Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mayıs '07

 
Kategori
Anneler Günü
 

Anne, ben hiç büyümedim ki...

Anne, ben hiç büyümedim ki...
 


Kadın olsun, erkek olsun... Ve her ne yaşta olursa olsun insanlar; aslında hiç büyümezler. Hep çocuk olarak kalırlar annelerinin gözünde.

Babalar, annelere nispeten daha katıdır çocuklarına. Belki çok azı gösterebilmiştir onlara yumuşak yüzünü ve sevgisini. Küçükken yapılan yaramazlıklarda, top oynarken kırılan camlarda, en ağır cezayı kesenler babalar olmuştur hep.

Anneler ise, bir paratonerdir çocuklarının üzerinde. Kimi zaman aile içinde kopan fırtınaların, düşen yıldırımların tek savurucusu olurlar. Evin babasıyla, ergenlik çağına gelmiş olan kızı veya oğlu arasında çıkan kavgalarda; hep uzlaştırıcı taraftır anne. Evladının gözlerinden süzülen yaşları siler ve onu bütün özverisiyle dinler.

Annenin karnında başlar bir bireyin yaşam serüveni. O yüzden anne- çocuk ilişkisi, hep daha özeldir diğer ilişkilerden. Ve anne sevgisi, çok başkadır diğer sevgilerden. Çocuğun yaşam sebebidir anne. Hayatın kötülüklerinden tek başına korumaya çalışır; hayattaki en anlamlı eserini. Ve onun için, kendi hayatını bile feda etmekten kaçınmaz.

Hayatımızın en kutsal varlığı için, yılın bir günü az bile.

Sonra, hediyeler...

Annelerimiz için bütçemizi zorlayıp, alacağımız hangi hediye; onların bize verdiklerinden daha değerli olabilir ki?

Biz, büyümeyi bir türlü beceremedik annelerimizin gözünde. 7'sinde ne idiysek, 37'sinde de o olduk.

BURADAN TÜM ANNELERİN, ANNELER GÜNÜ'NÜ KUTLARIM...
 
Toplam blog
: 266
: 1321
Kayıt tarihi
: 22.06.06
 
 

1982 yılında İstanbul'da doğdum. Açık Öğretim Fakültesi İşletme Lisans eğitimimi 2005 yılında tam..