Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ocak '11

 
Kategori
Güncel
 

Anıttepe İlköğretim Okulu Eski Müdürü Ömer Özdil

Anıttepe İlköğretim Okulu Eski Müdürü Ömer Özdil
 

ÖMER ÖZDİL


1934 yılı Aksaray ili Yeşilova kasabası doğumlu olup, Köseli Mahallesinden Seyit Ali Fahrettin ÖZDİL’ in oğludur. 

Köyünde başladığı ilkokul öğretimi sırasında, okul müdürü Hacı Özcan çalışkanlığı ve gayreti sebebi ile kendisini keşfederek, ilgilendi. Eğitime devam etmesini, okumasını tavsiye etti. Ömer Özdil’in ailesi okumasını istemiyordu. 

1948 yılında Yeşilova İlkokulunu bitirdikten sonra, 1949 yılında girdiği Konya-Ereğli’de bulunan İvriz Köy Enstitüsünden, 1954 yılında mezun olmuştur.
Aynı tarihte Aksaray’a bağlı Mandama (Bozcayurt) köyüne Başöğretmen olarak atanmıştır.
1957 Yılında Yeşilova İlkokulu Başöğretmenliğine, 1960 yılında Okul Müdürlüğüne yükselmiştir.
1962 Yılında Ankara-Mamak Merkez İlköğretim okulunda göreve başladı. 

1969 Yılında Ankara - Çankaya Kurtuluş İlkokulu Müdür Yardımcılığını, 1982 yılında Okul Müdürlüğü görevini yürütürken emekli oldu.
1983–1992 Yılları arasında Ankara da çeşitli özel okullarda Öğretmenlik, Müdür Yardımcılığı ve Okul Müdürlüğü görevlerinde bulundu. 

1993 yılında (emeklilik dönüşü) Ankara- Eryaman İlköğretim Okulu Müdürlüğüne atandı. 1993–1994 Eğitim yılında Ankara Çankaya Balgat Ortaokulu Müdürlüğüne nakledildi.1995 yılında, Devlet Bakanı Sayın Ayvaz Gökdemir’in emrinde başbakanlıkta çalıştı. 

1995–1996 ders yılında, Ankara-Çankaya Anıttepe İlköğretim Okulu Müdürlüğüne tayin olundu. 2000/2001–2001/2002 yıllarında Çankaya Sarar İlköğretim Okulu’nun Müdürlüğünü yaptı. 2002 Mayıs ayında tekrar Anıttepe İlköğretim Okulu Müdürlüğüne nakledildi. Yılsonu itibari ile de yaş haddinden emekliye ayrıldı. 

Ömer Özdil, Yüksek Öğrenimini Gazi Eğitim Enstitüsü Sosyal Bilgiler Bölümü, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Tarih Öğretmenliği Bölümünü bitirerek tamamladı. Ankara İktisadi ve Ticari Bilimler Akademisi, İdari Bilimler Enstitüsüne devam ederek “Lisans Üstü Bilimler Uzmanlığı Mastır diploması aldı.” Ankara Üniversitesi İnkılâp Tarihi Enstitüsü Doktora sınavını kazandı. Yeterlilik sınavını tamamladı. Tez yazmaya fırsat bulamadığı için doktor unvanını alamadı. 

Ömer Özdil öğretmeni ben; 1995 yılında, Anıttepe İlköğretim Okulu Müdürü olarak tanıdım. Çocuklarım bu okulda okuyorlardı. Hacı Özcan hocanın oğlu Temel benim arkadaşım idi. Sohbetimizde “ Babasının talebesi olan Ömer Özdil’in Anıttepe İlköğretim Okulunda müdür olarak tayin olduğunu söyledi. Arkadaşım ile buluşarak Ömer beyle tanışmaya gittik. 

Ömer Bey tombul yüzlü, babacan tavırlı, öğretmen gibi öğretmen biriydi. Kendisi ile tanıştıktan sonra, kısa sürede dost olduk. Artık oğlumun müdür öğretmeni olmuştu. Fırsat buldukça kendisini ziyaret ederek, çayını içip, sohbet ediyordum. 

