Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ağustos '18

 
Kategori
Antalya
 

Anlaşmalı Tecavüz

Bu hafta size, beni de konuya alet etme çabası içinde olan bir okurumun şikâyeti ile başlayan ve nasıl olduysa aralarında anlaşmaya varan (tecavüz eden ile tecavüze uğrayan) iki kişinin hikayesini anlayacağım.

İnanın tam ibretlik.

Ancak önce biraz sabır ve tecavüzün tıp ve kanun dilindeki tanımını okumanızı istiyorum.

TECAVÜZÜN TANITIMI

Tecavüz suçunun dünya üzerinde kabul gören geleneksel hukuki tanımı; “Kadının rızası dışında ve zorla yaşadığı cinsel deneyimdir.

Cinsel suçlar en çok kadınlar olmak üzere, çocuklara ve erkeklere yani bütün insanlara yönelen, kadınların da yardımcı olduğu çok nadir durumlar dışında genellikle erkekler tarafından işlenen bir suçtur. Bu konuda tecavüz, ağırlıklı olarak anlatılacaktır. Tecavüz şiddet kullanılarak gerçekleştirilen tecavüz, reşit olmayan biriyle ilişkide bulunmak, toplu tecavüz, planlı tecavüz, evlilik içi tecavüz, erkeğe tecavüz, homoseksüel tecavüz olmak üzere başlıca yedi grupta incelenir.

Bu genel tanım dışında son yıllarda birçok ülkede tecavüzün tanımı ve ilgili kanunlarda yenileştirmeye gidilmiş; cinsel saldırı, cinsel kötü davranış, suç oluşturan cinsel girişim ya da penetrasyon, suç oluşturan cinsel tavır, kaba cinsel üste çıkış, rızasız cinsel ilişki, gibi saldırganın eylemlerini, tecavüzün cinsel boyutu yanında içerdiği şiddeti de vurgulayan yeni deyimler oluşturulmuştur.

Bu konuda yoğun çalışmalar yapılmaktadır. Bugün dünyada genel olarak kabul gören tanım şunları kapsamaktadır.

“Kadın ve erkek arasında, kurbanın rızası olmadan vajinal ilişki ve cinsiyet ayrımı olmaksızın anal ilişki, fellatio (Ağızla erkek cinsel organını uyarmak) ve cunningulus (Ağızla kadın cinsel organını uyarmak), yüzeysel de olsa vajinal ya da anal girişin olduğu durumlar eşi de kapsamak koşuluyla suç oluşturur.

GELELİM YAŞANANLARA

Bu yazılanlar Adli Tıp’ın sayfasında yer alan açıklamalar olduğu için rahat rahat yazdım.

Yoksa tecavüzü kabullenen (ya da koca bir yalanının) sahibi kişi anlatacağım “ aaaaa bu ne terbiyesiz şeyler bunlar” gibi ibareler kullanacağına eminim.

Geçtiğimiz hafta içerisinde gelen bir telefon ile başlayan ve aradan geçen 3 günün sonunda gelen 2 satırlık mesaj ile sonlanan tecavüz hikayesinin kahramanı bayan,

Ağlamaklı bir sesle

-Çalıştığım otelin genel müdürü bana tecavüz etti.. Ne yapmam lazım. Kabullenemiyorum böyle bir şeyi.

Kim kabullenebilir ki diyorum ve o ekliyor.

-Beni gündüz vardiyamdan gece vardiyasına çekti. O gece de herkesin gözü önünde beni taciz etti. Sonra odasına çağırdı ve gittim. Orada da bana tecavüz etti.

İşte zaten beni kıllandıran kelimeler burada başladı. Hem seni herkesin orta yerinde taciz edecek, sonra sen odasına gideceksin.

İlginç.

Doktora gidip rapor almasını ve ardından suç duyurusunda bulunması istediğimde olayın üstünden 3 gün geçtiğini söyleyince kıllanmam 4 kat daha arttı.

-3 gündür aklın neredeydi demek istesem de olayın travmasını atlatamamış olabilir diye düşündüm . Düşündüm ama bu düşündüğüm bile bana inandırıcı gelmedi.

Demek 3 gün boyunca Tecavüz olayının pazarlığı yapılmış olacak ki, sonradan bir gece yarısı mesaj geldi…

İşte mesajın orijinal hali.

-Tanju bey , araya hatırı sayılır kişiler girdi kendisi özür diledi bende affettim konuyu kapattım sizde duymamış sayın mevzu aramızda kalsın

İlginiz içinde tşkr ederim.

Bundan sonrasının yorumunu size bırakıyorum…

Ben devreleri yaktım

Haftaya da üst düzey bir siyasi arkadaşın taciz olayını yazacağım size…

Sosyal medya sayfamda da yazdığım gibi.

MADEM BAŞLADIK….. DEVAM

 

 

 
Toplam blog
: 7
: 318
Kayıt tarihi
: 20.08.18
 
 

1985 yılından beri çeşitli gazete ve dergilerde muhabir/genel yayın yönetmenliği ile köşe yazarlı..