Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Eylül '19

 
Kategori
Çocuk Sağlığı
Okunma Sayısı
8
 

Anne Adaylarına 20 Öneri

1. Gebelik döneminde beslenmenizi yemek miktarı arttırmadan çeşitli gıdalardan farklı vitamin ve mineral alacak şekilde düzenleyebilirsiniz.

2. Öğünleriniz sık ve az porsiyonlar halinde olmalıdır. Ne uzun süre aç kalın, ne de yediğinizde tıka basa midenizi doldurun.

3. Aldığınız gıdaların taze olmasına dikkat edin. Konserve, beklemiş gıdalar ve içinde katkı maddeleri bulunarak saklanan gıdalar yerine taze ve doğal maddeleri tüketmeye özen gösterin.

4. Yediğiniz gıdalarda “çeşitliliğe” önem verin. Bu şekilde pek çok vitamin ve minerali almanız mümkün olacaktır.

5. Aşırı yağlı, tatlı, baharatlı ve kalorili gıdalar yerine protein ve karbonhidrattan zengin, yağ oranı düşük besin öğelerine yönelin.

6. Unutmayın ki önemli olan sizin kilo almanız değil bebeğin içeride yeterli şekilde beslenebilmesidir.

7. Gebelikte dışarıdan hap olarak alınması gereken iki madde folik asit ve demirdir. Dengeli beslenebilen bir gebede bunlar harici vitamin veya mineral alımı gereksizdir.

8. Gebeliğin ilk aylarında yapılan “Toxoplasma testleri” sonucunda vücudunuz bu parazitle önceden hiç karşılaşmamışsa bazı önlemleri almanız şarttır. Özellikle kedi ve köpek dışkılarıyla bulaşan bu rahatsızlık gebelik döneminde ortaya çıkarsa bebekte ölümcül veya sakatlıklara yol açan problemlere neden olabilir. Toxoplasma özellikle iyi yıkanmamış sebze ve meyveler ile iyi pişmemiş çiğ etlerden geçer.Toxoplasma ülkemizde özellikle çiğ etlerin yoğun olarak tüketildiği doğu ve güneydoğu Anadolu bölgelerinde sık olarak görülmektedir.

9. Beslenmede suyu asla ihmal etmeyin. Günde en az 8-10 bardak su için. Yaz aylarında bu miktar 15 bardağa kadar çıkılabilir. Özellikle ileri aylarda kabızlık şikayeti varsa bol su içerek, kabuğu ile yenen meyveleri tüketerek, her öğünde sebze ile salataya yer vererek ve yürüyüş yaparak bu sorunun önüne geçebilirsiniz.

10. Günde 1-2 bardak süt içmeniz gebelikte ortaya çıkan kalsiyum kayıplarını yerine koymak içindir. Süt içemiyorsanız yoğurt veya ayran tüketiniz. Peynir veya çökelek de tüketebilirsiniz. Süt ve süt ürünlerinin pastörize olmasına dikkat edin.

11. Yemeklerde iyotlu tuz kullanınız. Yüksek tansiyon (hipertansiyon) varsa yemekleri az tuzlu pişirin. Özellikle son aylarda olan ödemlerin azaltılması amacıyla bu dönemlerde tuzu azaltın.

12. Genelde sabahları yataktan kalkınca başlayan bulantılarda bir dilim peynir, bir iki grissini rahatlık sağlayabilir. Özellikle gebeliğin ilk üç ayında olan bu bulantı ve kusmalardan kendinizi korumak için bu dönemde katı, kuru ve yağsız gıdaları tercih edin. Mutfak kokularından ve ağır parfümlerden uzak durun. Bu dönemde tuzlu kraker, patates haşlaması, leblebi ve bisküvi türü gıdaları alarak şikâyetinizle baş edebilirsiniz. Az ve de sık yemeyi unutmayın.

13. Artan protein ihtiyacınızı; et, tavuk, balık, süt, yumurta, peynir, yoğurt ve baklagillerden( nohut, fasulye, mercimek ) sağlayabilirsiniz.

14. Artan kalsiyum ihtiyacınız için normal beslenmenize ilaveten her gün 1 bardak

Süt / yoğurt ya da 2 su bardağı ayran yâda 2-3 kibrit kutusu kadar peynir ya da 2-3 kaşık lor peyniri almanız yeterli olacaktır.

15. Artan demir ihtiyacınızı et, sakatat, ıspanak, pekmez, kuru meyve gibi gıdalardan karşılayabilirsiniz. Ancak 6 aydan sonra artan demir ihtiyacı sadece beslenme ile karşılanamayacağından ilaveten doktorunuzun uygun gördüğü bir kan hapını da kullanmanız gerekmektedir.

16. Vitaminleri bol su ile yıkanmış taze sebze ve meyvelerden karşılayabilirsiniz.

17. Gebelik döneminde sıklıkla karşılaşılan kabızlık problemi için günde en az 8 bardak su içmek ve lifli gıdalarla beslenmek yardımcı olacaktır.

18. Tuz; tansiyon yükselmesine ve vücudunuzda su tutulmasına neden olacağından mümkün olduğunca az kullanılmalıdır. Şeker, fazla kilo alımına neden olacağından azaltılmalıdır. Taze meyveler yiyerek alacağınız şeker vücudunuz için yeterli olacaktır.

19. Gebe olduğunuz halde sigara içmeniz, alkol kullanmanız, sigara içilen yerlerde bulunmanız sizin ve bebeğinizin sağlığı açısından önemli sorunlara sebep olabilir.

20. İçeriğini bilmediğiniz besinleri tüketmekten kaçınınız.

Hangi besin kaynakları ne işe yarar? Et, yumurta, kuru baklagiller: Beyin, kas, kemik ve dişlerin gelişimi ve kan yapımında görevlidir. Protein ve demir gereksinimini karşılarlar. Süt ve süt ürünleri: Kemik, diş gelişimi ve büyüme ile görevlidirler. Protein ve kalsiyum kaynağıdırlar. Sebze ve meyveler: Büyüme ve gelişme için vitamin ve mineralleri sağlarlar. Tahıllar: Kalori ve B grubu vitaminleri içerdiklerinden büyüme ve gelişmeye için önemlidirler. Yağ ve şekerler: Sadece enerji içerirler ve enerji açığını kapatırlar.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 9
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 15
Kayıt tarihi
: 10.09.19
 
 

Uzm. Dyt. İlay Polat , İstanbul Haliç Üniversitesi Beslenme Diyetetik bölümünü başarıyla tamamlam..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster