Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ağustos '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Anlamak

Anlamak
 

'' İnsanlar birbirlerini tanımanın ne kadar güç olduğunu bildikleri için bu zahmetli işe teşebbüs etmektense, körler gibi rastgele dolaşmayı ve ancak çarpıştıkça birbirlerinin mevcudiyetinden haberdar olmayı tercih ediyorlar'' 

Çok doğru değil mi. 

Artık çağımız yüzyıl çağıdır ertelememek lazım mantığıyla, karşındakini anlamak yerine kendi isteklerini ve arzularını yaşayanlar insanlar olduk. 

'Beni biraz anlamayı desen' 

Çok mu zor der kadın. Ama erkek için sadece o sevişmek iç güdüsü oluştuğundan ısrarla ona dokunmaya devam eder, kadın lütfen başka zaman deneyelim beni biraz tanımaya , anlamaya çalışsan dedikçe, erkek daha baskın hale gelir ve sonuç kötü. 

... 

Anne, lütfen beni biraz anlasan...der kız. 

Ama anne ben seni o kadar sene büyüttüm beni sen anladın mı peki ! dinledin mi, ne düşündüğümü sordun mu? 

Kız sessizliğe çeklir ve düşünmeye başlar. Senelerce hep o eve geldiğin tüm ihtiyaçları hazırlanmış ve bekler olurdu annesi, bugün istediği sadece o geziye gitmemesiydi. Belkide hayırlısı böyleydi, ama anne gitmeyceksin dediğinde mi ısrarla gitmek istemesi. Kız düşüncelerle kaldı. 

*** 

Anlamak bu kadar zor mu gerçekten. 

Öğretmen o kadar yüksek sesle bağırıyor du ki erkek öğrenciye. Oda inatla sorulan soruya cevap vermemiş ve tüm sınıfın içerisinde arkadaşları tarafından azarlanmanın verdiği mahcubiyetle yeri dibine girmeyi istemişti. Aslında öğrencinin istediği sadece öğretmeninden ona yüksek sesle konuşmadan insan gibi davranamasıydı bunu daha önceden iki bir sohbette kendisine iletmiş olmasına rağmen öğretmen otorite kurmak adına hep bunu yapmıştı. Ama öğrenciler bundan hep nefret etti. Ne öğrenci öğretmenlerinin bu yaptığını anladı nede öğretmen onları anlamayı ve dinlemeyi denedi. 

Sadece çok basit olan şey karşılıklı bir birimizi anlamak ve anlatabilmek derdimizi. 

Ne istediğimizi doğru ifade edebilmek. Tabi buna karşıdakininde izin vermesi gerekmekte. Kestirip atmadan sadece dinleyip anlamaya çalışmak. 

Bu kadar zor değil gerçekten. 

Sadece karşındakini olduğu gibi kabul edip, anlamaya çalışmak. 

Son zamanlarda kendimde mümkün olduğunca yapmaya çalışıyorum ve kendimi bu açıdan geliştirmeyi hedefledim. Neden niçin sorgular yerine sadece dinlemek ve empati ile karşımdakini anlamaya çalışıyorum. 

Sevgiyle. 

Gelincik. 

 

 

 
Toplam blog
: 110
: 2117
Kayıt tarihi
: 18.10.08
 
 

Kendimle ilgili ne yazabilirim diye düşündüm uzunca... Aslen Malatyalıyım.. İstanbulda yaşıyorum ..