Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mart '10

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Ankara Kitap Fuarı

Ankara Kitap Fuarı
 

internetten


Bu yıl, 4.üncüsü düzenlenen Ankara kitap fuarı günleri 20.03.2010 tarihinde kitap severler ile buluştu. 28.03.2010 tarihine kadar devam edecek olan fuar, Atatürk Kültür Merkezin'de ziyaretçilerini bekliyor.

Geçtiğimiz yıl düzenlenen fuar, benim için tam anlamıyla hayal kırıklığı olmuştu. Fakat bu seneki fuar çok daha düzgün ve gezilmeye değer. Geçen sene girişte yaşanan hengame, bu sene çok şükür yaşanmadı. Yayın evlerinin sıralaması, düzeni ve kitap severlere ilgi de geçen seneye oranla çok daha iyidi. Belki fuarın ikinci günü olmasından dolayı, çok kalabalık değildi ama katılım artacaktır diye düşünüyorum.

Fuarda en çok dikkatimi çeken şey, çocuk kitaplarının, sadece boya kitabı ve hikayeden ibaret olmasından çıkıp, daha eğitici ve öğretici etkinlik kitaplarına yoğunlaşılmış olmasıydı. Bundan önceki fuarda, bu kadar çeşitlilik mevcut değildi. Çocukların, zeka gelişimine katkıda bulunacak kitapları bu fuar da rahatlıkla bulabilirsiniz. Tabi kalitesine göre fiyatları da değişkenlik gösteriyor. Ayrıca yine masal seven çocuklar için elektronik kitap, sizlere önerebileceklerim arasında. Bizim ufaklık, bu kitaba bayıldı. Kitabın yanından alamadık minik fareyi. Kitap bir laptop'un önünde duruyor ve siz sayfasını açtıkça o sayfa ile ilgili sahneler çizgi film gibi animasyon olarak ekrana geliyor ve sesli anlatıma geçiyor. Fiyatı da 25TL. Aslına bakarsanız fiyat çok gelmedi. Çünkü ben oğluma daha önce sinema salonu isimli kitabı, bu kitabın iki katı fiyatına almıştım ve bu kadar da eğlenmemişti. Kısacası güzel bir masal kitabı.


Bu sene fuarda, özellikle öğrenciler için çok sayıda kitap standı vardı. Tabi sınavların yaklaşıyor olmasının da bu duruma etkisinin olduğunu düşünüyorum. Bu standlar da satılan kitaplar, YGS, LYS VE KPSS sınav kitapları, ilköğretim ile ilgili yardımıcı test kitaplarıydı. Stanlardan birinde, minik öğrenciler de uzay ile ilgili deney aletleriyle yerlerini almıştı. Çocuklar bütün içtenlik ve bilgileriyle birikimlerini paylaşıyorlardı.

Fuar da ünlü yazarlar da vardı. Bunlardan biri Cevizoğlu yayınevi standında bulunan Hulki Cevizoğluydu. Her zamanki gibi çok ciddiydi Hulki bey. Yine bu senede imza sırası çok uzundu. Dikkatimi çeken diğer ünlü kişide Nilüfer Açıkalın'dı. Yoldan Çıkmış Hikayeler isimli kitabını imzalıyordu. Bir okurla söyleşisi dikkatimi çekti. Şöyle diyordu Nilüfer hanım, 'Bu kitap bir şekilde okuyucusunu buluyor, zaten son kalan kitaplar bunlar'. Acaba çok mu satmışdı kitabı yoksa az mı basılmıştı? Kendisinin kitabını hiç okumadığım için yorumsuz bırakmak en doğrusu galiba.

Kitap fuarında, en çok hoşuma giden şey ise eski kitapların çok ucuz olmasıydı. Tanesi 5 TL, dört tanesi 10TL, üçtanesi 10 TL, tanesi 2 ya da 3 TL ye kitaplar bulmanız mümkün. Son çıkan kitaplar da %30 ya da %20 indirimli olarak satılıyor. Kitapçılar da satılan fiyatlardan daha ucuzdu.

Ayrıca fuar da, ara ara anonsların yapılmasıyla dikkatimi çeken birşey de şiir dinletilerinin olmasıydı. Gerçi ben dinliyemedim ama isteyenler bu dinletilere katılabiliyor.

Bu sene, fuar alanını gezerken eğlendim ve gülümsedim. Sadece fuar da müzik eksikti. Müzik ve kitap bana göre ayrılmaz ikili. Tekrar iletmek istiyorum, lütfen fuar alanını gezenler için, kitap severleri rahatsız etmeyecek şekilde, müzik yayını yapılsın. Emin olun okuyucular fuar alanını, çok daha keyifli gezecektirler.

Sevgili Ankaralılar, bence bu fırsatı kaçırmayın ve zaman ayrın kitap fuarına. Keyifli, kitap dolu günler yaşamanız dileğimle.

Sevgilerimle...

 
Toplam blog
: 164
: 4548
Kayıt tarihi
: 26.03.08
 
 

Hayatı sevmek ve düzgün yaşamak isterken bulurum kendimi. Yaşamın bana verdikleriyle yetinmeye çalış..