Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ağustos '08

 
Kategori
Felsefe
 

Anlamlı ve güzel sözler

Anlamlı ve güzel sözler
 

Sevgili okurlarım diye başlıyorum. Ama kaç kişi okuyacak onu da hiç bilmiyorum. Bazen yazdığıma pişmanlık bile duymadığım olmuyor değil. Ne ne lazım. sen oku, sen bil. Başkası zaten yazdıklarını okumuyor. Okunmayıncada onca zaman harcayıp şu sıcakta emek veriyorsun. Hiç bir değer verilip kıymeti bilinmiyor. Bizde okuyucuya nasıl ulaşırız, onlarla nası diyaloğ kurarız diye onlarca kitap oku. Okuduğunu değerlendirmek için gece gündüz kafa patlat. yaz çiz sonu boş.
Şu ülkede para kazananların bir çoğu benim gibi hasta olupta, günde dokuz adet ilaç kullanarak ayakta zor kalıp çalışıp üreteni zor bulunur. Buna rağmen kendim, ülkem ve insanlık adına ölünceye kdar okuyup düşünüp yazmaya devam edeceğim.

Yazdıklarımı isteyen okur, faydalanır. istemeyen de okumaz, zır cahil olarak yaşarken bir şeyleri yalan yalan aslını özünü, önünü sonunu bilip bilmeden arkasına düşer, onu takip ederken de başka şeyleri takip ettiğini bilmeden yaşar gider. Sonra şayet aklı başına gelirse keşkeleri tekrar tekrar eker. Hiç bir ürün almadan da ölüp gider.

Giderken de ben şöyle dindarım, ben şöyle müslümanım, şöyle iyi bir insanım, kim ne derse desin bekendimi çok iyi biliyorum. Onun için ben Allah'ın sevimli bir kuluyum, o nedenle de kalbim çok temiz. Herkesin her dediğini de hiç itirazsız yaparım. Vatanımı severim. Aklımı kullanmam. Okuyup yazmam. Başkalarının her söylediğine inanırım. Takım tutar gibi parti tutarım. Her seçimde gider oy atarım. Kim eğri kim doğru ben onu hiç düşünmem. Çünkü bana bu güne kadar hiç kimse düşünmemi söylemedi. Ben de düşünmeyi öğrenmedim. Zaten lazım da değil. ÇÜnkü büyüklerimiz bizim için her şeyi en ince ayrıntıssına kadar düşünüyorlar. Sağ olsunlar, zaten onlar hep bizim için yaşarlar. Kendileri için hiç bir şey istemezler.

Böyle olunca da benim okuyup düşünüp yazmam gerek yok. zaten okuyuıp düşünüp yazanlarda hapse giriyor. Neme lazım. Ben başkaları için böyle olur olmaz sıkntıları zaten çekemem. "Bir lokma bir hırka bana yeter." "Aza kanaat etmeyen çoğu da kaybeder." gibi sözleri yanlış anlayıp yanlış değerlendirerek kendilerine paye çıkaran bir topluma yazsam neee yazmasam neee. Diye ben yine de demeyeceğim. ömrümün sonuna kadar yazacağım. Benim için şu dünyada bir tane okurum olsun o da bana yeter. Hiç kimse okumasa da yazdıklarımı ben kendim okurum. Yanlışlarımı düzeltirirm. O da bana yeter de artar bile. Umurumda değil...

Anlayanlara bu kadar söz yeter.

Anlamlı, Özlü ve Güzel Sözler – 2

- Hainin en iyisi ölü, kardeşin en iyisi uzak olanıdır.

- İnanmak isteyene kendi vicdanı yeter.

- Haksızlık, güçlüyü güçsüz eder.

- Hasta akıldan, sağlıklı fikir beklenmez.

- Hayat, acıdan tat almasını bilmektir.

- Hayat en büyük öğretmendir, öğrenmek isteyenin öğrenciliği bitmez.

- Hayat her gün değişiyor, değişikliği doğru okumasını bilmeyen, doğru yaşamasını da bilmez.

- Hayat iki, ölüm tek yüzlü bir yaşamdır.

- Hayatın iki, ölümün tek yüzü vardır.

- Hayat matematiktir, toplar, çıkarır, çarpar, bölersiniz; sağlamasını yapmadan gidersiniz.

- Hayat sadece yaşamak değildir, yaşarken yaşatmaktır.

- Hayatın değeri, uzun yaşamakta değil, iyi yaşamaktadır.

- Aralarında sevgi bağı olmayanların her türlü hediyeleşmeleri rüşvettir.

- Her aşırılığın azı çirkinlik, çoğu azgınlıktır.

- Hedefi olmayan ilk adımı atsa da ikincisini atamaz.

- Her insan Tanrı’ın bir eseridir.

- Her şeyin fazlası, o şeyin tadını kaçırır.

- Fedakarlık edilmeden, hiçbir nimet kazanılmaz.

