Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ağustos '11

 
Kategori
Üniversiteler
 

Ankara Üniversitesi Rus Dili Edebiyatı Öğrencisi Mustafa Uyan ile sohbetimiz...

ANKARA ÜNİVERSİTESİ RUS DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ ÖĞRENCİSİ HEMŞERİMİZ MUSTAFA UYAN .” TARİH KİTAPLARINI SEVMEM SAYESİNDE HEM OKULDA HEM SINAVLARDA TARİH DERSLERİNDE ZORLANMADIM” 

SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız hangi okulları okudunuz bugüne kadar? 

MUSTAFA UYAN -Merhabalar, ismim Mustafa UYAN; 1992 İstanbul doğumluyum. Aslen Tokatlı olup, şu anda da Tokat'ta yaşamımı sürdürmekteyim... 

Öğrenim hayatıma Bursa'nın şirin ilçelerinden Gürsu'da Mehmet Akif Ersoy İlköğretim Okulu Anasınıfı'nda başladım ve aynı okulun İlköğretim Bölümü'ne devam ettim. Fakat ne yazık ki babamın mesleği sebebiyle bu aşık olduğum şehre veda etmek zorunda kaldım. 

Bursa'dan Tokat'a taşındığımda 5. sınıfın ortalarındaydım, Tokat'ta yarım dönem süren bir İbn-i Kemal İlköğretim Okulu maceram oldu daha sonrasında ise Namık Kemal İlköğretim Okulunda 8 yıllık zorunlu öğrenim dönemimi başarılı bir şekilde tamamladım. 

OKS ile birlikte de önce Turhal Şeker Anadolu Öğretmen Lisesi'ni kazandım. Bu okula 15 gün devam ettikten sonra ise kaydımı Tokat Anadolu Öğretmen Lisesi'ne aldırdım. 

Şu anda ise Ankara Üniversitesi Dil, Tarih ve Coğrafya Fakültesi Rus Dili ve Edebiyatı Bölümü'nde öğrenimimi sürdürmekteyim... 

 

SORU- Neden Rus Dili ve Edebiyatı Bu okulu yazmadan önce ve şu an duygularınız arasında ne farklar var? 

MUSTAFA UYAN -Açık konuşmak gerekirse bu bölümü tercihim öncelikli olarak "Meslek Kaygısı", yabancı dil öğrenme merakım ve benim için çok değerli olan bir aile dostumuzun tavsiyeleri sayesinde olmuştur. 

Okulu tercih etmeden önce açıkçası zorlanacağımı düşünüyordum yeni bir dil, yeni dil bilgisi kuralları, yeni kelimeler, yeni bir alfabe. Kaygılandığım kadar olmasa da ilk sene o bahsettiğim yeni bir dil öğrenmenin çeşitli zorluklarının yanı sıra hiç hesabımda olmayan bir konu oldu beni zorlayan "ANKARA". Gerek ikliminin soğukluğu, gerekse insanının soğukluğu bu şehre kolay adapte olmamı önemli derecede etkiledi. Okul da ise Kampus ortamı dışında aradığım her şeyi buldum diyebilirim, bir üniversiteden beklenebilecek her şey var. 

 

SORU-Bize ailenizden bahseder misiniz anne ve babanız ne iş yapar Kardeşleriniz nerede okur onların bu çabalarınıza bakışı nasıl? 

MUSTAFA UYAN -Babam bir mağazanın şubesinden sorumlu, annem ise ev hanımı ailenin tek çocuğuyum belki de Ankara'ya adapte olmamı zorlaştıran bir faktör de buydu. 

Annem ve babam her ne kadar sınav sonuçları açıklandıktan sonra bir sene daha beklememi savunsalar da benim mutlu olduğumu gördükçe bu tercihime giderek olumlu yaklaşmaya başladılar. Zaten şu ana kadar eğitim ve yaşamım konusundaki tercihlerimde benim önüme geçmemeye(ufak tefek öneri ve uyarılar dışında) özen gösterdiler, görüşlerime saygı gösterdiler. Her ikisiyle de(özellikle annem ile) bir ebeveyn çocuk ilişkisinden ziyade arkadaş ilişkisi içerisindeyiz. Bu da beni onlara daha bağlı, daha samimi kılıyor... 

 

SORU- Kitap okur musunuz? kitap okumak hayatta size ne kazandırdı.? 

MUSTAFA UYAN - Kitap elbette okuyorum zaten eğitim gören bir kişiden de aksi beklenemez. Okuduğum kitaplarda ağırlıklı tercihim Tarih konulu kitaplar oluyor. Bu sayede de Tarih dersim ve bununla beraber sınavların Tarih bölümündeki başarım her zaman üst düzeyde olmuştur. 

 

SORU- Arkadaş kimdir ? Arkadaş seçiminde neye dikkat edersiniz? 

