Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ocak '21

 
Kategori
Sinema
 

Anne Gidince

Anne Gidince
Bu kadar fazla ödül almasına ve yarışmalarda finalist olmasına hiç şaşırmadım.
Adı Muhammet olan babanın eşi vefat ettikten sonra 6 çocuğu ile hayatta kalma çabasını konu ediyor. Sabaha kadar olsa sabaha kadar izlerdim bu yaşam mücadelesini. Her karesi şükür sebebi. Ziba diye bir kızı var, 2 saat yol yürüyor okula gidebilmek için. Babanın ağzından şu cümleler dökülüyor fakirlikleri ile alakalı, ‘’Köydeki aileler ile yer ile gök gibi fark var aramızda!’’

En küçük kızlarını baba bir aileye vermek zorunda kalmış. Buna o aralarında fark olduğunu söylediği köylüler ön ayak olmuşlar. En küçük kızını ve oğlunun vermek istemiş ama sadece kızını alırız demişler. Vermiş!

Baba evladını görmeye gitti aylar sonra, gel kızım dedi ama gitmedi çocuk. Gözleri doldu. Çocuk hatırlamıyor babasını. Vedalaşırken ellerini öptü baba kızının. Çocuk ise kucağında durduğu üvey babaya sarıldı ürkek gözlerle gerçek babasına bakarken. Buruk bir tebessümle veda etti baba kızına.
Yer ile gök arasındaki fark gibi fark olan o aileler küçük kıza aile bulmayı kendilerine görev bilmişler de o aileye yardım edebilmeyi akıl edememişler. O küçük kızların elinden tutamamışlar. Gerildim, çok fazla gerildim.Neyse.. Kapanışı şöyle yapıyorum. Büyük oğulları Cumahan ile.

-Herkesi anlattın ama anneni anlatmadın?
*Hayır.
-Anneni hatırlıyor musun?
*Küçücük bir kafa sallayış sonrası sessizlik. Sonra o güzel delikanlı gözyaşları görünmesin diye arkasını dönüp ağlaya ağlaya keçilerinin yanına gidiyor.
 
Toplam blog
: 21
: 57
Kayıt tarihi
: 29.01.21
 
 

Işığa muhtaç bir gölge ..