Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Aralık '20

 
Kategori
Ruh Sağlığı
Okunma Sayısı
11
 

Anksiyete bozukluğu nedir?

 

 

Kaygı normal ve genellikle sağlıklı bir duygudur. Bununla birlikte, bir kişi düzenli olarak orantısız düzeyde anksiyete hissettiğinde , tıbbi bir bozukluk haline gelebilir. Anksiyete bozuklukları, aşırı sinirlilik, korku, endişe ve endişeye yol açan bir akıl sağlığı tanı kategorisi oluşturur.

 

 

 

Anksiyete nedir?

Anksiyete, korku, endişe ve / veya gerginlik hissidir. Potansiyel olarak tehlikeli senaryolarda kaygı, insanın hayatta kalması için çok önemli bir tepkidir. Bu, strese karşı doğal bedensel tepki veya "savaş ya da kaç" tepkisidir ve karşıdan gelen bir araba veya çok yüksekten düşme gibi tehlikelerden kaçınmanıza yardımcı olabilir. Anksiyete ayrıca yüksek tansiyon, terleme ve nefes darlığı gibi fiziksel semptomlara da neden olabilir.

Ara sıra anksiyete, herkesin deneyimlediği normal bir duygudur. Örneğin, önemli bir röportajdan önce, bir dinleyici önünde konuşmadan veya okulun ilk gününden önce endişeli hissedebilirsiniz. Ancak aşırı anksiyete seviyeleri yaşam kalitenizi olumsuz etkileyebilir.

Anksiyete bozuklukları, günümüzde hastalar arasında en yaygın görülen duygusal bozukluktur. Bir dizi anksiyete bozukluğu vardır, ancak bunların tümü, kalıcı, yoğun ve günlük yaşamınıza müdahale eden anksiyete duygularıyla karakterize edilir. İnsanlar her yaşta anksiyete bozuklukları geliştirebilirler ve kadınlar anksiyete bozukluklarından erkeklerden daha sık etkilenir. 

Tedavi edilmezse anksiyete bozuklukları genellikle daha da kötüleşir. Şiddetli vakalarda, anksiyete bozuklukları, bireylerin normal faaliyetlerini yerine getirmesini ve hatta evden çıkmasını engelleyebilir. Ancak uygun tedavi ile anksiyete bozukluğu olan kişiler semptomlarını yönetebilir ve düzenli yaşamlar sürdürebilir. 

Kaygı Belirtileri

Anksiyete bozukluğunun belirtileri kişiden kişiye farklılık gösterebilir. Olası anksiyete belirtileri şunları içerir:

  • Sinirlilik veya huzursuzluk
  • Gergin veya sinirli hissetmek
  • Hızlı kalp atış hızı
  • Hiperventilasyon
  • Sinirlilik
  • Uykuya dalma veya uykuda kalma sorunu
  • Konsantrasyon veya odaklanma zorluğu
  • Titreyen
  • Terlemek 
  • Zayıflık veya yorgunluk
  • Gastrointestinal sorunlar

Anksiyete atakları veya panik ataklar, anksiyete bozukluğunun başka bir yaygın semptomudur. Anksiyete atakları, ani bir panik ve korku hissi yaşadığınızda ortaya çıkar. Bu, kalp atışı, nefes darlığı, göğüs ağrısı ve baş dönmesine neden olabilir. Anksiyete saldırıları tipik olarak belirli bir tetikleyiciye sahiptir ve sonunda geçer.

Farklı anksiyete bozukluğu türleri farklı semptomlara neden olabilir. Yaygın anksiyete bozukluğu türleri şunları içerir:

  • Düzenli olaylar ve aktiviteler hakkında kalıcı ve orantısız bir kaygı hissine neden olan genelleştirilmiş anksiyete bozukluğu . Bu bozukluktaki kaygıyı kontrol etmek zordur ve genellikle fiziksel sonuçları vardır. 
  • Agorafobi , kaçması zor olan veya sizi kapana kısılmış hissettirecek yer, durum ve olayların korkusudur. Agorafobili insanlar genellikle kalabalık alanlardan, toplu taşıma araçlarından ve genel olarak evden ayrılmadan kaçınır. 
  • Panik bozukluğu veya PD, bireylerin bir atağı tetikleme korkusuyla günlük aktivitelere katılmasını engelleyen sık panik ataklarla karakterize edilir. 

Anksiyete Nasıl Tedavi Edilir?

Anksiyete için birden fazla tedavi yöntemi vardır. Hastalar, anksiyetenin şiddetine ve benzersiz ihtiyaçlarına bağlı olarak tek bir tedaviyi veya bir tedavi kombinasyonunu tercih edebilir. 

Bazı anksiyete vakaları kendi kendine tedavi ile yönetilebilir. Bu genellikle şiddetli anksiyete bozuklukları veya uzun süreli olanlar için yeterli olmamakla birlikte, hafif vakalar için etkili olabilir.

