Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ocak '07

 
Kategori
Eğitim
 

Anne ben büyüyünce ne olacağım? Doktor ya da mühendis yavrum!

Anne ben büyüyünce ne olacağım? Doktor ya da mühendis yavrum!
 

Yaklaşık 40 senedir, Türkiye’de üniversite hedefli bir eğitim sistemi var. Bütün çocukların üniversite okuması isteniyor. Üniversiteyi kazanamayanlara aptal muamelesi yapılıyor nedense. Onlar kendilerini eksik, başarısız hissediyorlar ve hayatlarında büyük bir tokat yemiş gibi sersemliyorlar.

Oysa işadamları haykırıyor "Bizim mühendise değil, teknisyenlere ihtiyacımız var" diye.. Kim dinliyor?

Bir Ilahiyat liseleri kavgasıdır gidiyor. Çocuklarımızın eğitimdeki gerçek ihtiyaçları gözardı ediliyor. Şimdi bir şeyi kabul etmemiz gerekir; Herkes üniversite okuyamaz, okumamalıdır da. Öğrencilerin üniversite okuma kapasiteleri sınırlı olabilir ya da okumak istemeyebilirler. Bu durumda sürünecekler mi? Temel bir eğitim alırlar, daha sonra da istedikleri mesleği öğrenmek için bunun okuluna devam ederler ve bir meslek sahibi olurlar. Bu ayıp ya da günah değildir. Dolayısıyla üniversite kapısında bekleyenlerin sayısı azalır ve üniversitelerin eğitim kalitesi de lise eğitiminden daha iyi olur. Çünkü şu anda pek bir farkları yok.

Ingiltere’de 4 senedir ortaokul ve lisede öğretmenlik yapan bir Türk olarak, meslek okullarının ne kadar önemli olduğuna daha yakından şahit oldum. Buradaki öğretim çocuk dört yaşındayken başlıyor. 3 sene anaokuluna gittikten sonra, 4 sene de ilkokula devam ediyorlar. Ortaokul ve lise 6 sene sürüyor. Daha sonra sınavlar var, öğrenciler temel derslerden ve seçmeli derslerden sınavlara giriyorlar. Aldıkları sonuçlara göre bir ya da iki senelik kolejlerde eğer üniversite okumak istiyorlarsa işletme, turizm, medya gibi ileri kurslar alıyorlar, istemiyorlarsa meslek okullarına gidip, bir meslek sahibi oluyorlar.

Tabi ki, bu eğitim sisteminin sorunları yok demiyorum. Örneğin matematik seviyesi, bizim okullara oranla çok düşük. Ama yine de öğrencilere seçme özgürlüğü vermesi bakımından oldukça başarılı. Bizde olduğu gibi çocuklar yıllarca sınavlara girip, istediği mesleği seçemedi diye kahrolmuyor.

Bir diğer blogta ülkemizdeki özel okullarla, buradakileri karşılaştıracağım.

 
Toplam blog
: 48
: 2038
Kayıt tarihi
: 26.12.06
 
 

1964 doğumluyum. İşletme Fakültesi'ni bitirdikten sonra Londra'ya yerleştim ve halen burada yaşamakt..