Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mayıs '20

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Anne Ninnisinden Sonra...

Sabah tam uyuyacağım, bir kaç şirine konuvermiş yine dallarımıza yaprakların arasından serenad yapıyorlar. O serenad ninni gibi geldi. Az kalsın mışıl mışıl uykuya dalacaktım ki, koştum balkona başladım cıvıltılarını telefonuma kaydetmeye. Hoşgeldiniz, günaydın günaydın dedim gülümseyerek. Sabahın dördü, içimde bir neşe...Yaşayın siz, biliyor musunuz? Anne ninnilerinden sonra ninnilerin en güzeli sizin dedim. Ohooo bizde ne ninniler var Siboş dediler. Ama insanoğlu şehirlerde ağaç mı bıraktı da, konup dallarına cıvıldaşalım, ninniler söyleyelim? Sözlerinin üzerine birden düşüverdi yüzüm...

Sen şu an ninnilerimizi telefonuna kaydediyorsun ya, niçin? Hiiççç dedim her zaman denk gelmiyorum, olmadığınız zamanlarda cıvıltılarınızı dinleyebilmek için. İyi düşünmüşsün, gördün mü bak? Sen de biliyorsun böyle böyle insanoğlu sayesinde bazı bazı değil hiç olamayacağız buralarda, bizden hatıra kalsın sana deyiverdiler...

Sustum savunabileceğim cümlem, tek kelimem yoktu.Neden gelemeyeceğiz biliyor musun? Sana küçücük bir örnek verelim; şu ana caddedeki sıra ağaçlar var ya, oradaydı yuvamız. Kuş cıvıltılarının merkeziydi, duysan ne ninniler sabahları. Bir gün sabahın köründe geliverip araçlarımızı dibinden kestiler ray geçecekmiş. Sanki ev sahiplerimiz de, Alamanya'dan oğlum gelecek misali, kiracı muamelesiyle kelle paça evimizden attılar. Toplandık ahaliyle az ötedeki küçük parkın ağaçlarına yerleştik. Bir iki ay mutlu mesut yaşadık, gel gör ki yine bir sabahın körü alışveriş merkezi dikeceğiz diye yine yerimizden yurdumuzdan etmesinler mi? Hey Allah'ım çoluk çombalak ağzımızda taşıdığımız çer çöple yaptığımız evimize göz dikiverdiler. Haydi kanatlandık, bu arada kesilen ağaçların gözyaşlarına değinemiyorum ağlamamak için. Bir gün onlar da anlatır sana. Neyse havalandık az gittik uz gittik hastanenin yanındaki arsada karar kıldık, gece gündüz çer çöp taşıdık ağaçların dalına kapağı atıverdik. Yok anam bu insanoğlu kesin bizi takip ediyor ya da bizde şans yok. Daha ertesi gün olan oldu. Sözüm ona iş merkezi dikeceklermiş, halbuki ocağımıza incir ağacı diktiler umurlarında mi? Ver elini gökyüzüne bu kez gittik ağaca değil bir trafik lambasına yuva yaptık onu da ağaç gibi sökecek değiller ya. Hay aklımı seveyim bize çamur atıp birbirlerine kuş beyinli diyenlere de buradan selam olsun. Neyse konuyu dağıttım afedersin. Oksijen yok, yeşillik taze bitti, dalların rahatlığı sizlere ömür ama yuvamız sonuçta buna da şükür dedik kendi çapımızda geçinip gidiyoruz. Bir gün evdeyiz aşağıları arabaları izliyorum hanım çocukları doyuruyor bir baktım kırmızı da durmuş arabanın camından adamın biri bize gülüyor. Bir çıkarsın yuvadan... Ne gülüyorsun be adam dedim. Dünya sadece size ait ya, ağaç mı kaldı yuva yapalım? Marifetinize mi gülüyorsun? Trafik lambasını da kökünden sökecek değilsiniz ya kendimizi garanti altına almak için buraya yerleştik dedim. Sen git kendi halinize sırıt, bir gün ne gölge, ne oksijen, ne kuş cıvıltıları kalacak farkında değilsiniz...Yok esmiyor, yok arabanın tavanı güneş yanığı olmuş, yok araba sesinden fenalık geldi bir kuş sesi yok ki dinlendirsin dediğinizde görürüm ben seni. Hiç ağlama o zaman, sizin sözünüz; "Kendi düşen ağlamaz" dedim. Ya işte böyle Siboş...

Onlar konuştu ben sustum, o cıvıldadı ben dinledim... Ne söyleyebilirdim ki? Ettiği sitem az bile dedim içimden...

Onlar cıvıldaşırken ayrıldım balkondan, telefonuma kaydettiğim seslerini hatıra sakladım. Olmasın ama, olur da bir gün hiç gelmezlerse diye biz nankör insanoğluna hatıra kalsın. Çünkü anne ninnisinden sonra en güzel ninni onların ki...

Her şeyi geçtim onların da yaşam hakkı var, onların ki de can. Anlattıklarında yerden göğe kadar haklılar. Çünkü biz yuva yapabilecekleri ağaçları kestik, çünkü dünya sadece insanoğluna ait zannediyoruz...

 

SİBEL YILMAZ 

 
Toplam blog
: 145
: 716
Kayıt tarihi
: 22.02.18
 
 

1978 Bursa doğumlu. Kelimelerin Dansı ve Kırmızı Vosvos kitaplarının yazanı. Eşi ve kızları olmaz..