Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mayıs '09

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Anne olmak istiyorum ama evlenmek istemiyorum!

Anne olmak istiyorum ama evlenmek istemiyorum!
 

Şimdilerde genç kadınlar özgür olacağız diye bazen dengelerini yitiriyorlar mı ne?

Öyle bir konu geldi ki önüme, özgürlüklere saygılı birisi olarak ikilemde kaldım, karar veremedim.

Sevdiğim, genç bir arkadaşımla sohbet ediyoruz; Anneler günü ve hediye çılgınlığı, yılda bir kere anneye övgüler dizmek anlamlı mı anlamsız mı derken konu bambaşka bir noktaya geldi.

Bana bir soru yöneltti...''Çocuğum olsun çok istiyorum ama evlenmek istemiyorum. Evlenmeden çocuk sahibi nasıl olurum diye düşünüyorum, sence bu durum nasıl karşılanır?”.

Aile yapısını, çevresini ve epeydir süren özel ilişkisini bildiğim için fikrimi almak istiyor…bu konuda baya ciddi.

Anne olmak bir kadın için dünyanın en güzel duygusu, ama tek başına, olanaklar ne kadar yeterli olursa olsun babasız bir çocuk büyütmek veya babası yakınında olsa bile “imzasız” bir çocuk dünyaya getirmek!…Bir an ne yanıt vereceğimi şaşırdım. Sanki ben aynı durumda olsaydım istemezdim gibi geldi…yani evlenmeden çocuk sahibi olmak. Bir taraftan da düşündüm, evlenip çocuk sahibi olup aynı evde yaşanan ruhsuzlukları ve çocuklar üzerindeki olumsuz etkilerini.

“İmza her şey mi?” dedi…

“Sen magazinden etkileniyorsun galiba” dedim…

Magazin dünyasında evlilik dışı çocuk yapmak moda. “Tabuları yıkıyoruz, zincirleri kırıyoruz. Evlenmeden de anne-baba olmak istiyoruz” diyen bazı ünlülerin bu yaklaşımları bir zamanlar yine tartışmalara yol açmıştı.

Oryantal Asena, evlilik dışı çocuk yapabileceğini belirterek şimşekleri üstüne çekmişti. İbrahim Tatlıses-Perihan Savaş, Kaya Çilingiroğlu – Feraye Tanyolaç, Erol Simavi-Gönül Yazar, Ferdi Tayfur-Necla Nazır, Mustafa Denizli-Çiğdem Kayalı, evlilik dışı çocuk yapan ünlülerden aklıma gelenler.

Toplumun büyük kesimi ve bazı politikacılar evlenmeden çocuk yapan ünlülere tepkili. Hatta Türk aile yapısını bozdukları gerekçesi ile Anayasa’ya aykırı olduğunu ve cezalandırılması gerektiğini söyleyen miletvekilleri bile oldu. Şöhretler ise, ‘Biz tabuları yıkıyoruz’ diyorlar.

Psikologlar da boşanmak isteyen anne-babaya “Çocuğunuzun psikolojisini düşünün” diye uyarıda bulunuyor.

Evlilik dışı çocuk sahibi olan ünlüler , “İnsanlar büyük mutluluklarla, havai fişeklerle evleniyorlar ama çocukları bir yaşına gelmeden boşanıyorlar. Özgür seçimler uygulanabilmeli, kimseye söz düşmez” diyerek kendilerini savunuyorlar.

Bir de evlilik dışı çocuk sahibi olan binlerce imam nikahlı çift var. Bu çiftler de çocuk yapıyorlar ve evlilik dışı çocuk olayına sessiz sedasız katlanıyorlar.

Aynı zamanda evlilik dışı çocuk yaptığı için namus cinayetine kurban giden kızlarımızın olduğu bir toplumuz.

Peki, evlilik dışı dünyaya gelen bir çocuğun ileride psikolojisi ne olacak?

Modern şehir yaşamında “aile” önemini yitiriyor mu artık ? Hani hep öğretirler ya…“Aile en küçük sosyolojik birimdir. Toplumlaşmak, sosyalleşmek, her şey aile ile başlar. Aile müessesesinin korunması gerekir”.

Bu durumda “aile” nasıl korunacak? Çocuk toplumsal baskıdan kendisini nasıl koruyacak? Evlilik dışı anne-baba çocuğunu ne kadar sahiplenebilecek?...pek çok soru peş peşe geliyor.

Evlilik dışı dünyaya gelmiş olup da ana babası tarafından uzun süre sahiplenilebilen çocukların sayısı sanırım çok değildir.

Bir de işin hukuki boyutu var…hukukçularımız daha iyi bilirler ama evlilik dışı doğan çocuk annenin soyadını taşıyabiliyor, babanın soyadını alamıyor. Bu konuda tam emin değilim.

Ne olursa olsun, her bir durumda olan çocuğa oluyor.

Bence; nasıl ki evli çiftlerin sırf çocukları için uygun olmayan bir evliliği yürütmeye çalışmaları çocuklar için zararlı ise, evlenmeden çocuk sahibi olmak da çocuk için o kadar zararlı.

Günümüz kadınları biraz fazla mı özgür düşünüyorlar yoksa erkeğe güvenleri mi kalmadı?

Sonuçta; çocuklarımızın sevgi dolu bir yuvada anne ve babalarını bilerek, hissederek yetişmeleri gerekiyor.

Yine de kararsız kaldım…İmza her şey mi?

Bu vesile ile tüm annelerin Anneler Günü kutlu olsun. Benim için Anneler Günü, yirmi yıldır kutlanmayan bir gün…zira anacığımı bir Anneler Günü’nde yitirmiştim!

 
Toplam blog
: 476
: 2331
Kayıt tarihi
: 10.07.08
 
 

Çok eskidendi ..