Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Temmuz '12

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Ankara'ya doyamadım. Kültür turizm için mutlaka Ankara'yı seçin...

Ankara'ya doyamadım. Kültür turizm için mutlaka Ankara'yı seçin...
 

Gelin ve damat romantik ışıklar arasında ilk danslarını ederlerken, adeta kızım evleniyormuş gibi duygulandım hüzünlendim, sevinç ile burukluk arasında gel-gitler yaşadım, gözlerim doldu. Gerisi teferruattı akrabamın düğününde, Cuma akşamı Ankara'da Oran'da bir düğün salonunda...

Bir dönem işim gereği ortalama kırkbeş gün arayla gitmiş olduğum Ankara'ya ondokuz yıl aradan sonra gitmişken şehir merkezini, özellikle Kızılay'ı gezmeden görmeden olmazdı.

Üç kez turladım, Çankaya-Ulus arasını.

Birinci tur kesmedi beni. İkinci turda Kızılay kavşağına yakın bir yerde durdum, sağa çektim aracımı, dörtlüleri yaktım, dakikalarca etrafı seyrettim, insanları gözlemleme fırsatını buldum. Yirmi yıl önceki günlerim adeta bir sinema şeridi gibi gözlerimin önüne geldi.

Çok severdim Kızılay meydanını, şimdi de öyle..

Ulus'dan üçüncü tur için geri döndüğümde, sıradan tarihi binaların resimlerini çektim bolca, ta Çankaya'ya dek, Bakanlık binalarından tutunuz Opera ve Ankara Radyosu binalarına kadar hep resmettim objektifime...

Yetmedi, yatmezdi de zaten. Anıtkabir'e gittim, resimler çektim, oradan İstanbul'a dönüş güzergahına girdim.

Ankara'nın İstanbul'dan ayıran özelliği hep konuşulur, memur şehridir düzenli şehirdir diye. Vallahi doğru. Hem düzenli, hem İstanbul gibi kozmopolil değil. Genelde eğitim görmüş nufüsa sahip oluşu, farklılığı bariz şekilde ortaya koyuyor.

Öte yandan, caddelerin temizliği konusuna bakıldığında, billahi İstanbul 'çöpluk'...

Çok temiz buldum Kızılay'ı, Çankaya'yı.

Park ve bahçe düzenlemeleri, çevre mimari görüntüsüne son derece uyumlu, aynı zamanda yeşil alanların öne çıkarıldığı şehir olarak gördüm Ankara'yı.

Gözlemlerim, objektif değerlendirmelerimdir. Siyasal içeriği yoktur.

Size bişey söyleyeyim mi?

Kültür tatili düşünüyorsanız eğer, Ankara'yı seçin derim...

 

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..