Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Kasım '13

 
Kategori
Deneme
 

Ankara

Ben Ankara'da büyüdüm.

İnsanı bir şehre bağlayan en temel şeylerden biri bu bence.

O şehirde büyümüşsün o şehrin sokaklarında okullarında göğünün altında ilk zihinsel çatışmalarını bu şehirde yaşamışsın...

İlk bu şehirde aşık olmuşsun. ..

İlk kez hayati kararlarını burada karar vermişsin.

Biliyorum İstanbul'da Ankara'yı çok kimse sevmez.

Soğuk ve kasvetli bulur...

Denizsiz yaşanmaz der...

Ankara yaşanacak yer değil der..

Oysa Ankara benim için çok önemlidir.

Çünkü ben orda büyüdüm yetiştim okudum. Siyasi politik mücadelemi gençlik yıllarımı sarsan olayları Ankara'da yaşadım.

Beni sarsan kitapları Zafer Çarşısı'ndan Olgunlar Sokak'tan aldım. Ankara yani benim şehrim.

Bugün dünden daha kötü bürokratikliğinin yanına gericileşmiş bir yüz daha eklenmiş durumda bütün bunlara rağmen benim için hala Mamak'ın şirin mi şirin gecekondularının yerini apartmanlar da alsa hala Tuzluçayır sokaklarında Ege Mahallesi Şirintepe'de çatışmaların bıçkınca olduğu kapıların dostlara açıldığı o sıcaklık var.

Benim için Ankara hâlâ sohbetlerin edildiği kitapların paylaşıldığı sabahlara kadar romanların, hikayelerin konuşulduğu felsefi meselerin derinleştirildiği mütevazı evlerinde heyecanlarla uykusuz kalınan bir şehir.

Benim Ankara'm bu Ankara'dır....

 

Mehmet Özgür Ersan 

 
Toplam blog
: 447
: 1524
Kayıt tarihi
: 20.09.13
 
 

06 Mayıs 1974 Çorum Sungurlu'da doğdu. Yaşamının büyükçe bir bölümünü Mamak'ın gecekondu mahalleler..