Anıttepe ilköğretim okulunun derslik sıkıntısı vardı. Öğrenci sayısı çoğalmış, sınıflar yetmiyordu. Okulun kapalı spor salonuna ihtiyacı vardı. Çağdaş öğretimin gereği olan; bilgisayar, dil sınıfı, fizik laboratuarı olması gerekiyordu. 

Ömer öğretmen okula ait vakıf kurarak, para toplayıp, okula kat ilavesi yapmayı aklına koymuştu. Velilerden toplanan para ile Vakıf kuruldu ve kat ilavesi çalışmaları başladı. Ankara Milli Eğitim Müdürlüğü ve diğer yetkililer, bu teşebbüse her safhada yardımcı oldu. Okula kat ilavesi talebi, yatırım programına alındı. 1998 yılında ihale edilerek yaz tatilinde kat ilavesi tamamlandı. İnşaat okul tatilinde devam ettiği için, Ömer Bey her gün okula geliyor, inşaatın başında duruyor, beton suluyordu. İnşaat sırasında kolunu incitmiş, günlerce kolunu yukarı kaldıramamıştı. Beton dökülmeden, döşenen demirlerin kontrolünü bana yaptırmıştı. Çalışan işçilere çay demletip dağıttırıyordu. 

İnşaat bittikten sonra okulun temizliği yaptırıldı. İhtiyaç olan masa, sandalye, sıralar vâkıfın parası ile alındı. Bir veli bilgisayar sınıfının bilgisayarlarını temin etti. Müzik sınıfı oluşturularak, müzik enstrümanları alındı. Fen laboratuarı kuruldu. 

Velilerin kaymakamlığa yazılı talebi ile alınan izin ve olurla kurulan kütüphanenin ismi “Ömer Özdil Kütüphanesi” olarak belirlenerek, isim tabelası kütüphaneye asıldı. 

Ankara-Çankaya, Anıttepe İlköğretim Okulu, örnek bir okul olarak öğretime devam ediyordu. Ömer Öğretmenin yüzü gülüyor, mutluluğu gözlerinden okunuyordu. 

Ömer Özdil; daha öncede görev yaptığı Kurtuluş İlkokulunda, Okulu tamir ettirmiş, kaloriferleri yenilemişti. Başka okullarda da bu tür inşaat işlerine girişmiş, yaz tatilinde bile boş durmayıp, bu tür faaliyetler ile geçirmişti. 

Ömer Özdil öğretmen 48 yılını verdiği öğretmenlik hayatından 2002 yılında emekli oldu. Kendisine oturmak için daire alacaktı. Bu daireyi de TED kolejinin Sıhhiyedeki İlköğretim binasını bakan sokaktan almıştı. Evini buradan almasının sebebi de “ Okuldaki çocukların sesini duymak, onlardan ayrı olmamaktı.” 

Ömer Özdil öğretmen gibi öğretmendi. Talebeleri ile birlikte olmak, onların sesini duymak, yanında bulunmak, ona yaşama sevinci veriyordu. Kendisinde hat safhada “vatan, millet sevgisi “vardı. Diyordu ki; “ Devlet bana çok masraf etti. Beni okuttu. Bende devletime bunun karşılığını vermeliyim. Verebildimse ne mutlu bana.” 

1954 tarihinde öğretmen olarak başladığı eğitim hayatını 48 yıl sürdürdü. Ömer Özdil “48 yıllık hizmetine rağmen öğretmenliğe doyamadan ayrılan bir beni Âdem” diye adlandırabilecek bir efsane eğitimcidir. Talebeleri ile birlikte atan kalbi, onlardan ayrı kalmaya dayanamadı. 48 Yıllık öğretmen, öğretici, rehber 22.04.2010 tarihinde gözlerini yalan dünyaya kapadı. 

Uğurlar olsun, ruhun şad olsun Ömer Özdil öğretmen. 

Mustafa Yolcu 

 

 
Toplam blog
: 172
: 1405
Kayıt tarihi
: 26.06.09
 
 

1953 Yılı Çorum iskilip doğumluyum.  inşaat mühendisiyim. Ankara'da ikamet ediyorum Yazılarım baz..