MUSTAFA UYAN - Arkadaş şudur, budur diye direk isim veresim var ama benden istenilen öyle bir açıklamaymış gibi görünmüyor... Arkadaş çevrem çok geniş gibi görünse de bağlı olduğum kişi sayısı azdır aslında. Günümüzde arkadaş kelimesinin anlamı gittikçe basite indirgeniyor. Tanışıyorsun hiç bir ortak yanın olmuyor bir-iki konuşuyorsun sözde arkadaş kalıyor. Bahsettiğim bağlı olduğum kişiler benim için birer kardeş hatta kardeşten daha öte varlıklardır. Hani klişe bir laf vardır ya dost dediğin kötü günde yanında olandır diye; biz kardeşlerimle sadece o zor "GÜN" lerde değil üzüntümüzün veya sevincimizin çok küçük hatta saçma sapan şeylere bile bağlanabileceği ANlarda bile birlikteyiz. Bizi birbirimize bağlayan şey ortak yanlarımızdan çok bu aslında zaten dışardan baktığınızda bu bununla arkadaşmış diye aklınızın ucundan bile geçmez. Başta Buğra, Yunus, Elif, Hatice, Meltem, Gözde olmak üzere tüm kardeşlerime hayatın her anında benimle birlikte oldukları için bir kez daha en içten teşekkürlerimi sunuyorum. Dünyanın en büyük sevgileri, en büyük sevinçleri onların olsun. 

 

SORU Lise ve üniversite arasında ne farklar vardır? 

MUSTAFA UYAN -Aslına bakmak gerekirse pek bir faklılık yok sadece sen büyüyorsun, olgunlaşıyorsun buna bağlı olarak çevrendeki kişiler büyüyüp olgunlaşıyor, ailenden uzaklaşıyorsun buna bağlı olarak onla özlemin artıyor, öğretmenlerine arandaki ilişki biraz daha farklı oluyor lisedeki o sürekli okuldaki disiplini sağlamaya çalışıp öğrenciyi küçümseyerek kendi otoritesini kurduğunu sanan sözde eğitimcilere pek rastlamıyorsun ve lisedekine oranla çok daha özgür oluyorsun o kadar :) 

 

SORU-Tokat ile Ankara arasında ne gibi farklar gördünüz? 

MUSTAFA UYAN- Tokat ile Ankara arasında da pek fark yok aslında benim için burada da okuluma yürüyerek gidip geliyordum Ankara'da da burada da istediğim zaman arkadaşlarımla şehir merkezine sohbet edip yürüyerek gidebiliyordum orda da yapabiliyorum. İklimi Tokat'a oranla biraz daha soğuk Ankara'nın. Bu benzerliklerden sonra Ankara'nın kötü yanlarına geleyim tekrar. Ankara' da insanlık namına güler yüzlü, tatlı dilli, cana yakın kimseyi mumla arasan zor bulursun. Şehir sorunlarına bakarsan alt yapı ve ulaşımda çok aksaklık var Ankara'da ama adı büyük şehir işte... 

 

SORU- Üniversite öğrencilerinin genel sorunları ne ve çözümü sizce nedir? 

MUSTAFA UYAN - Eğer üniversiteyi Ankara'da okuyan bir öğrenciyseniz en büyük sorununuz ulaşımdır.Tamamlanmayan metro inşaatları. Zamanında hareket etmeyen otobüsler. Bu otobüsler yüzünden yetişemediğin ders ve yurt kapanış saatleri vs... 

 

SORU-9. Okuduğunuz Üniversitenin gelişimi için neler önereceksiniz? 

MUSTAFA UYAN - Okuduğum üniversitede çok şükür geliştirilecek pek bir şey kalmamış bir de tarihi binalarından vazgeçip güzel bir kampuse taşırlarsa bizi harika olacak... 

 

SORU- Gaziosmanpaşa Üniversitesinin gelişimi için neler önereceksiniz? 

MUSTAFA UYAN - Açıkçası pek bir şey öneremeyeceğim çünkü üniversite sınavına girdiğim ve sınav öncesi yerimi öğrenmek için gittiğim gün dışında hiç bulunmadım. sanırım Türkiye'nin doğusundaki en büyük ve en iyi üniversiteler arasında yer alıyormuş bu Tokat açısından zaten sevindirici bir olay. Eğitim kalitesi de zamanla daha da yukarılara tırmanacaktır... 

 

SORU- Başka ne anlatmak İstersiniz? 

MUSTAFA UYAN -Daha fazla anlatılacak bir şey şimdilik kalmadı sanırım. Bu bölümü bana ayırdığınız için çok teşekkür ederim. 

Asıl ben teşekkür ederim Mustafa Kardeşim 

 

 

 

 

TURAN YALÇIN-TOKAT 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..