Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mart '07

 
Kategori
Yapı / İnşaat
Okunma Sayısı
632
 

Anlamak mümkün değil

Anlamak mümkün değil
 

Ne kadar az okunsa da ben bunları yazmaya, bu ülkenin mühendis bir vatandaşı olarak insanları uyarmaya devam edeceğim. Fakat gerçekten anlamak mümkün değil !!! Kalitesiz inşaatlar, uygulamalar, depremler hakkında bu kadar yazıyorum. Milletimden tık yok. Ne bir yorum, ne bir tepki.Anlamak mümkün değil.

CocaCala zam yapmış desem, yarın onbinlerce kişi Ankara sokakların da yürüyüşe çıkar. Bu ülke bunları yaşadı. Colacılar zam yaptı diye millet sokaklara döküldü. ABD protesto edildi. Dış politikada sorun oldu. Ama deprem diyoruz, hayat diyoruz, can diyoruz, kimsede tık yok.

Ne zaman tık var ? Binaların altında kalınca. O zaman avazımız çıktığı kadar bağırıyoruz. Nerde müteahhit, nerde mühendis ? Kim yaptı bu binayı ?

Yetkililer uyarıyor, senin binan çürük, mühürlüyorlar. Adam mührü kırıp içeri giriyor. Yani merminin önüne atlıyor. İntihar ediyor. Mazeret belli. Ne yapalım, nereye gidelim ? Hiçbirşey yapamıyorsan bir gecekondu kirala. İstanbul' da bol miktarda var bunlardan. Senin hayatından daha mı değerli, bir apartmanda oturuyor olmak ?

Peki, bina çökünce '' beni uyarmışlardı, kendi iradem ve isteğimle oturmaya devam ettim, kimseden şikayetçi değilim '' diyebilecekmisin ? Tabiki hayır. Önüne geleni suçlamaya başlıyacaksın.

Sayın milletim, elimizde internet gibi bir velinimet var. Bayındırlık bakanlığına mailler çekin. ( hani kurtlar vadisini yayından kaldırmak için yapmıştınız ya, aynen öyle ). Sorun onlara , bu ülkede TSE belgesiz , teknik elemanı olmayan beton santralleri var. Sorun onlara, bu ülkede fason proje yapan mühendisler var. Sorun arkadaşlar, birilerine hesap sorun. Cola ya zam yapıldığında yaptığınız gibi. Köpekleri zehirleyen belediyelere yaptığınız gibi.

Bazen yapı denetim firmalarından bizi arıyorlar, firmamız da çalışırmısınız ? Nasıl çalışacağız, şartlarınız nedir ? Abi diyor senin işe falan gelmene inşaatlara gitmene gerek yok. Sen bize diplomanı gönder, biz her ay maaşını bankaya yatırırız. Bu firmalar kanun gereği inşaatların kalitesini, mevzuata uygunluğunu denetliyor. Ama inşaata gitmeden. Ve daha ilginci Bayındırlık Bakanlığı bu firmaların ülke geneline yayılması için çalışıyor.T eknoloji çok ilerlemiş ne diyelim. Adamlar inşaata gitmeden, herhalde istaraya yatıp rüyalarında denetim yapıyor. Hastaları iyi eden cinci hocalara niye kızıyoruz ki ? Bence yapı denetimlerini de bu hocalara verelim.

Yapı denetim firmalarında yanlış olan nedir ? Bu firmalar paralarını denetimini yaptıkları inşaatın sahibinden alıyor. Yani hem adamın işine maydanoz olacaksın, hem de ondan para isteyeceksin. Mümkün mü ? Avrupa da böyle, orda mümkün. Çünkü orada insanlar birbirlerine ve işlerine saygılı, duyarlı. Türkiye de mümkün değil. Sen adama demirlerin düzgün bağlanmamış sök yeniden yap dersen, adam da sana aybaşında para istemeye geldiğinde görüşürüz diyecek. O zaman sen ne yapacaksın ? Pardon abi yanlış görmüşüm harika iş yapmışsın devam et diyeceksin.

Valla dilimde tüy bitti. Ne diyeyim artık. Uyanın ya uyanın. Yazık bu canlara, yazık bu milli servete. UYANIN ARTIK.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Ben bir emlakçı olarak bu konuyu dile getiren bir yazı yazmıştım. Ancak bunlar günlük hayattan derlediğim izlenimlerdi. Şimdi bir uzmandan aynı konunun aynı şekilde dile geldiğini görmek ve denetim firmalarının çalışma şartları hakkında canlı bir şahitten bunları duymak içimi bir kez daha acıttı. Maalesef alıcı müşteriler de sadece makyajla ilgileniyor. Göze hoş gelen bir malzeme her zaman tercihleri. C30 betononun kullanıldığı bir evi sırf kantonpiyeri yok diye beğenmeyip, benim yorum bile yapamadığım ama albenisi yüksek binalara yöneliyorlar. Ben de ne diyeyim şaşırdım artık. Saygılar

Deniz 
 22.03.2007 12:05
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 29
Toplam yorum
: 45
Toplam mesaj
: 11
Ort. okunma sayısı
: 1452
Kayıt tarihi
: 21.07.06
 
 

... KTÜ mezunu inşaat mühendisiyim. Proje müdürlüğü , İnşaat kontrollüğü ve danışmanlığı, Statik ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster