Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mart '08

 
Kategori
Anne-Babalar
 

Anne babalar dikkat

Anne babalar dikkat
 

DİKKAT


<ımg src="http://www.gunes.com/images/spacer.gif" align="left" border="0"> Türk Eğitim-Sen'in, 'Okullarda Uyuşturucu Alarmı' anketine göre öğrencilerin neredeyse yarısı, 12-13 yaşlarında bağımlı oluyor.

TÜRK Eğitim-Sen'in, 'Okullarda Uyuşturucu Alarmı' konulu anketine göre okullarda zararlı alışkanlıklara sahip öğrenci oranı yüzde 80'i buluyor. Ankete göre öğrencilerin neredeyse yarısı 12-13 yaşları arasında başta sigara olmak üzere madde bağımlısı oluyor.

Anketteki diğer bir konu bu durumdan öğretmenlerin haberdar olması ve öğretmenlerin yüzde 44.9'unun, okullarında 'zararlı madde' madde alım satımı yapıldığına dair duyum aldığı belirtiliyor, peki o zaman bunların önüne neden geçilemiyor?

Geleceğimizi emanet edeceğimiz gençliğimiz nereye gidiyor ya da nereye sürüklenmek isteniyor, neden bir çok ailenin canı yanıyor? Burada suçlu kim ya da kimler, anne babaların bu konu da çocuk ya da gençler üzerindeki etkileri neler?
Çocuklarımıza yoksa gereken ilgi, alaka ve sevgiyimizi veremiyormuyu? Hergün düşünüyor muyuz çocuğumuz kimlerle gün geçirdi, arkadaşlarını biliyormuyuz, bu sorun sadece sorumluluk taşımayan ailelerin çocuklarında mı ortaya çıkıyor ya da çok sık boğaz edilen gölge gibi izlenen çocuklarda da var mı?Her ne kadar cahil olunursa olunsun bir annenin ya da babanın çocuğuna olan ilgisizliğini kabul edemiyorum.

Bir dönem ben de ilköğretim okulunda açık olması dolayısıyla öğretmenlik yaptım, burada başımdan geçen bir olayı paylaşmak isterim, öğrencilere her ders sonunda ya da başlangıcında biraz öğütler vererek dersi aksatmayacak şekilde hatırlatmalarda bulunuyordum, öğrencilerin çoğu gariban (bazıları öyle gözüküp köyün zengin ailelerin çocukları olduğunu duyunca da şaşırdım!) yine böyle bir zamanda derslerinizi tekrar edin, anlamasalar da annenize-babanıza okuyun, okuldan doğru eve gidin kendinize bir program hazırlayın falan derken çocuklardan biri parmak kaldırdı, öğretmenim ben normal çıkış saatimde eve gittiğimde annnem bana neden erken geldin diye soruyor, deyince şaşırdım kendimce bu kadar da ilgisizlik nasıl olur dedim, sen hiç mi çocuğunu okula giriş çıkış saatlerini bilmezsin diye kızdım. Bazı aileler var ki çocuğu okula gidiyor ama hangi sınıfta ve şube de olduğunu bilmeyenleri gördüm.

Eğitimci bir ailenin evladı olarak bana çok ters geldi bu durum, işte bizler çocuklarımızla yeterince ilgilenmezsek ilgilenen birileri çıkar bunun farkına vardığımızda da iş içten geçmiş olabilir saygılar....

 
Toplam blog
: 42
: 1042
Kayıt tarihi
: 13.02.08
 
 

Hayata olumlu bakmaya gayret eden bir anneyim. 1975 Eskişehir doğumluyum, Anadolu Üniversitesi mezun..