Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ekim '09

 
Kategori
İnançlar
 

Anne-baba hakkı

Anne-baba hakkı
 

Kuşkusuz ki; yeryüzündeki, sevgilerin en büyüğü anne babanın evladına olan sevgisidir.

Çünkü bu sevgi koşulsuzdur ve hiçbir menfaat içermez.

’Rabbin, ondan başkasına kulluk etmememizi ve anne babaya iyilikle davranmayı emretti.

Şayet onlardan biri veya ikisi yanında yaşlılığa ulaşırsa; onlara ‘’ÖF ‘’ bile deme, onları azarlama, onlara güzel söz söyle. (İsra Suresi 23 )

Anne-babayı üzmek, onlara eziyet etmek büyük günahtır. Ancak, ana-babanın veya hiç kimsenin günah olan emirleri yapılmaz.

Biz insana, anne ve babasına (karşı) güzelliği (ilke edinmesini) tavsiye ettik... (Ankebut Suresi, 8)

Ayette belirtilen, anne-babaya karşı saygılı, ölçülü, anlayışlı, tatlı dilli bir tavır takınılması; üzücü, incitici, kalp kırıcı söz ve davranışlardan kaçınılmasıdır.

Aynı ayetin devamında bu saygı ve anlayışın sınırları şöyle bildirilmiştir: ...

Eğer onlar, hakkında bilgin olmayan şeyle bana ortak koşman için sana karşı çaba harcayacak olurlarsa, bu durumda, onlara itaat etme. Dönüşünüz Banadır. Artık yaptıklarınızı size haber vereceğim. (Ankebut Suresi, 8)

Allah inananları, anne ve babaları inançsız da olsalar, din konusunda onlara itaat etmemekle birlikte, dünyevi konularda iyi ve güzel davranmaya, onları hoş tutmaya teşvik etmektedir:

Biz insana anne ve babasını (onlara iyilikle davranmayı) tavsiye ettik. Annesi onu, zorluk üstüne zorlukla (karnında) taşımıştır. Onun (sütten) ayrılması, iki yıl içindedir. Hem Bana, hem anne ve babana şükret, dönüş yalnız banadır. Burada, Allah'a ortak koşulmaması, özellikle vurgulanmıştır.

Bir insan, gaflet ve şaşkınlığa kapılarak, anne-babasının kalbini kırarsa, derhal onların rızasını almaya çalışmalı, yalvarmalı, onların gönlünü almalıdır.

Anne-babanın evlat üzerinde hakları çok büyüktür.

Bunu daima göz önünde tutarak, ona göre hareket etmelidir. Annenin, babaya nazaran hakkı iki kattır.

Anneler, evlada daha yakındır

Bir ara peygamberimize şöyle buyururlar; _

Niçin annenin duası daha çabuk kabul olur?

Peygamberimiz (sav ) verdiği cevapta;

Çünkü o, babaya nazaran daha yakındır. Yakın olanın duası ise mutlaka kabul olunur.

****Cennet annelerin ayakları altındadır ****

( K: İlahi nizam. Yaman Arıkan. )

Biz insana, anne ve babasına iyilikle davranmasını tavsiye ettik. Annesi onu güçlükle taşıdı ve güçlükte doğurdu.

Onun taşıması ve sütten kesmesi otuz aydır. Nihayet güçlü ( ergenlik ) çağına varıp, kırk yaşına ulaşınca, dedi ki : ‘’ Rabbim bana anne ve babama verdiğin nimete şükretmemi ve senin razı olacağın bir Salih amelde bulunmamı bana ilham et; benim için soyumda salahı ver. Gerçekten ben tövbe edip Sana yöneldim ve gerçekten ben müslümanlardanım. ‘’ ( 46/Ahkaf Suresi 15 ).

Vakit çok geç olmadan hepimiz anne babalarımızın değerini bilelim…. Onların hayır dualarını alalım. Sevgilerimle.

 
Toplam blog
: 287
: 13046
Kayıt tarihi
: 22.11.08
 
 

Öğretmenlik yapıyorum ve anneyim. Çocukları çok seviyorum. Yüreği sevgi dolu olan insanlara, sela..