Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Haziran '07

 
Kategori
Ankara
 

Ankara’ da körüklü otobüsle korkunç bir yolculuk

Ankara’ da körüklü otobüsle korkunç bir yolculuk
 

Durakta beklerken konuşmalarından benim gibi Elvankent’e gitmek için beklediklerini anladığım iki kişinin neden o otobüse binmediğini az sonra anladım. Dün akşama doğru Eskişehir yolu üzerindeki duraklardan birinde Elvankent otobüsü beklemeye başladım. 532 numarayı gördüğümde hemen koştum ve otobüse bindim, körüklü bir otobüstü. O duraktan benden başka binen olmadı. Otobüs ben kartımı okuturken hareket etti ve o anda bir belediye otobüsüne mi yoksa bir traktöre mi bindiğimi anlayamadım. Şimdiki traktörler bile bu kadar sarsmıyordur.

Otobüs kalabalık değildi, koltuklar doluydu, ayakta 10-15 kişi vardık, en arkadaki boşluğa gitmeye çalışırken yol kapalı olunca körüğün hemen sonrasında bekledim. Bir süre sonra fırsat bulup en arkaya gittiğimde oradaki yolculuğun daha korkunç olduğunu gördüm. Sanki insanın iç organları yer değiştiriyordu otobüs her hoplayıp zıpladığında. Yolun sonuna doğru koltuklardan biri boşalınca oturdum ama kısa süre sonra kalkmak zorunda kaldım. Ayakta iki ayrı yerden tutarak gidince hiç olmazsa düşme tehlikesi yoktu, koltuktan her an düşüp biryerlere çarpabileceğimi düşündüm.

Misafirliğe gitmiştim, onlara anlattığımda deneyimli olanların bu eski otobüslere binmeyip yeni otobüsleri beklediklerini öğrendim, ben acemiliğimin kurbanı olmuşum meğerse.

Çok eskimiş bu körüklü otobüsler. 1979-80 yıllarında Ali Dinçer’in Ankara Belediye Başkanı olduğu günlerde Ankara'ya ilk geldiğinde Ankaralıları ne kadar çok heyecanlandırmıştı. Bir yere gideceği için değil, yalnızca körüklü otobüse binmek için bu otobüslere binenler vardı o günlerde. Bahçelievler-Dikimevi hattında otobüs özel yolunda hızla yol alırlar ve çabukça ulaştırırlardı Kızılay’a. O yıllarda Ankara ulaşımı için çok önemli aşamaydı.

Dün bindiğim belki de o yıllardan kalmış bir otobüstü. Neredeyse müzelik olmuş bir otobüsü trafiğe çıkarmak ve uzak bir semtlere bu otobüsü vermek bir şehrin insanına hakaret etmektir ya da bazı semtlerin insanını cezalandırmaktır.

Bu hurda otobüsler yalnızca rahatsız bir yolculuğa neden olmakla kalmıyor, yolcular için ciddi sağlık sorunları oluşturma tehlikesi de taşıyorlar. Dünkü yolculukta otobüste hamile bir bayan olsaydı, sağlıklı bir şekilde ulaşamazdı gideceği yere. Bu otobüsler seferde kalacaksa on camına büyük harflerce “HAMİLELER BİNEMEZ” yazısı yazılmalıdır.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..