Anksiyete için evde tedavi yöntemleri şunları içerebilir:

  • Meditasyon, yoga ve derin nefes alma
  • Düzenli bir egzersiz rutini
  • İşten veya okuldan planlanan izinler dahil olmak üzere stres yönetimi
  • Bir arkadaşla veya sevilen biriyle konuşmak
  • Olumsuz düşünceleri olumlu olanlarla takas etme uygulaması

Terapi

Terapi, anksiyete tedavisinin en yaygın yöntemidir. Bilişsel davranışçı terapi, insanların anksiyete semptomlarını yönetmelerine ve üstesinden gelmelerine yardımcı olmada etkili olabilecek bir psikoterapi türüdür. 

Bilişsel davranışçı terapi, kaygıya neden olan düşünceleri ve duyguları tanımlamak ve değiştirmek için çalışır. Bilişsel davranışçı terapide veya BDT'de terapistler, hastaların çarpık düşünme ve kaygı tetikleyicilerini saptamasına yardımcı olmayı amaçlar. Zamanla hastalar, kaygılarının mevcut durumla orantısız olduğunu belirleyebilir. 

RUH SAĞLIĞI PROFESYONELİNİ NE ZAMAN GÖRMELİ

Ruh sağlığı sorunları gerçek, yaygın ve tedavi edilebilir. Ulusal Akıl Hastalığı İttifakı'na (NAMI) göre 5 yetişkinden 1'i akıl hastalığı geçiriyor ve bunların% 20'si ciddi kabul ediliyor. 6-17 yaşındakilerin% 17'si ruh sağlığı bozukluğu yaşıyor. Yani hatırlanması gereken ilk şey şudur: Yalnız değilsiniz.

Bir akıl hastalığından muzdarip olduğunuzu hissediyorsanız ve özellikle bu sorunlar sizi hayatı dolu dolu yaşamaktan veya kendinizi hissetmekten alıkoyuyorsa, muazzam bir fark yaratabilecek profesyonel yardım almak isteyebilirsiniz.

Ve açık olmak gerekirse, yardım almayı haklı çıkarmak için bir kriz geçirmenize gerek yok. Aslında, sorunları erkenden ve hayatınız üzerinde büyük bir etkiye sahip olmadan önce belirlemek ve ele almak tedavi açısından avantajlı olabilir. Her iki durumda da cesaretli hissetmeli ve nasıl hissediyorsan yardım alabilmelisin.

Lisanslı terapist gibi akıl sağlığı uzmanları, aşağıdakiler dahil çeşitli şekillerde yardımcı olabilir:

  • Sorunların nerede, ne zaman ve nasıl ortaya çıktığını belirlemenize yardımcı olur
  • Belirli semptomlar ve sorunlar için başa çıkma stratejileri geliştirin
  • Dayanıklılığı ve öz yönetimi teşvik edin
  • Olumsuz davranışları belirleyin ve değiştirin
  • Olumlu davranışları belirleyin ve teşvik edin
  • Geçmiş travmadan kaynaklanan acıyı iyileştirir
  • Hedefleri ve ara noktaları belirleyin
  • Özgüven inşa edin

Zihinsel sağlık sorunlarının tedavisi ve özellikle psikoterapi (bazen 'konuşma terapisi' olarak da bilinir), sıklıkla insanların kendilerini daha iyi hissetmelerine, yönetmelerine ve hatta semptomlarından kurtulmalarına yardımcı olur. Örneğin, depresyon tedavisi gören insanların% 80'inden fazlasının maddi olarak iyileştiğini biliyor muydunuz Ya da panik bozukluğu tedavisinin % 90 başarı oranı var mı?

Diğer tedavi seçenekleri, bazı durumlarda psikoterapi ile birlikte uygulandığında oldukça etkili olabilen ilaçları içerir.

Peki psikoterapi nedir? Bir akıl sağlığı uzmanıyla sorunlarınız ve endişeleriniz hakkında konuşmayı içerir. Bireysel, grup, çiftler ve aile seansları da dahil olmak üzere birçok şekilde olabilir. Çoğu zaman, insanlar terapistlerini başlangıçta 50 dakika boyunca haftada bir görürler ve sonra zaman geçtikçe ve sorunlar azaldıkça sıklığı azaltılır. Özel durumunuza ve tepkinize bağlı olarak tedavi birkaç hafta kadar kısa veya birkaç yıl kadar uzun olabilir.

Yardım almanın bir zayıflık işareti olduğunu asla düşünmeyin. Değil. Aslında, yeniden siz olmak ve hayatınızı yeniden düzene sokmak için gerekli adımları atmak bir güç ve olgunluğun işareti olabilir.

 

Kaygı Testine Başla

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 68
Toplam yorum
: 12
Toplam mesaj
: 2
Ort. okunma sayısı
: 1665
Kayıt tarihi
: 06.08.12
 
 

Psikoterapist / Hipnoterapist - Yüz ve Vücut Dili Analisti - Yazar - Gezgin ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster