde Bülent Göncü'nün konukları


Türkiye’de çok uzun dönem turizm yayıncılığının öncüsü olmanın haklı gururunu yaşadım. 1 Eylül 1975 yılında başladığım turizm yayıncılığı dönemini 1993 yılına kadar sürdürdüm. İlk yayınım ‘’Trafik ve Turizm’’ Gazetesi oldu. Daha sonra ‘’Turizm Magazin’’ ve nihayet ‘’International Tourism Magazine’’ isimli uluslararası bir yayınla sürdürdüm bu zevkli yolculuğu.

Türkiye’deki tatil köylerinin ve beş yıldızlı otellerin temel atma törenlerine tanık olduğum gibi bu tesislerin açılış törenlerine de katıldım.

Turizm dünyasında sayısız anılarım var. O dönemlerde henüz bilgisayar hayatımıza girmemişti. Bu anılar Internet ortamına taşınamadı. Gazete sayfalarında kaldı. Turizmin yeniden çağımız insanlarının ve özellikle turizm öğrencilerinin bu renkli dünyadan bilgi, belge ve renkli anılara ihtiyaçları vardır.

Ben turizm yayıncılığına ülkemizde ilk turizm yatırımlarının henüz ortada olmadığı bir dönemde başladım. Hatta bana ‘’ülkede turizm yok ki, sen hangi cesaretle turizm yayını çıkarıyorsun’’ diyorlardı.

Her alanda ilk olmanın, öncü olmanın zorlukları olduğu kadar insana tutku aşılayan, tatmin edici, güçlendirici yanları da vardır.

Hiç unutmuyorum. Yayınımın ilk abonesi için gittiğim Duru Turizm Seyahat Acentası’nda Selim ve Semih Duru kardeşler, ‘’senin yayının bir yıl yaşamaz. Sana üç aylık abone parası ödeyelim bari’’ demişlerdir. Üç ay sonra ‘’altı aylık’’, altı ay sonra ‘’bir yıllık’’ abone ücretini aldığım gibi birkaç yıl sonra İspanya’da yapılan ‘’Fitur’’ Turizm Fuarı’nda Duru Turizm’den İspanyolca bir özel sayı için iyi bir para almıştım. Bu benim için çok güzel bir anıdır. Tutku ve cesaretle başladığım turizm yayıncılığıma her zaman destek olan sektör mensuplarına, otel yöneticilerine, seyahat acentelerine ve endüstri kuruluşları yöneticilerine çok teşekkür ediyorum.

Internatonal Tourism Magazine’’ ülkemizi başta ITB Berlin Turizm Fuarı (Almanya) olmak üzere World Travel Market (İngiltere), Fitur (İspanya) , UFTA (Avusturya), ASTA (İtalya) ve birçok uluslar arası kongre ve fuarlarında özel sayılarıyla temsil etmenin gururunu yaşamıştır.

Yaşamımda bana en gurur veren bir anımı sizlerle paylaşmak istiyorum. Gazetemiz, Türkiye’de ilk kez yapılan ve örnek olması gereken bir organizasyona imzasını atmıştır.

18 Mart 1988’de Turizm Bakanlığı’nın 25. Gümüş Yılı’nı harika bir organizasyonla İstanbul’da özel bir gece düzenleyerek kutlayan ilk ve tek yayın olarak ‘’International Tourism Magazine’’ bu geceye Turizm Bakanlığı’nın kuruluşundan 25. yılına kadar görev alan tüm Turizm Bakanlarını bir araya getirmiştir.

Bu ‘’Büyük Randevu’’ya ilgi muhteşem olmuştu.

Toplantıda gazetem adına ilk konuşmayı ben yaptım. O dönemin Kültür ve Turizm Bakanı Tınaz Titiz ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Bedrettin Dalan, gecenin anlamını ortaya koyan konuşmalar yaptılar.

Bu muhteşem geceyi bir sonraki yazımda daha ayrıntılı olarak vermek istiyorum. Bu toplantıya katılan turizm bakanları, iş dünyasının başta Rahmetli Vehbi Koç olmak üzere seçkin temsilcileri, bürokratlar ve seyahat acentesi yöneticilerimiz ve tek sanatçı olarak pop müziğimizin yaşayan efsanesi Nilüfer, geceme onur veren , çok sevdiğim mesleğime katkıda bulunan insanlar arasındaydı.

Allah ömür verirse Turizm Bakanlığı’nın 50. Altın Yılı’nı da ben kutlamak istiyorum. Bu gece ile detaylı anılarım devam edecek….

 
Toplam blog
: 137
: 1054
Kayıt tarihi
: 05.01.07
 
 

1951 İstanbul doğumluyum. Bireysel ve Kurumsal Gelişim Danışmanlığı, Moda Tasarımı ve Marka Danışman..