- Hikmet; irfana dönük bilgelik halidir.

- Işık insana umut verir.

- Işıktan kaçan karanlığa düşer.

- Bilgi insanı büyütür.

- Işığın rengi bir, tonu bindir.

- Işığın rengi olmaz, çünkü o bütün renkleri içinde barındırır.

- Ses birdir, duyanın aklına göre azalıp çoğalır, azalıp çoğalırken de şekil biçim alır.

- Sesi oluşturan nefestir. Çıktığı gırtlağın biçimine göre ses oluşturur.

- İnkar en kötü hastalıktır.

- İnsan aklıyla öğrenir, kalbiyle eğitilir.

- İnsan gücünü yüreğinden alır.

- İnsan kendini tanıdıkça, mutlu olur.

- İnsan bir damla sudan oluşmuştur, yönlendirildiği her yere akar.

- Öğrenmek isteyen herkese, hayat öğretmenlik eder.

- İnsan yaşamak için öğrenmeli, öğretmek için yaşamalı.

- İnsan yaşamak için öğrenmeli, yaşatmak için öğretmeli.

- İnsana dünyada giydirilebilecek en güzel elbise, güzel ahlaktır.

- İnsanı ayakta tutan onurudur.

- İnsanı yüceltip yükselten aklı ile ahlakıdır.

- İnsanı virüs, kainatı insan benliğine sığmayan bilgi öldürür.

- Her insanın inancı kendi idraki kadardır.

- Yanlışlıklarımızı zaaflarımız oluşturur.

- İrade kullanmayan akıl, eşekte de var.

- Yeteneği öz, alışkanlığı kalp oluşturur.

- İnsanlara hükmetmek isteyen önce onlara iyi davransın.

- İşi gücü olmayanın, arkadaşı şeytandır.

- Kadın toprak gibidir, emeğinin karşılığını verir.

- Kadın toprak gibidir, yaşarken yaşatır.

- Kalbi çirkin olanın, kazancı ve serveti çirkinlik abidesidir.

- Karnı aç olanın yüzü sevimsiz, aklı çirkindir.

- Kendi iradeleri ile eğitilmeyenler, başkalarının iradeleri ile zorla eğitilirler.

- Kendini tutsak görmek isteyen, her şeyin tutsağı olur.

- Dünyası pislik olanın, kendisi de pisliktir.

- Kirli suda yıkanan el temiz olmaz.

- Korkuyu akıl, zaafı kalp oluşturur.

- Kötülük dur durak bilmez, insanı bir anda son durağa götürür.

- Kötülük yalnızlıktır.

- Kuralsız oyun oynanmaz.

- Mahkemeyi haklı olan değil, aklı olan kazanır.

- Mutluluk için yarını beklemek aptallıktır.

- Mutluluk misafire benzer.

- Mutluluk sahip olduğun herşeyden tat almasını bilmektir.

- Nasihatın en iyisi, kişinin kendine olanıdır.

- Ne yaparsanız yapınız, topal insana doğru yürümesini öğretemezsiniz.

- Nefret; karanlık ve yalnızlıktır.

- Öfke insana hırs verir, hırs insanı şişirir.

- Öğrenci olunmadan öğretmen olunmaz.

- Öğretmeni Tanrı olan dünyanın en büyük okulu vicdandır.

- Öğüt vermek isteyen , önce örnek olsun.

- Ölüm harın sönüp, bedenin soğumasıdır.

- Özgür olmayan düşünce, akıl içinde tutsaktır.

- Paraya tapanın dostu, kula tapanın ilahı olmaz.

- Pozitif düşünce tüm acıları absorbe eder.

- Receteyi doktor, muskayı hoca yazar.

- Rızkını arayan bulur, yeter ki; insan kapıları açmayı bilsin.

- Ruhsuz bedene iltifat eden, ölüye eder.

- Ruhunda itlik olanın havlamasına gerek yoktur.

- Sahip olduğumuz her şey kimine mutluluk, kimine hüzün verir.

- Saygı duymayan katlanmaz, katlanmayan sevilmez.

- Senin inandığına inanmayan senden değildir.

- Sevgi toprak, aşk ateştir, sevgi yaşatır, aşk yakar.

- Söz ruhun senedidir.

- Sözünde durmayan her şeyini kaybeder.

- Su akış, akıl da kendine çıkış yolu bulur.

- Susmak iradeyi güçlendirir.

Okuyup, beğenip değerlendirmek isteyenler ile beğenmeyip eleştirmek isteyenlere sevgi ve saygılarımla arz ederim.

Şair, Düşünür ve Yazar Cahit KARAÇ

 
Toplam blog
: 322
: 1004
Kayıt tarihi
: 08.03.08
 
 

1953 Elbistan doğumluyum. Lise mezunuyum. Kamuda çalışıyorum. Evliyim ve iki çocuk babasıyım. Ken..