Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Nisan '15

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Ankara mektubu

Ankara mektubu
 

5.10 2014 saat 22.46 da


7 Mayıs 2013 Salı 24 SAAT (GAZETECİLER CEMİYETİNİN YAYIN ORGANI)

 Rahmetli Prof. Dr. İsa Kayacan Hocamız:  Duygu Pınarı isimli. Kitabım eline geçtiği gün okumuş çok beğenmiş. Bana telefon açtı ve 24 SAAT (GAZETECİLER CEMİYETİNİN YAYIN ORGANI) isimli gazetede kitap hakkında bir yazı yayınlamak istediğini, söyledi, çok mutlu oldum. Rahmetli Prof. Dr. İsa Kayacan kültürümüzü ve edebiyatımızı yarınlara taşıyacak ustalarımızdan birisi ve en üretken isimlerdendi. Kendisi yarım asra yakın edebiyatımıza katkıda bulunmuştur. 128 den fazla kitaba imza atmış, şiirden hikayeye, denemeden romana, radyo oyunundan, film senaryosuna, masala, incelemeye ve antolojilere damgasını vurup çeşitli eserler meydana getirmiş ve ödüller almıştır. Daha çok eserlere imza atacakken, yakalandığı hastalıktan kurtulamayarak 15.10.2014 tarihinde gece saat 22.40 da yaşama veda etti ve Ankara’da Karşıyaka mezarlığında yatıyor ruhu şad olsun, Allah gani, gani rahmet eylesin. Zaman zaman kendisine telefon açıp sanat ve edebiyattan, şiirlerden konuşurduk. Kıymetli fikirlerinden çok istifade ettim çok. Kıymetli ağabeyimiz, nadide insan bu dünyadan göçtü ama eserlerinde ve gönlümüzde yaşayacaktır.Nurlar içinde yatsın.Hasta iken Ankara'da bulunmadığımdan dolayı ziyaretine gidemedim ona yanarım.

Kitaplarımı düzenlerken elime geçen 24 SAAT isimli gazetede kitabım için yazdığı yazıyı sizlerle paylaşmak istedim.

NAHİDE ÇELEBİ


ANKARA MEKTUBU

Nahide Çelebi’den: Duygu Pınarı

Şairlerimiz, yazdıkça, yayınladıkça, kitaplaşan duyguları ile okurlarının, sanat ve edebiyatseverlerinin karşısına çıkıyorlar. Nahide Çelebi Ankara’dan sesleniyor. Bize ulaşan kitabının adı:  Duygu Pınarı. Şiirlerinden oluşuyor 108 sayfalık kitabının içerisinde Nahide Çelebi Hocamın “ Yaşam ve İzler “ adlı şiir kitabından ve lise yıllarında yazdığı şiirlerinden bazıları, aşk, kırgınlıklar, sitemler, anılar, arzular, yalnızlıklar ihanetler gibi yaşama yönelik şiirlerinin yer aldığı kitabın sayfalarında gezintiye başlamak istiyorum:

Nurzen Amuran imzalı önsöz var. Bir yerinde: “Kitapta yer alan dizeleri okudukça zengin bir dünyanın içinde buldum kendimi ”deniyor.

Nahide Çelebi Hocamın şiirlerinde anlatım yumuşaklığı, kulağa hoş gelen yansımalar Sayfa 13 deki “Kadın” adlı, dörtlükten meydana gelen şiirden:

Filiz verdin, çiçek açtın çoğaldın kadın,

Büyüttün yavrunu, ödenmez emeklerle,

Anasın, bacısın, canansın, sen yarsın.

Kör olan gözlerle yola çıkıp, acı şarkılar dinleyen Nahide Çelebi Hocam gelecekte şiir dünyasında belirli bir yer sahibi olacaktır. Şairimizi kutluyor, tebriklerimi, sevgi ve saygılarımı sunuyorum efendim.

Prof. Dr. İsa Kayacan

 

 

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..