Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Kasım '12

 
Kategori
Sosyoloji
 

Anne babaların bilinçsiz oy kullanmasının cezasını çocukları çekiyor

Anne babaların bilinçsiz oy kullanmasının cezasını çocukları çekiyor
 

Demiyorum ki niye diğer partilere vermediler, iyi ettiler; lakin buna da vermeyeceklerdi. Hem de göre göre, bile bile, üç kere. Dördüncü defa da bu millet aynı iradeyi gösterir mi? Muhtemel. Demek ki bir insan üst üste dört defa hata yapabiliyormuş.

Millet doğru yaptığını sanıyor. Diğerlerine bakıyor, ben de olsam ben de vermezdim. Bir şey kötüyse alır mısınız? Diğerlerinden iyi olsa da kötü kötüdür, almam. AKP diğerlerinden iyi ama yine de kötü. Birini seçmek zorunda değilsin, ülke başsız kalsın. Sen çocuklarının üniversitelere koymadığı, yumurta fırlattığı insanları ülkenin başına getiriyorsun. Sen mektep bile görmedin, imzanı atamıyorsun; üniversiteli gençlerden daha mı iyi biliyorsun? Okumuş insanlar akılsız, siz akıllısınız öyle mi?

Konumuz bu iktidar değil, hep böyle yapıyorlar; bunu hep yapıyorlar. 500 bin üniversite mezunu işsiz ise sen ekonomi iyi yolda diyemezsin. TV’lere çıkıp rakamlarla insanları kandırıyorsun. Kişi başına milli gelir 10 bin dolar diyorsun, adamın biri yoksulluk nedeniyle cinnet geçirip 7 kişilik ailesini yok ediyor.

Beğenmiyorsan hiçbir partiye oy vermek zorunda değilsin. Biz ne diyoruz, Türkiye’nin kaynaklarının üçte biri kullanılıyor; üçte ikisi boş duruyor. Adamlar bırak kaynak yaratmayı hazır kaynakları bile kullanamıyor. İnsanlara iş lazım. İş için yatırım yapacaksın, yaptıracaksın. Fabrika şart değil ki, tarla olur, orman olur, turizm olur, deniz olur… Eğitim sistemin yanlış. 4+4+4’ le de olmaz. Okutuyorsun salıyorsun. Eğitim fakültesi, yok edebiyat fakültesi, nedir bunlar ya! İnsanlara ekmek lazım, Fuzuli’nin gazellerini mi yiyecekler? Binlerce imam hatip lisesi, ortaokulu. Ne yapacaksın bu kadar imamı! İşsiz güçsüz insanlar yakında ölmeye başlarlar, imam gerekli değil mi? Böyle cehalet, böyle utanmazlık olamaz. 500 bin üniversite mezunu işsiz, adamlar utanmadan sıkılmadan 2023 vizyonundan bahsediyor.

İşletme ve iktisat fakültelerini seçen kimse aptaldır; çünkü mezunları asla iş bulamıyor. Bence hiç gitmeyin daha iyi. Şu anda işsiz güçsüz 200 bin işletme-iktisat mezunu var. Unutma mezun olduğun zaman sen 200 bin birinci işsiz olacaksın. Ha torpilin varsa hangi okulu okusan fark etmez. Hatta okumasan da fark etmez. Devir “Adamını bul” devri. Adamını bulan okulu bitirdiğinin ertesi günü işbaşı yapıyor; adamı olmayan 5 yıldır geziyor. Adam İşletme Fakültesi mezununu muhasebecinin yanına çırak diye bile almıyor.

Millete ekmek lazım, adamlar 10 yıldır duble yol yapıyor; beton yiyeceğiz sanki. Hepsi eski kafa, yasakçı zihniyet, siyaset artığı kimseler. Bunların Anayasa profesörünü yumurtayla kovaladılar. Haklılar, hiçbir bilgisi düşüncesi yok. Abuk sabuk kitapları okumuş okumuş profesör olmuş. Benim için kıymeti harbiyesi yok. Onun yazdığı Anayasa Mecelle gibi olur. Fikirleri aydınlık değil, ilerici değil bunlar. Eskiden AKP tayfasına gerici dedikleri zaman kızardım; ama gerçekten bazıları Türkiye’nin üniversitelerine yakışmıyorlar.

Annen baban yanlış oy kullandıkları için bugün sen işsizsin. Bu Dalton kardeşler dört parti halktan nasıl oy alıyorlar anlamıyorum. Kişi başı milli gelir 10 bin dolarmış. Ben de diyorum ki Türkiye nüfusunun 50 milyonunun yıllık kişi başı geliri vazgeçtim 10 binden, 5 bin doların altında. Yiyorsa hesaplat. Bana ne zenginlerin varlığından.

10 milyon genç bu partiye oy kullanmadı( 7–8 milyonu zaten henüz kullanacak yaşta değildi) Ama kendileri seçmedikleri iktidarın icraatlarına muhatap oluyorlar. İnternet yasak (internetteki programların %50’si kapalı), kafeye gidemezsin, okullarda zorla din baskısı, mezun oluyorsun iş yok… Bu iktidarı bu 10 milyon genç seçmedi. Anne babalar düşüncesiz oy kullanarak çocuklarına büyük kötülük ettiler. Oysa sadece kendileri için değil çocuklarının geleceğini de düşünerek oy kullanacaklardı.

Sen hem de üç dönem AKP’ye oy verdinse bu eğitim sistemini onaylıyorsun demektir. Çocuğun Türkiye’nin Oksford’u Boğaziçi üniversitesini bitirdiği halde iş bulamıyorsa ağlamayacaksın; çünkü sebep sensin. Okudun mu Kerim Korkut’un eğitim sistemini. Gör bakalım çocuklar nasıl yetiştiriliyormuş. Çocuğun hangi okulu okursa okusun okulu bitirdiği gün işbaşı yapıyor. İş arama diye bir şey yok; çünkü biz işini hazırlayıp çocuğu öyle okutuyoruz. Bugün 5 milyon işsiz var, 4 milyonu vasıfsız. Bizde ise mesleği olmayan kişi çalışamıyor bile. Herkes en az bir tane iş, meslek ya da sanata sahip oluyor. Gençler bugün olduğu gibi mutlaka üniversiteye gitmek zorunda değiller. Onun kadar değerli bizim “Halk üniversitesi” dediğimiz Mesleki Eğitim branşlarına devam ediyorlar.  MES diploması alıp yetiştikleri iş, meslek ve sanatta derhal işbaşı yapıyorlar.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..