Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Temmuz '17

 
Kategori
Sosyoloji
 

Anne babanızın anne babanız olduğu için değil, ekmeğinizi verdiği için üzerinizde hakkı var

Anne babanızın anne babanız olduğu için değil, ekmeğinizi verdiği için üzerinizde hakkı var
 

Anne babanızın ekmeğinizi verdiği sürece de üzerinizde söz hakkı olacak.

Anne babalar da çocuklar da yanlış biliyorlar. Anne babalar “Onu ben doğurdum, benim çocuğum” diyerek çocuklarının üzerinde söz hakkı olduğunu düşünüyor. Doğum dünyaya gelmedir, kimseye hiçbir hak vermez. ”Ben yapmasam dünyaya gelmezdi”  Zevkini düşündün; ya da yapmasaydın.

Aynı şekilde çocuklar da anne babasının anne babası olduğu için kendilerine karıştığını sanıyorlar. Küçükken elbet koruyacaklar da belli bir yaştan sonra anne babası olmak çocuklara karışma hakkını vermez. Ancak size bakıyorsa…

Birisi ekmeğinizi veriyorsa anne babanız olmasa bile üzerinizde hakkı vardır, yani karşılığını ister. Yani annem babam bana bakmaya mecbur ama bana karışamaz diyemezsin. Evet, bakmaya mecbur ama baktığı sürece de üzerinizde hakkı olur, yani size karışır. Bundan kurtulmak istiyorsanız ekonomik bağımsızlığınıza kavuşmak zorundasınız.

Yiyip içiyorsunuz, harçlığınızı veriyor sonra diyorsunuz ki babam bana laf söyleyemez; yok öyle bolluk… Baban olduğu için değil ekmeğini verdiği için…

Madem durum bu, ayaklarınızın üzerinde duracak hale geldiğinizde, kendi geçiminizi sağlarsanız anne babanız size karışamayacaktır.

Kültürel açıdan geri kalmış bizim toplumumuzda anne baba 40 yaşındaki oğluna kızına bile karışıyor. Aslında anne babanın bu karışması suçtur. 21 yaşından sonraki hayatım kimseyi ilgilendirmez. Ama işte siz 40 yaşında hala babanızın eline bakarsanız babanız da her şeyinize karışır!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..