Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Temmuz '09

 
Kategori
Anne-Babalar
 

Anne olmak

Anne olmak
 

Anne olmak....


Geçen hafta mail box'ıma gelen Can Dündar'ın gazete küpürlerinden derlediği günümüz ergen kesimle ilgili gerçegi aktaran yazıyı okurken, ergen kız çocuğu olan bir anne olarak gençlerimizin belirsiz bir paradoks içinde nereye sürüklendiklerinin farkında olmadıkları gidişatın tedirginligini yaşıyorum birkaç gündür….

Kendi dönemimle kıyaslıyorum zaman zaman… yine kendi deyimimle ”bastırılmış kuşak” olarak nitelendirdiğim, ebeveynlerin hegemonyası altında kumanda edilen bizim kusağı simdi çocuklarımızın kumanda ettiginin farkına varıyorum. Çünki neredeyse tüm hayatımız onlara endeksli!

Çocuguma yaklasımın en doğru yöntemini bulmaya çalışıyorum alternatif kaynaklardan anne rolünü doğru oynamak adına… Kendimce o dönemlerimde annemin bana kurdugu baskıları uygulamadığım, daha hoşgörülü olduğum hissiyati ile kendime modern anne kategorisinde yer verirken, en ufak bir eleştirisel tepkimde “uff! anne yaa! kusura bakma ama sende cok geri kafalisin” sözüyle karsılaşıyorum kimi zaman!

Şaskınlıkla karışık kızgın bir yüz ifademle ne tepki vereceğimi kestiremiyorum bazen de.. Burada kusak çatısması olgusunu gözardı etmiyorum elbette! Bu çatisma hep var ve gelecekte de olacaktr…

Bir de Pedagoglara göre; çocuğu elestirmeden önce anlamak gerektigi savı var. Yani kısaca davranısların sonucu ne olursa olsun hosgörü ve özveriyi elden birakmamak gerektigini anliyorum!

Anlamadığım şey!

Bizim dönemimizde bu kavramlar neden olusmamıstı. Bizlerin hosgörüye ve şevkate ihtiyacı mı yoktu! Katı bir disiplin altinda büyüdüğüm nesilde ne tür kisilik bozuklukları mevcut şu an! Bunu genis bir kitle arastırmasına gerek olmaksızın sonuçları kendimizde de pekala görebiliriz. Sevgi, saygı, sorumluluk v.s gibi bi takim degerleri, toplumsal ve dinsel birtakım kuralları benliğinde taşıyan ve bir sonraki nesle bunu aktaracak potansiyele sahip bir neslin olusmasının kime ne zarari olabilir ki!

Bence; bugünkü gençligin, ebeveynleri ve toplumu tehdit eden bu olumsuz sonuçların nedenlerinin kendi içimde verebildigim tek cevabı var. Aile içi ve egitim kurumlarında tedavülden kaldırılmış olan disiplin eksikligi…

 
Toplam blog
: 48
: 1807
Kayıt tarihi
: 17.07.09
 
 

Bir Nisan akşamı kışı uğurlayan, baharla gelmişim dünyaya…  Hobi olarak çeşitli tasarım etkinlikl..