Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ağustos '08

 
Kategori
Siyaset
 

Anlayana...

Anlayana...
 

Yüksek Mahkeme


AKP kapatılmadı.

Ve sonucun ardından bazı yorumculardan pek de inandırıcı olmayan şu yorumlar geldi:

-''Şimdi başbakandan 22 Temmuz gecesi söylediklerini uygulamasının bekliyoruz.''

-''AKP artık daha dikkatli olmalı.''

-''AKP şimdi yaptıklarına dikkat etmeli ve daha çok ekonomik, sosyal konularla ilgilenmelidir.''

Bu sözleri öyle bir şekilde söylüyorlar ki, sanki AKP gerçekten bunları yapacak ve artık şirinlik abidesi olarak yoluna devam edecek. Ben hiç bir zaman 22 Temmuz gecesi söylenen o sözlerin uygulanacağına inanmadım. İnanamam da zaten.

Bu sözlerin hiçbiri gerçekleşmeyecek. Ne Başbakan 22 Temmuz gecesi söylediklerini uygulayacak ne de AKP karardan sonra dikkatli olacak. Nerden biliyorsun diyebilirsiniz. 6 senelik izlenimime dayanarak söylüyorum bunları. Eğer AKP dikkat edecek, kendine çeki düzen verecek olsaydı, bugüne kadar bir çok yargı mensubunun açıklamaları, bir çok siyasetçinin söyledikleri, bir çok sivil toplum örgütünün yaptığı eylemlerden etkilenir ve toplumun bu konudaki hassasiyetini anlar ve laiklik konusunda bu kadar ileriye gidecek eylemlerde bulunmazdı.

Evet, Anayasa Mahkemesinin kararı çok ciddi bir ihtardır ve ciddiye almak gerekir. Bu doğrudur. Ama bu, dürüst, temiz, ahlaklı siyasetçilerin yaptığı bir davranıştır. Eğer AKP dürüst, ahlaklı siyaset yapıyorsa, şimdiden sonra Atatürk'ün yolundan gitmek istiyorsa o zaman lütfen Başbakan:

-''Ben ve partim ikdidardayken, devletin temel kurumlarıyla ciddi anlamda ters düştük. Bu nedenle hiçbir temiz siyasette bunun mümkün olamayacağını düşünüyor ve istifa ediyoruz.'' demelidir.

Ama ben buna asla inanmam. Rüyamda bile görsem inanmam buna. Bugüne kadar da kimse yapmadı zaten bunu Türkiye'de.

Evet Yüksek Mahkeme çok önemli ve ciddi bir karar vermiştir. Ama;

''Anlayana sivrisinek saz, anlamayana davul zurna az''

 
Toplam blog
: 28
: 324
Kayıt tarihi
: 28.05.07
 
 

Düzce Akçakoca'da muhasebe okuyorum. 2. sınıf öğrencisiyim. Eğlenmeyi çok seviyorum. Büyük zevk..