Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Kasım '06

 
Kategori
Bilgisayar
 

Anketlerimiz 1

Anketlerimiz 1
 

Bayılırım anketlere. Ama cevaplamaya değil de anketlerin nasıl anlamsız kılındığına...

Belirli bir konuda, elde edilen sonuçlardan, anlamlı yorumlar çıkarmak için yapılır anket. Ya da yapılmalıdır.

Lakin, ne de güzeldir bizim anketlerimiz, hiç bir işe yaramazlar. Buyurun ilk örnek, bir bilgisayar dergisinin internet sitesinden :

Soru : İşletim sisteminizi ne sıklıkta tekrar kuruyorsunuz?

Seçenekler :

- Hiç baştan kurmadım
- Her ay
- Her 3 ayda bir
- Her 6 ayda bir
- Her hata verdiğinde
Evet seçeneklerin hepsi bu kadar.
Peki neden her ay, her 3 ve 6 ay var da, her yıl, her 2 yılda bir yok. Ya da 3, 4, 5....

Yapılan araştırma sadece her ay , 3 ve 6 ayda bir olanlarla ilgileniyorsa bile neden bu ankete katılmak isteyenleri cevapsız bırakıyorsunuz ki ? "Diğer" ya da "çok daha seyrek" gibi bir seçenek daha koyarsınız ben de işaretler geçer giderim.
Hayır bir de bu işletim sistemi canınız sıkılınca kurulacak bir şey değil ki. Ben her ay en az 3 ( ne yazık ki biri de bu sitenin dergisi) bilgisayar dergisi alır, içlerinden çıkan programlardan da yaklaşık 15-20 tanesini kurar ve genellikle kaldırırım. Buna rağmen 2 yıldan önce işletim sistemi kurmuşuğum yoktur.

Neyi ne kadar bildigini bilen, basit bir kullanıcı, her çıkan akrandaki evet kutusunu işaretlmeyecek kadar minimum bir zekaya da sahipse ( ki aslında bu çok yüksek bir zeka gerektiriyor) bir işletim sistemini bir daha kurmasına gerek olmadan yıllarca mis gibi çalıştırır. Neden 6 ayda bir kursun ki adam.

Sonuçları nasıl değerlendirecekler çok merak ediyorum ya, böyle bir amaçları zaten yok. "Anket sonuçları" bölümünde yayımlıyorlar işte altalta.

Bu arada ankete en güzel yorumu da bir kullanıcı yazmış : "bunun normali nedir?" İsmi belli değil, buradan kutluyorum kendisini :)

Anketi sadece "aa bizim sitede böyle de bir özellik var" diye ve "baba ne soralım bu ay, yengeyle aran düzelecek mi onu saralım mı eki kökü kiki" mantığıyla hazırlarsanız olacağı budur tabi.

Haydi bir de benden anket olsun size :

Bu yazıyı ne kadar beğendiniz ?
- çok
- daha çok
- en çok
- Alfred Hitchcock
- hepsi

işte tarafsız anket böyle olur :)

 
Toplam blog
: 21
: 797
Kayıt tarihi
: 01.11.06
 
 

İstanbul Arnavutköylü. 1998'den beri Ankara'da yaşıyor. Memur...