Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ocak '16

 
Kategori
Gündelik Yaşam
Okunma Sayısı
182
 

Anne baba çocuğu için kendini feda edebilir mi?

Anne baba çocuğu için kendini feda edebilir mi?
 

Valla can tatlı. Hiç kimse ölen olmak istemez. Bazen bazı kimselerin yakınları yerine kendilerini feda ettiklerini görürüz. Bunlarda aslında “ben öleyim o yaşasın” mantığı yoktur. Oğlunu kurtarmak için suya atlayan baba bunu oğlumu kurtarayım, o kurtulsun ben öleyim diye yapmaz. Evladını kurtarmak için atlar ama kendi kurtulma umudu da vardır. Bu tür olaylarda ilk oğlu kurtarmak istendiğinden baba/ya da anne vs genellikle kurtulamaz. Burada baba oğlum kurtulsun yeter ki ben öleyim dememiştir. “Evladı için kendini feda etti” derler ama gerçekte böyle bir şey yoktur; durumun güçlüğü nedeniyle bu sonuç çıkmıştır. Anne ya da baba çocuğu için kendini feda etmek ister ama bu öyle tam da sandığımız gibi “ben öleyim o kurtulsun” şeklinde değildir, “belki kurtarırım” umudu vardır.

İstisnalar vardır ama normalde çocuğu dahi olsa kimse kimse için kendini feda etmez. Ayrıca böyle davranışlar parlatılarak insanlara kötülük ediliyor. Kurtaracak durumdaysan insansan zaten kurtarırsın ama kurtarma ihtimali hiç olmadığı halde işte bu kahraman anne baba masalları nedeniyle insanlar ölüme atılmakta ve ölmektedirler.

İnsan normalde kurtarıcı değildir. O işin uzmanlığı vardır. Yapacağı şey uzmanı çağırmaktır. Çocuğu yangında kalan çocuğunu kurtarmak için binaya dalmayacak, itfaiyeye haber verecek. Ya da denizde yüzme bilmediği halde dalıyor, belki ikisi de kurtulabilecekken ikisi de ölüyor; yazık yani. Benim bir tanıdığımın evinde yangın çıkmış. Yakındaki çeşmeden bakraçlarla su taşıyıp söndürmeye çalışıyor. Daha önce anjiyo olduğu için kalp krizi geçirdi ve öldü gitti. Ben olsam bakracı elime bile almazdım. Seslensen herkes duyar, köylüyü çağır. Telefon et itfaiyeyi çağır. Bilinçsiz kurtarma ölüme davetiyedir; başkasını kurtarmak isterken siz de ölürsünüz.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

gecenlerde ugradim.Les Ottomans diye bir otelde kaldim.Dusundum simdi burdan Korkut'u arasam hemen bir kulp bulur bizi ifsa eder diye.Gene ben garibi garip olarak bilin kafi.

Newyorker 
 12.01.2016 19:04
Cevap :
Ben oraya geleyim diyeceğim ya uçak korkum var malum...Yürüyerek de olmaz herhalde. Kız olsaydım otostopla gelirdim. Ayrı bir macera. Bayılıyorum otostopçu bir de popçu kızlara. Anlamışım. Açık etmeyeceğim ama Allah yardımcımız olsun.Zaten çok farklı biri olduğunu biliyorum. Ama ben insanları övmeyi sevmiyorum. Birlikte Piyer Lotide rakının dibine...Culduz sen ben.Hadi Ali Kemali,Erolu da alalım. Hesap kabarır ama kim ödeyecek,ben fekir cep delik mintan yırtık.Kucak dolusu selamlar!  14.01.2016 8:27
 

Çok zor sorular soruyorsunuz Kerim Bey:( Belki o an içgüdüsel olarak çocuğunu kurtarmak için dalıyordur yangına, ama insan yaşamadan bilemez tabi.. Allah öyle durumlarla karşılaştırmasın kimseyi fakat annelik farklı anneler çocukları için ölümü göze alabilirler diye düşünüyorum.

Selda Çakmak 
 12.01.2016 10:52
Cevap :
Üçlü bir isim...Soylu bir aileden geliyor olmalısın...Benim seceremde de Tuzsuz Deli Bekir adı geçiyor.Bir dayım vardı daha doğrusu dayımmış(övey dayı nasıl oluyorsa) hatırlıyorum hayal meyal.Ağustosta 3 düğmeli ceket giyerdi.Biraz akıllıydı. Cebinde cikletten çıkamn artis resimleri vardı.Hepsi hatun. Bunlar Demirel'in kızları bana verecek.Görüyorsun ne kadar asil bir soydan geliyorum.  14.01.2016 7:31
 

O anda yüzme bilmediğini bile düşünemez insan sanırım. Gözünüzün önünde çocuk boğulur haldeyse gerçekten düşünmeden atlayabilir herkes sanki. Amaç tabi ölmek değil, kurtarmak. Uçaklarda demiyorlar mı maskeyi önce kendinize, sonra çocuğunuza takın diye. Yine enteresan bir konu bulmuşsunuz. Elinize sağlık

Sevim Güney 
 12.01.2016 0:51
Cevap :
Mantıklı cevaplar vererek kurtulmaya çalışıyoruz. Oysa mantığın işlemediği bir durum var ortada.Ben olsaydım böyle yapardım diyemeyiz.Her insanın kişilik gücüyle ilgili tepkisi vardır sanırım.  14.01.2016 7:18
 

birilerinin kili olmak istiyenlere sor bakalim ne derler !!!!

Newyorker 
 12.01.2016 0:25
Cevap :
Nerede o cesaret bizde...Napiyorsun Amerikalarda gelemiyor musun?  12.01.2016 15:31
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 4913
Toplam yorum
: 13027
Toplam mesaj
: 282
Ort. okunma sayısı
: 670
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster