Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Eylül '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Anlatılır gibi değil

O değil de;

Bugün Umre'den gelen aile dostlarımızı ziyarete gittim. Anne, kız ve oğul. Gençler 30'lu yaşlarda.

Gençlere, 'Nasıl yerler, oralarda ne hissediliyor?' diye sordum. Uzaklara daldılar, sonra gülümseyerek, 'Anlatılır gibi değil, yaşamak lazım' dediler.

Anlatmadılar ama aslında çok şey anlattılar. Yüzlerinde bakışlarında tarifsiz bir mutluluk gördüm.

Tüm gitmek isteyenlere kısmet olur inşallah :) bana da tabi...

O değil de;

Hiç zemzem suyu içtiniz mi? Tadı içme suyundan farklı. Sapsız kahve fincanını andıran zemzem fincanlarında içiliyor. Bir özelliği de, ayakta içiliyor olması. Kıbleye doğru dönerek 3 yudumda içiyorsunuz.

Aslında vardır bir açıklaması, öğrenmek lazım...

Hurmalar da farklı kalitede olabiliyor. Tadını hep sevmişimdir. Ramazan günlerimizin vazgeçilmezi. O mübarek yerlerden gelince de farklı bir tat farklı bir lezzet oluyor.

O değil de;

Senelerdir hac için sıra bekleyenler varmış. Hiç gitmemiş olanlara öncelik tanınıyormuş. Gidecek olanlar kurayla belirleniyormuş.

Eskiden böyle değildi hatırladığım kadarıyla. Gitmek isteyenlere kota uygulanmıyordu. Sanırım talep arttıkça belli sınırlamalar getirmek kaçınılmaz oldu.

O değil de;

Yıllar önce, 'Çağrı' filmine gitmiştim, acaip etkilenmiştim. Başrolde, Anthony Guinn vardı. Kutsal toprakları İslamiyeti anlatan bir filmdi. Sonrasında defalarca televizyonda gösterildi ama ilk izlediğimdeki büyü bozulmasın diye tekrarını hiç izlemedim.

O değil de;

Gitmek lazım o kutsal topraklara...

O değil de;

Bugünlük de böyle olsun... İyi bayramlar...

 
Toplam blog
: 1929
: 661
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..