Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Temmuz '09

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Ankara'dan İsa Kayacan yazıyor

Anadolu basınını yakından izleyenler Gazeteci, araştırmacı yazar İsa Kayacan’ı yakından tanımış olacaklardır, Türkiye’nin tanınmış bir çok yerel gazete ve dergilerinde şiir, deneme, folklor, öykü, sanat, kültür ve edebiyatla ilgili yazılarıyla yaklaşık 50 yıldan bu yana yazıyor. Sanat ve kültüre olan olağan üstü hizmetlerinden dolayı Azerbaycan Bakû Üniversitesi tarafından kendisine fahri doktorluk ve Profesörlük unvanı verilmiştir. Bu unvanı alnının akıyla almıştır. Yazdıklarını, kitaplarını Anadolu’nun her köşesine gönderen bir sanat, kültür dervişidir. Bugüne değin yayımladığı kitapların sayısı 120’ yi geçmiştir. İl ve ilçelerimizin her kütüphanesinde İsa Kayacan tarafından, armağan edilen kitaplara rastlamak olasıdır.

Yaklaşık 40 yıldan beri gazeteci, araştırmacı, yazar arkadaşım Prof. Dr. İsa Kayacan zaman zaman benimle ilgili, zahmet edip yazılar da yazıyor.Bugüne kadar benim hakkımda yazdıklarını bir kitapta toplasak 150 sayfalık bir kitap meydana gelir. Bunların hepsini arşivimde saklıyorum. Benim de onun için yazdıklarım vardır. Kısmet oldursa bunları ilerde bir kitapta toplamayı da düşünmüyor değilim. Sırası gelmişken Sayın İsa Kayacan’a sağlıklı günlerle ve de daha nice yayınlara imza atmasını diliyor, teşekkürlerimi sunuyorum.

Ankara’nın en eski gazetelerinden biri olan TASVİR Gazetesi’nde ( 28 Mart 2008 ) köşesin de bakın neler yazıyor, şimdi bana gelen bu yazıyı aynen sunuyor, yorumunu okurlarımızın takdirlerine bırakıyorum

GÜNÜN ONUR KONUĞU

ABDÜLKADİR GÜLER

Prof. Dr. İSA KAYACAN.

Bugün, bin sevinç haberiyle söze başlamak istiyorum: Söke’de yaşayan, şair, yazar, araştırmacı ve eğitim camiamızın önde gelen isim ve insanlarından Abdülkadir Güler’in bir ödül haberi gurur tablosu var.

Söke’deki Anadolu Öğretmen Lisesi Müdürlüğü’nce yapılan değerlendirme sonucu, Abdülkadir Güler, sanat ve kültürel çalışmaları nedeniyle “ 2008 Yılı SÖKEN’İN KÜLTÜR ÇINARI” Ödülüne layık görülmüş. Bu ödül 14 Mart 2008 tarihinde, Endüstri Meslek Lisesi Spor Salonunda düzenlenen törenle sayın GÜLER’e verilmiş.

Ne kadar doğru ve yerinde bir değerlendirme. Abdülkadir Güler sen şöyle biraz kenarda dur.Ben önce Anadolu Öğretmen Lisesi Müdürlüğümüzdeki, Müdür ve diğer görevlilerimizi kutlamak istiyorum.Çünkü, böyle isabetli bir değerlendirme yapıp senin dağlar kadar yüce çalışmalarını görmüşler, değerlendirmişler, sana bu ödülü vermişler, önce onları kutluyorum…Hadi üzülme, seni de kutlamak isterim.Çünkü sen olmasan onlar kimin çalışmalarını değerlendireceklerdi.?. Kutluyorum değerli ve sevgili dostum.. Sen daha nice ödüllere layıksın..

Sevgili kadim dostum Prof. Dr. İsa Kayacan, köşesinde bir başka sökeli kültür çınarından söz ederek, değerli meslektaşım Halil Güven’in de bir şiiri köşesine alıp tebriklerini sunuyor. Ben de bu güzelim şiirden bir iki dize alıntı yaparak sayın KAYACAN’ a teşekkür ediyor ve H.Güven’e de başarılar diliyorum:

<ı>“ Sahip dediğin

<ı>Sahipliğini bilmeli

<ı>Yararlandığı kadar, yararlanılmalı,

<ı>Yararlanılmayan sahibi neylemeli.!

<ı>Alnının ortasına

<ı>Çifteyi vuruvermeli !..

<ı>……………………………………….

<ı>Bu yönüyle

<ı>Osman Bey gibi

<ı>Sultan Alpaslan gibi

<ı>Fatih Sultan Mehmet gibi.

<ı>Kanuni Sultan Süleyman gibi..

<ı>Dünyaya nizam verme ülkücüsü olmalı !..

<ı>Atatürk gibi..

<ı>Emperyalizme kafa tutup, yerle bir etmeli,

<ı>Bittiği yerde yeniden Türk doğmalı,

<ı>Geleceğe ümit olmalı, ..Ümit olmalı !.. /

<ı>

<ı><ı>Halil Güven, Tasvir Gazetesi. 28.3.2008, Ankara.

<ı>

<ı>

<ı>

<ı>

<ı>

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..