Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Eylül '10

 
Kategori
Güncel
 

Anlatabildim mi?

Anlatabildim mi?
 

İletişim, iletilen bilginin hem gönderici hem de alıcı tarafından anlaşıldığı ortamda bilginin bir göndericiden bir alıcıya aktarılma sürecidir. Yukarıda ki tanımı Vikiped'ten aldım. Bu iletişimin terimsel olarak tanımı. Bilginin iki kişi tarafından tam manası ile anlaşılma sürecine iletişim deniliyor. Peki biz ne kadar anlaşılıyoruz yada ne kadar kendimizi ifade edebiliyoruz. Her sorun oluştuğunda şöyle bir tartışma başlar ''ben söylemiştim'' , karşı taraftan da ''ben böyle anladım.'' diye bir yorum gelir. Kısacası herkez konuyu kendine göre yorumlar ve kendine göre hareket eder. Sonuç başarısız olduğunda ise olayı çözmek yerine hala ben dedim, ben böyle anladım diye konu uzar gider.

Size yakın zamanda olan bir olayı anlattığımda ne demek istediğimi daha iyi ifade edeceğim. Çarşamba günü arife günü idi. Akşam haber bültenini izlediyseniz hatırlarsınız. Nerede ise bütün kanallarda işlenen bir konu vardı. Köprülerde bayram süresince geçişler üçretsiz olduğu halde, sürücülerin KGS kartlarını kullanmak istemeleri nedeni ile köprüde trafiğin sıkıştığından bahsediliyordu. Hatta bir spiker olayı abartmış, sürücüye okuman yazman yok mu? diye soruyor. Adam sinirli, hayır yok diye cevap veriyor. Sonra spiker devam ediyor. Ehliyetinde mi? yok adam sinirli bir şekilde evet yok deyip birde küfür ediyor. Spiker gördünüz mü sayın seyirciler diye devam edip adamın cehaletini anlatmaya çalışıyor. Haber böyle sürüyor. Evet bayram süresince köprü, ulaşım araçları ve başka hizmetler ücretsiz olabilir. Köprüye yazdıkları gibi BAYRAM SÜRESİNCE GEÇİŞLER ÜÇRETSİZ diyede KGS lerin üzerine yazı asılabilir. Fakat şu bir gerçek ki çekimler sabah yada öğlen saatlerinde yapılmış, yani mesai devam ediyor. İşten geliniyor yada gidiliyor yani tatil daha başlamamış. Tüm samimiyetimle söylüyorum ki böyle bir yazı görsem bende arife günü olduğu için o gün geçişlerin üçretli olduğunu düşünürüm. Yazıyı hazırlayan ve bu yazıyı onaylayan sevgili yetkililer, ARİFE GÜNÜ VE BAYRAM SÜRESİNCE GEÇİŞLER ÜÇRETSİZ diye yazılmadığında 2 kelimeden çok mu tasarruf ediliyor?

Anlatmak istediğim şu ki evimiz de, işimiz de, mesaj, maillerde kısacası hayatımızın büyük bölümünde kelimelerden tasarruf edip, karşı tarafın bizi anlamasını bekliyoruz. Peki biz yeteri kadar anlatmak istediğimizi ifade edebiliyor muyuz?
 
Toplam blog
: 24
: 834
Kayıt tarihi
: 22.05.10
 
 

Bursa’ da doğdum. Uludağ Üniversitesi Radyoloji Bölümünden 1998 yılında mezun olduktan sonra özel..