Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Eylül '12

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Ankara’da Burdur günleri başladı

Ankara’da Burdur günleri başladı
 

Ankara’da Burdur Günleri Başladı


Ankara’da Düzenlenen Burdur Tanıtım Günleri Faaliyetlerinde Teke Yöresi Kültürü bütün güzellikleri ve Renkleriyle ortaya Kondu

Ankara’da uzun zamandır tasarlanan ve hazırlıkları sürdürülen 20-23 günleri arasında faaliyetleri sürecek olan Burdur Tanım Günleri etkinliklerine büyük ve gösterişli bir törenle dün (20 eylül 2012 günü) start verildi.

Teke Yöresi kültür ve folkloru gösterileriyle izleyicilerin mesdedildiği törene Orman ve Su İşleri Bakanı Prof. Dr. Veysel Eroğlu,  Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehmet Mehdi Eker, Ekonomi Bakan Yardımcısı Mustafa Sarı, Burdur Valisi Nurettin Yılmaz, AKP Burdur Milletvekilleri Bayram Özçelik ile Dr. Hasan Hami Yıldırım, CHP Burdur Milletvekili Ramazan Kerim Özkan, CHP Yalova Milletvekili ve CHP grup başkanvekili Muharrem İnce, Belçika Büyükelçisi Pol De Witte, Devlet Eski Bakanı Mustafa Çiloğlu, Burdur daire müdürleri, Batı Akdeniz birlik başkanları, kitle örgütü, oda ve sendika temsilcileri, Ankaralılar ve Burdurlular katıldı.

BURDUR, NEOLİTİK’TEN GELEN 9 BİN YILLIK İNSANLIK TARİHİNİ TAŞIR

Burdur Tanıtım Günleri açılış töreni Saygı Duruşuyla başladı, İstiklal Marşı okunmasıyla sürdü. Burdur’un doğal zenginliklerini, kültürel değerlerini, eğitim kalitesini anlatan Burdur Belediye Başkanı Sebahattin Akkaya, “Batı Akdeniz Bölgesi’nin binlerce yıllık tarihi ve kültürel zenginliğini bağrında taşıyan Burdur, bu cennet topraklarda doğa ve tarihin eşsiz uyumu ile güzellikler sergilemektedir” Dedi. Başkan Akkaya konuşmasına devamla, “tadına doyum olmaz sebzeleri, meyveleri, ölümsüz kara sevdalara söylenen türkülerin nakşedildiği kilimleri, masal diyarı Burdur’un her bir köşesi keşfedilmeyi bekleyen bir cennettir. Şehirlerin şahıdır Burdur, hani yanı başınızda olan ancak yeterince keşfedemediğimiz bir şehirdir Burdur, Neolitik dönemden, Selçuklu Dönemi, Osmanlı Dönemi’nin sivil tarihi ile 9 bin yıllık insanlık tarihini taşımaktadır.” Şeklinde değerlendirmede bulundu. Başkan Akkaya şöyle sürdürdü konuşmasını: “Burdur kenti sivil mimarlık eserleriyle zenginliğini 9 bin yıldır gösteriyor. Burdur kültürel faaliyetlerinden yanı sıra yüzde 98’lik okuma oranı ile eğitimde lider bir kenttir. Bir ilim ve irfan kenti olan Burdur’un eğitim kalitesi Burdur Milletvekilimiz ve Milli şairimiz Mehmet Akif Ersoy’un isminin verildiği bir üniversite ile taçlandırılmıştır. Burdur Tanıtım Günleri’nin hayırlı olmasını diliyor, İlimizin tanıtımına büyük katkılar sağlayacağına inanıyorum”.

GÖLLER, GÖNÜLLER VE GÜLLER YÖRESİNDEN SEVGİ VE MUHABBET

Perşembe, Cuma ve Cumartesi olmak üzere 20-23 Eylül 2012 tarihleri arasında üç gün sürecek olan Burdur Tanıtım Günleri’ne Burdur’u getirdiklerini, “Teke yöresinden, güller, gönüller ve göller diyarından sevgi ve muhabbet getirdikleri”ni söyleyen Burdur Valisi Nurettin Yılmaz: “Tanıtım Günleri Burdur’un ihtiyacı olan bir gündür. Burada gördüklerinizin çok daha fazlası Burdur’da var. Katılımınız için teşekkür ediyorum. Üç gün boyunca buradayız, tüm vatandaşlarımızı bekliyoruz’ diye konuştu.

HADİ GALİ BURDUR’A GİDELİM

“Hadi gali Burdur’a gidelim”diyen Orman ve Su İşleri Bakanı Prof. Dr. Veysel Eroğlu ise Burdur muhabbetini aktardı: “Ankara’da çok güzel bir tanıtım amaçladı Burdur. Burdur’u yerinde görmek lazım, o kadar güzel bir il ki, ilk defa isim verirken ‘Burada da dur’ denilmiş, Burdur’un fahri hemşerisi olmaktan gurur duyuyorum. Her şeyi ile muhteşem bir il, gölüyle, ormanıyla, suyuyla çok güzel bir ildir. Özellikle Burdur’a gitmek gerek, artık bölünmüş yollar var, herkesi Burdur’u görmeye davet ediyorum. ‘Hade gali Burdur’a gidelim’ diyorum. Burdur’u çok seviyorum, çok daha iyi tanıtmamız lazım, yurtdışına gidenlere ‘Önce Türkiye’deki güzellikleri görün’ diyorum, Biz Burdur’da ilk defa Doğa Koruma ve Milli Parklar Bölge Müdürlüğü’nü kurduk. Burdur’da şimdiye kadar pek çok yatırım yaptık, Burdur’un fahri hemşerisi olarak Burdur’daki yatırımlar konusunda elimden gelen çabayı gösteriyorum. Burdur’da yıllarca bitmeyen barajları bitirdik Karaçal Barajı, Onaç ve Onaç2 Barajı’nı bitirdik.  Bozuk ormanları ihya ediyoruz. 27 milyon fidanı toprakla buluşturduk. Bölünmüş yollar, hastaneler konusunda önemli adımlar atıldı ve en önemlisi bir üniversite kuruldu. Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, ilim ve irfan merkezi olan Burdur’un eğitimdeki kalitesini arttıracaktır. Ben MAKÜ İstiklal Kampusu’nu görünce hayran kaldım.  Burdur beş yıldızlı bir şehir haline geldi. Belediye başkanımıza milletvekillerine teşekkür ediyorum, büyük alaka gösteriyorlar, Burdur Katı Atık Tesisleri gibi yatırımlar olsun, kent yapısını yenilemesi ile alt yapısı yenilenmiş, tarihi mekânlar ihya edilmiş, beş yıldızlı bir şehirdir. Ankara günleri Burdur’un güzelliklerinin tanıtılması için bir fırsattır. Burdurlu milletvekillerinden basın mensuplarını Burdur’a davet etmelerini tavsiye ederim. Burdur’u seviyoruz, Burdur yıldızı parlak bir şehir, böyle bir tanıtım günlerini tertip ettiğiniz için herkese gönülden teşekkür ediyorum. Hayırlı uğurlu olsun.”

Konuşmalardan sonra açılış kurdelesi kesildi.

 
Toplam blog
: 510
: 505
Kayıt tarihi
: 04.04.08
 
 

"Cv" Dedikleri Özgeçmişim 1953 yılının karanlık günlerinde Haziran ayının 24. günü, ağaçların mey..