Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mayıs '07

 
Kategori
İnançlar
 

Anla kardeşim dinlediğini anla!

Anla kardeşim dinlediğini anla!
 

Ramazan ayı; bizim buralarda pek bir nazih geçer. Sahur davulcuları, saç yufkaları, cami toplantıları mukabeleler...

İşte bu ortamlardan birine aboneyim, hatim sahibi komşumun daveti üzerine mukabeleye gitmeye başladım.

Her sabah sabah, on ile on iki arası zevkli ve mistik bir bir atmosferdeyim.

Suretül RAHMAN'a gelindiğinde, ön plandaki yaş ortalaması altmış üzeri olan hatun kişilerde bir ağlamak bir yaygara, salya sümük gidiyor, haa ona bakan hisleniyor , demek ki burada ağlanacakmış, yaşı büyük ya vardır bir bildiği hacı teyzemizin diyerekten! koroya eşlik ediyor.

Yahu bir bilen varsa söylesin diyeceğim neden ağlıyorsunuz?

Hatimi okuyan Sırmalı HOCA lakaplı gür sesli bir erdemli kişi.

Cüz bitip de ağlayanlardan bir bayana sordum;

-Neden ağladınız teyzeciğim, mânasına muktedir olabildiniz mi bu ayetlerin, ne buldunuz da gözünüzden yaşlar süzüldü?

-!

Hoca çok içli okudu da, ondan etkilendim a kızanım.

Sonra hatim sonlarına gelindiğinde Suret-ül Kariâ'dayız.

Ehl-i cemaat hafız efendiyi dinlerken, onları tek tek mercek altına alıyorum.
Kimisi alel acele giydiği çorabının topuk tarafını tabanına çeviriyor, kimi bir mimar edası ile caminin mavi çini mozaiğini analiz etmekle meşgul, sanırsınız ki tez hazırlıyor.

Kimisi öğlene ne pişireceğim diye tavana dikmiş gözlerini, buzdolabında ne var ne yok sayıyor içinden, kimisi de uyku ile uyanıklık arasında kaybolurken hafızın arada gürleşen sesi le toparlanarak meşke katılıyor tekrar.

O da ne cemaatte tık yok ya!

Kimse ağlamıyor, kimsede çıt yok. Neden? Niçin?

ASIL BURADA AĞLAMALIYIZ. Çünkü burada nar-ı cehennemin kızdırılmış alevinden bahsediliyor.

Orada cennetten ebediyyen mahrum edilmiş ehl-i cehennemin akıbetinden bahsediliyor.

Orada suç & ceza mekanizmalarının Teraz-i mîzanda nasıl bir hassas dengeler içinde ölçülüp tartılacağından bahsediliyor.

Asıl burada ağlayın diyesim geliyor ama kontrollü olmak zorundayım bu ortamda.
Tak kızım KâNİ Karaca'nın hatim kasetlerini bilgisayarına oku kendi kendine, ne işin var buralarada senin, görme bunları, bakma bu cehaletin topyekün silüetini görme.

Hucurat suresinde, ZAN-GIYBET VE DE TECESSÜS anlatılır.

İşte bu cemaatin asıl bilmesi gerekenler!

Çok iyi biliyorum ki, o çok ciddi ciddi bir iş icra ediyormuşcasına yaptıkları o KABUL GÜNLERİNDE, tabaklar dolusu börek çörekleri tıkındıktan sonra, zileri takarak kıvıttırmak ve de dedikodu yapmaktan başkaca bir ZAMAN KATLİAMI yoktur yaşamlarında. Ha bir de ellerindeki oyalı yemeninin renkli yumaklarını birbirine uyduracağım diye birbirleri ile yarışır dururlar, Elektroniklerin üzerine ördükleri dantelleri sererek, bilgiyi izole ederler.

Aç kardeşim o videoyu, üzerini sımsıkı kapatmak yerine tak bir cd. eğit kendini.
Hangi akla hizmet toz kapmasın diye midir o dantel yaygılar.

Neyse konumuza dönelim yine...

Hatim bittiğinde hafız seslendi dua ettikten sonra.
Bana hakkınızı helal ediyor musunuz ey cemaat?

Ben elimi kaldırarak gözünün en orta yerine bakarak seslendim.

-Ben etmiyorum.

Çünkü arada bir durarak, özellikle MEAL vermeliydiniz. Telkine öylesine muhtaç olan bu ortamda bu ilminizi bizden esirgediniz.

Oysa ki hiç olmazsa haftada bir;

EY CEMAAT! Bugün hadis günümüz, ya da bugün RAHMAN SURESİNDEN bahsedelim mi?

Burada sevinmeliyiz çünkü islam zümresine cennet-i ADN, FİRDEVS, NAİM, gibi ödüller müjdelenmektedir.

Fe bi eyyi alâ i rabbüküma tükezziban... ayetül kerimesine gelindiğinde de,
şöyle geçirin yüreğinizden,

Ya rab! Ben verdiğin nimetlerden hiçbirini tekzip etmiyorum. Hak sendedir.

La bi şey in min ni'metike rabbena nükezzibu felekel HAMD.

Bunları bizimle paylaşmalıydınız.
Sadece okuyarak geçtiniz.
BEN ETMİYORUM.

Cemaatin şaşkın bakışları arasında kalabalığı yararak çıktım camiden. OH! En azından doğru olanı söylemenin verdiği iç huzuru ile doluydum.

Bana hiç birisinin hak verdiğini de zannetmiyorum, ne hafızın ne de cemaatten tek bir kişinin, ne demeye çalıştığımı anladığını zannetmiyorum. Arkamdan münafık mıdır, kafir midir nedir diyenler bile çıkmıştır eminim...

Koyun sürüleri gibi yaşadığımız sürece asla bilgiyi yakalayamayız.

EĞİTİM-EĞİTİM-EĞİTİM...

SEVGİLER

 
Toplam blog
: 238
: 1468
Kayıt tarihi
: 26.03.07
 
 

Bursa'dan bir milliyet okuru olarak, burada sizlerle olmak çok güzel. Bir ev hanımıyım, iki çocuk..