Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Beyhan BiÇKİN KOZANOGLU

http://blog.milliyet.com.tr/turk35

21 Kasım '07

 
Kategori
Çocuk Psikolojisi
 

Anne olunca anladim

Benim diz ustu tamirde ya hazir Anil da evde yokken oturup yazayim dedim, bir guzel yazdim, cat kapi geldi kiz arkadasiyla. Ders calisacaklar diye "dur ben taslak kaydedeyim" dememe kalmadi " gerek yok bak boyle yapacaksin" dedi, tik tik bir yerlere basti ve benim yazi kayboldu :(( aradik, aradik bulamadik, bu ikinci baski bilmem ayni guzellikte olur mu ama olmazsa da suc Anilin bilesiniz :))

Konum anne olunca anlamak.

Cunku cocuklugum, gencligim annemin "anne olunca anlarsin" cumlesine sinir olmakla gecmisti. Ne zaman anne gezi var desem, ama cocugum kaza, maza olur gitme derdi, anne sinemaya gidicez derdim, " aman cocugum deprem , meprem olur bak sallaniyoruz zaten derdi, anne pastaneye gidicez okul cikisi derdim, " aman evladim goren eden olur laf soz getirme bana derdi, ben dellenip bagirmaya baslayinca da " sen de anne ol, o zaman anlarsin" der kesip atardi. Ben de cevap hemen hazir " ben anne olunca senin yaptiklarini asla yapmiycam". Ama anne olunca galiba annemin derdi neydi daha iyi anladim. Annem bana zarar gelirse bunu tasiyamayacagini anlatmaya calisiyordu kendince. Pek cok seye katilmasam da galiba anlayabiliyorum annemi simdi.


Anil disari cikmak istediginde gitmelerini engellemek istemiyorum bu onun sosyal yonunun ve kisiliginin gelisiminin onunu kesmek olacak biliyorum. Ama gittiginden geri gelisine kadar yazdigim senaryolar turk filmlerini aratmayacak sekilde oluyor. Haberlerde iki yabanci gurup arasinda cikan catismada yoldan gecen gen yaralandi diye duydum, 10 dakika icinde 28 cagri yapmisim telefonuna. Sanki koskoca Danimarkada benim cocugumdan baska genc yok gibi.

Anil yavas yavas 18 e dogru tirmaniyor. Kendi ozerk cumhuriyetini kurma cabalarinda. Eskiden " disari cikabilir miyim" sorusu, yerini " ben cikiyorum" bilgilendirmesine birakti. Yetisirsem geri donus saatini belirleyebiliyorum hala, yetisemezsem sms ler sagolsun.

"Odan biraz dagilmis mi bebem" demeye kalkarsam, sirinlik ifadesini takinip " bak ne guzel diyorsun odan, yani benim odam, dagildigini dusunursem bir gun toplarim annem" diye cevabi yapistiriyor. Hemen arkasindan " bak gecen gun sen topladin, hala corabimin tekini bulamadim" diyor. Cunku bu daginiklik icinde benim oglumun bir duzeni varmis fakat ben bunu anlamiyormusum. Odasi 7 cucelerin evi gibi ayni. Anlamak icin cok caba sarfettim ama nedense olmuyor. Bakalim buyuk bir ozlemle bekliyorum hani odayi toplarsa o zaman anlayabilecegim sanirim nedenleri ve nicinleri.

Bu aralar kek yapmaya heves sardi annesinin bahari. Ama ne heves. Saati yok. gecenin kor karanligi da olabiliyor, tam yemek saati oncesi de. Mutfagin halini anlatmaya gerek yok. Mikser bir tarafta, yag bir tarafta yagin kapagi yerde, kekin altina serdigi kagidi kestigi makas bir yanda yani mutfak alip basini gidiyor neredeyse. Isin en feci tarafi yaptigi kekler benim yaptiklarimdan hem daha kabarik hem daha lezzetli oluyor.

