Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ocak '16

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Anne baba çocuğu için kendini feda edebilir mi?

Anne baba çocuğu için kendini feda edebilir mi?
 

Valla can tatlı. Hiç kimse ölen olmak istemez. Bazen bazı kimselerin yakınları yerine kendilerini feda ettiklerini görürüz. Bunlarda aslında “ben öleyim o yaşasın” mantığı yoktur. Oğlunu kurtarmak için suya atlayan baba bunu oğlumu kurtarayım, o kurtulsun ben öleyim diye yapmaz. Evladını kurtarmak için atlar ama kendi kurtulma umudu da vardır. Bu tür olaylarda ilk oğlu kurtarmak istendiğinden baba/ya da anne vs genellikle kurtulamaz. Burada baba oğlum kurtulsun yeter ki ben öleyim dememiştir. “Evladı için kendini feda etti” derler ama gerçekte böyle bir şey yoktur; durumun güçlüğü nedeniyle bu sonuç çıkmıştır. Anne ya da baba çocuğu için kendini feda etmek ister ama bu öyle tam da sandığımız gibi “ben öleyim o kurtulsun” şeklinde değildir, “belki kurtarırım” umudu vardır.

İstisnalar vardır ama normalde çocuğu dahi olsa kimse kimse için kendini feda etmez. Ayrıca böyle davranışlar parlatılarak insanlara kötülük ediliyor. Kurtaracak durumdaysan insansan zaten kurtarırsın ama kurtarma ihtimali hiç olmadığı halde işte bu kahraman anne baba masalları nedeniyle insanlar ölüme atılmakta ve ölmektedirler.

İnsan normalde kurtarıcı değildir. O işin uzmanlığı vardır. Yapacağı şey uzmanı çağırmaktır. Çocuğu yangında kalan çocuğunu kurtarmak için binaya dalmayacak, itfaiyeye haber verecek. Ya da denizde yüzme bilmediği halde dalıyor, belki ikisi de kurtulabilecekken ikisi de ölüyor; yazık yani. Benim bir tanıdığımın evinde yangın çıkmış. Yakındaki çeşmeden bakraçlarla su taşıyıp söndürmeye çalışıyor. Daha önce anjiyo olduğu için kalp krizi geçirdi ve öldü gitti. Ben olsam bakracı elime bile almazdım. Seslensen herkes duyar, köylüyü çağır. Telefon et itfaiyeyi çağır. Bilinçsiz kurtarma ölüme davetiyedir; başkasını kurtarmak isterken siz de ölürsünüz.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..