Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mart '12

 
Kategori
Şiir
 

Anlıyorum

Anlıyorum
 

Anlıyorum.
Zaten en önemli özelliklerimden,
Ayrıcalıklarımdan biridir bu.

Anlamak derken,
Öyle sıradan bir anlama olgusu da değildir o.
Epey bir, eni konu anlarsınız.
Ve de “hemen” anlarsınız.
Anında farkedersiniz ki, bir şeyler vardır.
Bir şeyler olmaktadır.

Anladığınız için de
Kızarsınız
Anlamasanız
Zaten dünyadan haberiniz de olmaz
Kızmazdınız da
Ama yine, anladığınız içindir ki zaten
Kızamazsınız da

Yolunda gitmeyen bir şeyler vardır.
Olağan olmayan, tuhaf
Bir şeyler dönüyordur
Bir sorun vardır.
Bir sorun varsa zaten
Hep dediğim gibi işte
Bilinmeyen bir şeyler vardır
Ya siz,
Ya karşınızdaki
Ya da her ikiniz de
Bilmemektesiniz demektir.

Anlamak ise
Bilmekten hemen önceki safhadır
Doğru anlamışsanız,
Anlayanlardansanız,
Anlamaktaysanız
Esasen bilmektesinizdir de

Bilen de yanılmaz kolay kolay
Birileri yolunuzu tıkasa da
Saldırsa da
Etrafından dolaşır
Siz yine ulaşırsınız menzile

Ama ayrıca, anlamak
Bilmenin hemen sonrasıdır da
O kadar bilirsiniz ki
O kadar bilmektesinizdir ki
O yolunuzu tıkayanları,
Neden, nasıl
Yolunuzu tıkadıklarını
Anlarsınız onları
Kızamazsınız da

Ben de anlıyorum işte
Hem kızıyorum, hem kızmıyorum
Kimi kez hallerine gülüyorum bile
Aslında
Yolumu tıkadıkları için
Kızmam gerekirken
Kızamıyorum da
Ve asıl hissettiğim
Keşke onlar da anlasa, bilse
Onlar da ah keşke anlayabilse
Ah bir bilebilse
Anlamak bilmekten
Daha önemlidir,
Daha değerlidir
Anlayanlar da öyle.

Ben de herkes gibi
Sorundan hoşlanmam tabii
Ama bilirim ki,
Sorun çözümlenmek içindir
Sorun varsa çözümlenmelidir
Bilmeyen öğrenmelidir
Bilmeyene öğretilmelidir
Aydınlıklar, aydınlatır.

Karanlıklar ancak
Karanlığa saklanır!
Yoklar sadece
Yoklara, yokluklarla karışır;
Hiçler yalnızca
Hiçbir şey olmamış
Hiçbir şey yokmuş gibi
Davranır
Yanlıştakiler yalnızca
Örter gerçekleri
Örtmeye çalışır,
Kandırmaya, uyutmaya çalışır insanları
Onlar sadece
İnsanlar bilmesin, öğrenmesin
Diye uğraşır!

Onun için
Sorunlar kaçırmaz beni
Hiç olmazsa bunu anlayabilselerdi bari
Sorun var diye kaçmam ben
Yılmam, saklanmam, susmam
Aksine,
Çözümlenecek şeyler,
Örttükleri gerçekler
Motive eder ben

Filiz Alev
13.03.”12

 
Toplam blog
: 157
: 3152
Kayıt tarihi
: 03.03.11
 
 

Ekonomistim, emekliyim. İki evlat annesiyim. Müzikle ilgilenirim, bestelerim vardır. Düşünürüm, a..