Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Haziran '13

 
Kategori
Güncel
 

Anıtkabir'de VİP, kampanyalarda ise çöp muamelesi! Engellilere kurumların iki yüzlülüğü...

Anıtkabir'de VİP, kampanyalarda ise çöp muamelesi! Engellilere kurumların iki yüzlülüğü...
 

Bu hafta sonu engelli arkadaşlarla Ankara'da güzel bir buluşmada kurtlarımızı döktük... Yedik içtik, eğlendik... Pazar günü etkinlik bittikten sonra, zamanı olan arkadaşlar ile Anıtkabir'i ziyaret ettik...

Daha Önce Anıtkabir'i ziyaret etmek istemiş ancak askerlerin kucağında çıkacağımı öğrenince vaz geçmiştim... Bu sefer en insanca şekilde Anıtkabir'i gezebileceğimi öğrenince çok mutlu oldum ve teklifi hemen kabul ettim... Hangi düşüncede olursanız olun, Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş öyküsü ve devletin değerleri burada sergileniyor sonuçta... Alkışlamak yada eleştirmek için bile görülmesi gerekli bir yer benim için...

Gördüm ve yaşadım, engelliler için müzelerde ve Atatürk'ün mozelesine çıkışta her şey en ince ayrıntısına kadar düşünülmüş... Yapıya hiç zarar vermeden yapılmış seyyar, kalıcı rampalarla ve merdivende yürüyen asansörlerle hiç bir zorluk çekmeden tüm yapının her yerini gezebildik... Mutlu olduk... Helal olsun dedik...

Ancak bu mutlu olmamız çok sürmedi... Bu akşam devletin bir bakanlığı bir kampanya başlatmış: ''Atık yağlarınız tekerlekli sandalyeye dönüşsün'' kampanyasıymış adı...

Daha önce lanet bir mavi kapak kampanyası ile engelliler ezim ezilmişti bu ülkede... İnsancıklarımız lanet bir mavi kapakla engellilere yardım ettiğini sanıp milyonlarca mavi kapak toplamıştı yıllarca...

Kimsede dememişti; devlet engellisini mavi kapaka mı muhtaç ediyor diye? Bu engellilerin yasal hakkı değil mi diye? Devlet, devlet büyükleri, STK lar ses çıkarmamıştı: Benim ülkemin engellisi sizin kapağınıza muhtaç değil diye...

Yanılmışım: Şimdi devletin bir bakanlığı destekliyor bu kampanyayı... Güya atık yağlar tekerlekli sandalyeye dönüşecekmiş...

Engelli eşittir çöp mantığı bu... Dün kapaktı şimdi atık yağ... Yarın ne olacak merak ediyorum? Düşmüşlük. pislik, çöplük, atık olan bir şeylerle birlikte anılmaktan nefret ediyor engelliler, bunu anlamak çok mu zor?

Bence böyle bir kampanya yapılacaksa: Devlete yardım kampanyası olmalı... Çöp kafalarca

devlete zorla dayatılan bu kampanyalara halkımızın desteğini görmüş olurlar böylece...

Hani bir söz vardır: Altı kaval, üstü Şişhane... Aynen böyle Devlet gözünde engelliler: Anıtkabir'de VİP' ler ama sokakta atık yağlar, kapaklar, çöpler...

 
Toplam blog
: 615
: 948
Kayıt tarihi
: 25.06.10
 
 

1959 Denizli doğumluyum.. İ.Ü. İktisat Mezunuyum.. Emekliyim ve hala çalışıyorum.. Yaşam bizden önce..