Bu olayi en cok kiskanan annesinin yaz'i Kaan. " bir keresinde okulda ben de kek yapmistim, yine yapabilirim" diyerek kekcilige soyunuyor, zor vazgeciriyoruz. Yumurta kirmasini gorseniz keki birakip ellerini yersiniz. Zaten ev kekden gecilmiyor. Hemen basliyor sikayete, "anne senin zorla temizledigin mutfagi abim ne yapmis asla bunu gormemelisin", " anneee biliyo musun abim bana hadi len dedii yineee, anneee abimin keki seninki kadar guzel degil ki di mi ama"Artik basliyoruz anlatmaya, sikayet ederek bir sey kazanmadin degil mi? ustelik abinin kekleri de benimkiler kadar guzel ki hapur hupur goturuyorsun :)) ve karsilikli kikirdesmeler.. En cok sevdigi onu mutfak masasina yatirip yemem :)) bal kaymak diyince bayiliyor zevkten.

Neredeyse her konuda muhalefet olabiliyorlar. Merdivenden cikiyorlar evde kavga, " ne oldu " diyorum, Kaan atliyor hemen "abim benim onume gecti, ona yetisemedigsimden(yetisemedigim icin) cok yoruldum" cizgi film seyrederken cevirdi, yok bilgisayarimi kapadi uzayip gidiyor bu ornekler.

Evet anne olunca anladim cocuklarimin benim icin ne demek oldugunu. Dunyada hic bir seyin yerine konulamayacaklarini, sevgilerinin hic bir seyle degisilemeyecegini. Anne olunca anladim, " anne olunca anlarsin" nin ne demek oldugunu.

Her zaman cok buyuk bir ovuncle soylerim bir gun olsun ne Anil'a ne Kaan'a tek bir fiske vurmadim. Vuramam ki. Onlar benim canimdan can nasil kiyarim da canlarini acitirim. Mutfak mi dagilmis, kirlenmis, nasil olsa toplar temizlerim, cocugumun cani sagolsun.

Arkadaslariyla gezip eglenmek en dogal hakki, nerede kiminle oldugunu ve eve kacta gelecegini bilmek yetiyor bana. Geri geldiginde anlattigi hikayeler de hediyesi oluyor. Icinde kalmasin yasasin, ama bilsin ki ipin ucu bende. Ben hala anneyim, onu koruma adina ne yaptigini bilmek isterim.

Neden mi anlattim bunlari. TV 8 de harika bir program var, tam da o abuk programlarin oldugu saatte. 14.30- 16 arasi. Anne Olunca Anladim. Bir program ancak bu kadar guzel, bu kadar bilgilendirici ve bu kadar nezih olabilir diye dusunuyorum. Surekli telefon baglantilariyla, uzman konuklarla sorunlara cozum bulmaya calisiyorlar. Ne azarlama, ne kucuk gorme ne buyuklenme var. Programin basindan sonuna kadar bir sevecenlik hakim. En yanlis davranis anlatmina bile buyuk bir dikkatle kelimeleri ozenle secerek yanit veriyorlar. Herkese tavsiye ediyorum "ne olur seyredin" diye ogrenilecek ne cok sey var bilelim diye.

Bugun bir anne uykusuz kalmasi sonucu cocuklarina siddet uyguladigini anlatti, sunucu Hulya Hanimin yuzundeki ifade oyle bir ifadeydi ki, hem aci, hem anlayis hem uzuntu vardi. Tek kelime soylemedi bayan bitirene kadar sorusunu. Bu karsisindakine duydugu saygiydi. Defalarca yaptiginin yanlis olmasina ragmen o'nu anlayabildigini soyledi. Zaten deger vermenin dayanaklari saygi duymak ve anlayabilmek degil mi?

Demek istedigim, karsinizdaki kim olursa olsun, ama ozellikle cocuklariniza onlari anladiginizi ve saygi duydugunuzu gosterin. Sadece ihtiyaclarini karsilamak, sevgi gostermek yetmeyebiliyor bazen. Onlara off demeden once dusunun, offf dediginize deger mi degmez mi? Dunyada hic bir sey ama hic bir sey onlardan daha degerli degilse, hic bir sey ama hic bir sey de onlari kiracak, uzecek kadar onemli degildir.

En kotu gununuz bizim kekler tadinda olsun dilegimle..

 
Toplam blog
: 124
: 1137
Kayıt tarihi
: 24.08.06
 
 

Danimarkada yaşayan bir İzmir'liyim. Hiç de sanıldığı gibi yurtdışında olduğum için milliyetçi değil..