Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Eylül '14

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

ANNE SÜTÜ - NE KADAR EMZİRMELİ?

ANNE SÜTÜ - NE KADAR EMZİRMELİ?
 

Kızım & Ben


Oturup anne sütünün yararlarını uzun uzun anlatacak en son kişi benim. Zira 40 gün bile emziremeyen bir anneyim. Ancak anne sütü almayan ya da alamayan bebeklere dair pek çok şey yazabilecek kadar donanımlıyım.

Kızım henüz doğmadan atıp tutuyor, yok efendim asla formül mama vermem diyordum! Yuttum mu evet… Asla dediğim ne varsa yaşadım ben Sudelina’da. Ben çok bilinçli anne olacaktım ya, pek çok hatayı yapmayacak her şeyin en doğrusunu uygulayacaktım ya CIIIKT olmadı. Hayat ettiğim tüm büyük büyük lafları kocaman lokmalar halinde yutturdu bana. Emzirme konusunda bırakın en iyisini uygulamak, minimal olarak bile emziremedim daha ilk günlerde başladık formül mamaya. İçim yana yana hazırladım o mamaları kuzucuğuma. Kesinlikle sallamaya alıştırmayacaktım ya aylarca battaniye ile salladık babasıyla. Her gittiğim yere taşıdım o kocaman hamağını. Odasına alışacaktı ya en optimum zamanda koca sıpa hala oturma odasında ben ve babası olmadan uyumuyor. Uyku eğitimi verecektim ben sözde, hala bir rutini olmamakla birlikte biz uyuyoruz da o uyumuyor. Her yediğim yemekten yedirecek, blander a alıştırmayacaktım ben güya, çocuk hala bizimle yemek yemiyor, mama çorba vb tüketiyor ki ona bile razıyız yeter ki yesin.

Demem o ki bu iş bilinçle bire bir doğru orantılı değil aslında. Siz bilinçli olsanız da her çocuğun kendi rutini, düzeni, talepleri var. Bir de tabi ki yetiştirilme tarzı. Tıpkı her annenin farklı olduğu gibi.

Hayatta ikişeyi çok net öğrendim ki, birincisi “ASLA, Yapmam” deme büyük konuşma, diğeri de “KİMSEYİ KINAMA”

Eğer sütüm olsaydı eminim ki uzun süre seve seve emzirirdim ancak yoktu olmadı. Prolaktin hormonum yok seviyesindeydi doğumdan sonra. İmkansızlıklar içinde 40 gün sağmaya çalıştım süt gelsin diye, kan geldi cc’lerce. Yemediğim ot, içmediğim boza kalmadı, salt suyun bile süt üretimi için yeterli olduğunu bile bile. Şimdiki aklım olsa 40 gün değil 400 gün denerdim sütün gelmesi için.

Anne sütünden mahrum kalan çocukların bağışıklık sistemlerinin daha korumasız olduğu, daha sık hastalandıkları bilimsel bir gerçek. Sudelina ilk yılında defalarca hasta oldu, onlarca kez acillere gittik. Buluttan nem kaptık desem yeridir. Kucağıma alışmadı, sonrasında da hiç kucağımda uyumadı. Annesini emen anne kucağında uyuyan bebeleri gördükçe hala içim cııız eder. İlk zamanlar annemi, annesi sandı zira en az benim kadar annemle de vakit geçiriyordu.

Her ne kadar bire bir bir ilişkisi olmasada anne sütü ve emzirmenin, okuyup bilinçli olmayla, her yeni doğum yapan anne ve anne adayının bilmesi öğrenmesi elbette şart.

Bakın otoritelerin ANNE SÜTÜ ve EMZİRME ile ilgili yorumlarını nasıl derlemiş Sevgili Dr.Oktay DİKMEN Hocam;

ANNE SÜTÜ- Ne Zamana Kadar Emzirmeli

EMZİREBİLDİĞİNİZ KADAR
''Amerikan Jinekoloji-Pediatri Derneğinin yanıtı,,

·                     Emzirme; bebeğe ve ailesine katkı dışında kimseye avantaj sağlamıyor. Reklamı ve beyin yıkaması yok.        

·                     Emzirme çocuk ve anne için bir rahatlama, sakinleşme molasıdır.

·                     Çalışan, çocuğundan uzak kaldığı için suçluluk duyan anne için bir terapidir.

·                     Emzirme,hastalıklardan korur, emzirme süreci uzadıkça korunma katsayısı artar.

·                     Emzirmenin ilerleyen dönemlerde yetersiz olduğu bilimsel dayanağı olmayan bir söz, sütün üretimi azaldıkça içindeki protein miktarı ve besi değeri artıyor.

·                     Gebelik süresi uzun, bebeği iri, beyni büyük ve uzun ömürlü hayvanlarda emzirme süresi uzundur.

·                     Emzirmenin; doğum kilosu 4 misline ulaştığında kesilmesi en uygunudur. 3 kg doğan bebek 2 yaşında 12 kg civarına ulaşır.Emzirme süresi 2 yıl omalıdır.

·                     Kuran'a göre 2 yıl  Tevrat'a göre 3 yıl

·                     Dünya Sağlık Örgütü'ne göre 2 yaş ve sonrasına kadar

·                     Amerikan Pediatri Akademisi'ne göre 1 yaşına kadar mutlak, devam etmeli sonrası, bebek ve anne ikilisine bırakılmalıdır

·                     Amerikan Jinekoloji Akademisi'de sürdürülebildiği kadar sürdürülmelidir der.

 

 
Toplam blog
: 65
: 1800
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

Biricik Sudelina'sının annesi, kitaplar ülkesinin sarışın prensesi, kocasının bir tanesi, İzmir/K..